21 لحظه‌ی فراموش نشدنی از زندگی حیرت انگیز لورن باکال (Lauren Bacall) + عکس
او که یک یهودی مهاجر از اروپای شرقی بود نام خود را تبدیل به مترادف شیک‎پوشی و شُکوه تبدیل کرد. در اینجا قصد داریم به برخی از لحظات عالی زندگی شگفت انگیز او بپردازیم

عکس های Humphery Bogart و همسرش Lauren Becall 

از همان دهه 1940 که Lauren Bacall به عنوان یک نوجوان به صحنه سینما وارد شد در فرهنگ آمریکا به عنوان نمادی از حضوری بی نقص از جذابیت خالص در آمد. یکی از برجسته‌ترین دستاوردهای او این بود که به بانوی تئاتر آمریکا تبدیل شد و در عین حال شخصیت والای خویش را چه بر صحنه چه خارج از صحنه حفظ می‌کرد. او که یک یهودی مهاجر از اروپای شرقی بود نام خود را تبدیل به مترادف شیک‎پوشی و شُکوه تبدیل کرد. در اینجا قصد داریم به برخی از لحظات عالی زندگی شگفت انگیز او بپردازیم.

بیشتر بدانید : «لورن باکال»، بازیگر سرشناس هالیوود و همسر «همفری بوگارت» درگذشت


1. “To Have and Have Not” (1944)

Lauren Bacall در آن زمان یک مدل 19 ساله بود که فرصت شرکت در تست بازی بر صحنه را بدست آورد. او برای اینکه نلرزد چانه خود را به سینه‌اش چسباند و به بالا خیره شد، خیره شدن او بعدها به "The Look" (نگاه) معروف شد و کمی بعد او را تبدیل به یک ستاره کرد. نمایشنامه‌ی “To Have and Have Not” نه تنها شروع حرفه‌ی کاری او بود بلکه شروع رابطه‌ی احساسی عالی او با نقش دوم آن فیلم Humphery Bogart بود.

Lauren BacallLauren Bacall

2.Lauren Bacall و Humphrey Bogart

اکتبر سال 1946: Lauren Bacall و Humphrey Bogart در حال خواندن مجله‌ی Sea بین بازی‌ هایشان در تمرینات CBS Lux Radio Theater. 

لورن باکال و همسرش همفری بوگارت
لورن باکال و همسرش همفری بوگارت

3.”The Big Sleep” (1946)

دومین فیلمی که او در کنار Humphrey Bogart بازی کرد، فیلمی از کارگردان Howard Hawks بود که از رمان Raymond Chandler اقتباس شده است. Bogart نقش کارآگاهی خصوصی Philip Marlowe و Becall نقش دختر مشتری پولدارش را در این فیلم ایفا کرده است و هم آفرینی آنها در این فیلم به ویژه در صحنه ‌ی مشهور و به یاد ماندنی اسب سواری واقعا تاثیر بر انگیز بوده است.

لورن باکال و همسرش 
لورن باکال و همسرش

4. “Key Largo” (1948)

این فیلم چهارمین بار و البته آخرین باری بود که Bogart و Bacall باهم در فیلمی بازی کردند. این فیلم در مورد حکایت شورانگیز کشمکش گانگسترها در زمان طوفان بوده است و در این فیلم Becall یکی از بهترین اجراهای خود با تصویر کشیده است. و اگر اینطور نباشد بی شک جز پر طرفدارترین آنهاست.

 Humphrey Bogart &  Lauren Bacall
 Humphrey Bogart &  Lauren Bacall

5.Humphery Bogart و Lauren Becall

دوچرخه سواری این زوج در صحنه‌ ای از فیلم “Key Largo” در هالیوود، سال 1948.

لورن باکال و همسرش همفری بوگارت در Key Largo
لورن باکال و همسرش همفری بوگارت در Key Largo

6. Humphery Bogart و Lauren Becall

Bogart و Becall در شجنی در کلوب Calvados در چامپزالیزه‌ ی پاریس سال 1951.

Humphery Bogart و Lauren Becall
Humphery Bogart و Lauren Becall

7. Humphery Bogart و Lauren Becall

پرتره‌ای گرفته شده در Academy Awards در 20 مارچ سال 2010 در سالن تئاتر RKO Pantages لس آنجلس. اُسکاری که Bogart در دست گرفته برای بازی در فیلم John Huston یعنی The Afftican Queen می‌‌‌باشد.

8. Humphery Bogart و Lauren Becall

بیرون از کافه‌ای در پورتیفینو در ایتالیا سال 1954. 



9.”How to Marry a Millionaire” (1953)

 Becallدر کنار Betty Grable و Marilyn Monroe در این فیلم کمدی رومانتیک یک ترکیب شگفت انگیز را به وجود آورد. این فیلم در رابطه با هم اتاقی‌های نیویورکی است که به دنبال شوهری پولدار می‌گردند (هر چه باشد سال 1953 بود و دخترها نیاز به هدفی داشتند). Becall بعدها گفت که "Betty Grable یکی از شوخ طبع‎ترین و دوست داشتنی‎ترین زنانی است که تا کنون دیده‌ام. من واقعا دیوانه‌اش بودم. و Marilyn خیلی مهربان است. چیزی جز مهربانی از Marilyn ندیدم"


10. Lauren Bacall و Marilyn Monroe

در فیلم “How to Marry a Millionaire”

 

11. Humphery Bogart و Lauren Becall

سال 1955: در سالن اجتماعات در محل برگزاری Academy Awards

12.”Designin Women” (1957)

در این فیلم Bacall و Gregory Peck نقش یک زوج ناسازگار را ایفا کردند، Becall در این فیلم یک زن شاغل و شوهر یک نویسنده‌ی ورزشی است که در این فیلم کمدی رومانتیک گلاویزشدن آنها در ازدواجی بر پایه‌ی تفاوت‌هایشان به تصویر کشیده شده است. بررسی New York Times در آن زمان ایراد چندانی به این فیلم وارد نکرد و به شباهت‎های قابل توجه آن به فیلم کلاسیک “Women of the Year” از Spencer Tracy و Katharine Hepburn اشاره‌ای نداشت.

13.Jason Robard و Lauren Bacall

بعد از مرگ Bogart، او با بازیگر دیگری به نام Jason Robards ازدواج کرد و از او صاحب فرزندی به نام Sam شد. زندگی مشترک این زوج از سال 1961 تا 1969 به طول انجامید.

14.”Sex and the Single Girl” (1946)

 یکی از بدنامی‌های Becall در دهه‌ی شصت با بازی در این فیلم برگرفته از کتاب پرفروش Helen Gurley Brown بوده است. 

15.”The Shootist” (1976)

 John Wayne اکثر شهرت خود را به خاطر ایفای نقش در این فیلم بدست آورده است. در این فیلم Duke یک تفنگدار در حال مرگ است که اتاقی از Becall که فکر می‌کند همسرش مرده است اجاره می‌کند. (در این فیلم Ron Howard نقش پسر او را ایفا می‌کند) 

16. ”Murder on Orient Express” (1947)

Becall بخشی از بازیگران بی نظیر این فیلم از جمله Ingrid Bergman، Sean Connery و Vanessa Redgrave بوده است که به عنوان مظنون‌ها پولدار یک قتل توسط کارگاهی با بازی Albert Finney مورد بازجویی قرار می‌گیرند که برگرفته از داستان‌های پوآرو Agatha Christie است. 

17. “The Mirro Has Two Faces” (1996)

بازی اخیر Becall به عنوان مادر Barbara Steisand در نقش یک پروفسور زبان انگلیسی او را برای اولین بار به نامزد دریافت اسکار به عنوان بهترین بازیگر زن همراه تبدیل کرد. Juliette Binoche (از بازی در The English Paitien) اسکار آن سال را برنده شد و اولین چیزی که گفت این بود: "من فکر می‌کردم Lauren جایزه را می‌گیرد و به نظرم لیاقتش را داشت"

18. ”The Sopranos” (2006)

 Lauren Bacall با بازی در فصل ششم این سریال در HBO طرفداران قدیمی هالیوود را به وجد آورد.

 

91.Governors Award

این عکس از Roger Corman، Lauren Bacall و Gordon Willis بعد از دریافت Governors Award در آکادمی هنر و علم تصویر در سال 2009 می‌باشد.

20.Angelica Huston  و Lauren Becall

در مراسم آکادمی هنر و علم تصویر در هنگام دریافت Governer Awards در سال 2009.

21.The Grande Dame

جشن  Vanity Fair Oscar در سال 2010 هالیوود، کالیفرنیا.

 

بیشتر بدانید : داستان یکی از مشهورترین روابط عاشقانه هالیوود

بیشتر بدانید : به روایت یک عکس؛بیوه همفری بوگارت+تصویر

 

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ