مراسم بزرگداشت جمشید هاشم‌پور عصر روز دوم شهریور ماه توسط عوامل فیلم سینمایی «هاری» در کافه گالری پردیس سینمایی ملت برگزار شد و...
 مراسم بزرگداشت جمشید هاشم‌پور عصر روز دوم شهریور ماه توسط عوامل فیلم سینمایی «هاری» در کافه گالری پردیس سینمایی ملت برگزار شد.در ابتدای این مراسم که با حضور جمشید هاشم‌پور، ابوالفضل‌پور عرب، هنگامه قاضیانی، حسین فرحبخش، عبدالله علیخانی، سیدهادی منبتی، میلاد کی مرام، علیرضا کمالی، مسعود رشیدی، ماریه ماشاالهی، حسین سلیمانی، مجید واشقانی، فرشاد گل سفیدی، امیر علی محسنین، امیرحسین حداد، پوریا حیدری، همسر اصغر شاهوردی صدابردار پیشکسوت آسیب دیده، امیر احمد انصاری (کارگردان فیلم) و دیگر عوامل فیلم سینمایی «هاری» برگزار شد.



کی مرام گفت: گروه تولید این فیلم تصمیم گرفتند برای جمشید هاشم‌پور که قرار است در این اثر حضور داشته باشند، مراسم بزرگداشتی برگزار کنند. البته وی در جریان نبود و امیدوارم سورپرایز شده باشند. همه ما امروز برای شما آمده‌ایم.



در ادامه جمشید هاشم‌پور افزود: دوستانی که برای این مراسم حضور پیدا کردند به من لطف کردند و از افرادی که این برنامه را برگزار کردند تشکر می‌کنم. من هم در فیلم «هاری» نقشی دارم. البته پیش از این کارگردان فیلم امیر احمد انصاری را می‌شناختم و ما در فیلم «استشهادی برای خدا» با هم همکاری داشتیم. همیشه نوع رفتار و کار او برایم رضایت بخش بود. خوشحالم در این پروژه در خدمت نیروهای جوان هستم.



در ادامه پس از اینکه علی علائی منتقد سینما متن لوح تقدیر را قرائت کرد، ابوالفضل‌پور عرب بازیگر پیشکسوت این لوح را به وی تقدیم کرد و گفت: بعد از بیماری که داشتم این دومین جایی است که حضور پیدا می‌کنم. برای بار اول دفتر فرحبخش رفتم و مراسم تقدیر از جمشید آریا دومین حضور من است.



وی افزود: جمشید آریا برای من در سینما جایگاه بزرگی دارد و خودم را شاگرد او می‌دانم. او از بهترین‌های سینما است و پیشکسوت همه ما محسوب می‌شود. امیدوارم وزارت ارشاد و مسئولین فرهنگی برای برگزاری چنین مراسمی درشان این بازیگر اقدام کنند.



همچنین در ادامه سید هادی منبتی مدیرعامل موسسه تصویر شهر لوح تقدیر و نشان سینمایی شهر را به جمشید هاشم‌پور تقدیم کرد.



حسین فرحبخش تهیه کننده و کارگردان سینما نیز در ادامه گفت: امیدوارم فیلم سینمایی «هاری» یا موفقیت آغاز و به پایان برسد. من تا کنون هشت فیلم با هاشم‌پور کار کردم و در خدمت او بودم. در فیلم «نیش» که پوستر آن هم در این سالن نصب شده است،‌پور عرب با هاشم‌پور قرار بود در صحنه‌ای از هلوکوپتر آویزان شوند که ارتفاع زیادی داشت. در ابتدا خیلی ترسیده بودند اما هر دو به طور کامل بدون هیچ بدلکاری این صحنه را به خوبی اجرا کردند.



وی تاکید کرد: خدا از این دهه شصتی‌ها نگذرد که باعث شدند جشمید هاشم‌پور خانه نشین شود و مردم از دیدن او در سینما محروم کردند. من افتخار می‌کنم که با او همکاری داشتم. او از نظر من اولین و بهترین سوپر استار 35 سال انقلاب اسلامی است. البته سینما مدیون او و بازیگرانی چون‌پور عرب است. در دهه‌ای سینما در دستان ان‌ها بود.



در پایان نیز هنگامه قاضیانی بازیگر سینما گفت: پسر من وقتی بچه بود علاقه زیادی به بازی‌های آقای هاشم پور داشت و هر وقت فیلمی از او اکران می‌شد ما او را به سینما می‌بردیم. من عاشق بازیهای بازیگرانی همچون هاشم‌پور،‌پور عرب، فریماه فرجامی و... هستم. من در آن زمان که این همکاران عزیز در سینما فعالیت بیشتری داشتند، جوان بودم.


وی ادامه داد: همیشه به عنوان کسانی که این مسیر را در سینما تعریف کردند برای آن‌ها احترام قائل هستم. این اولین بار است که در فیلمی بازی می‌کنم که اسمم زیر عنوان جمشید هاشم‌پور است.


همچنین امیر احمد انصاری کارگردان «هاری» گفت: امیدوارم وقتی این فیلم ساخته می‌شود جبران زحمات او باشد.



کی مرام نیز افزود: من از دبیر جشنواره فیلم فجر آقای رضاداد می‌خواهم که از همین حالا برای برگزاری بزرگداشت این بازیگر پیشکسوت دست به کار شوند. البته او احتیاجی به چنین مراسمی ندارد زیرا خیلی انسان بزرگی هستند. اما امیدوارم چنین مراسمی ادامه یابد.


در پایان این مراسم هم تابلویی از عکس جمشید هاشم‌پور توسط وی و دیگر مهمانانی که در این مراسم حضور داشتند، امضا شد.

متن تقدیر نامه به شرح ذیل است:
هنرمند گرامی
جناب آقای جمشید هاشم‌پور
قریب به پنج دهه از حضور آثار و یادگارهای جاودان شما بر تراز بی‌بقای خاک و در متن جریان اصلی سینمای ایران می‌گذرد. یادگارهایی که زینت اذهان و خاطره جمعی چندین نسل‌ از مخاطبان سینمای ایران بوده، هست و خواهدبود؛ و بیش از سه دهه است که سهم عمده‌ای از اقبال مخاطب در مسیر بقا و استمرار سینمای ایران را با بذل توانایی، هنر و حسن حضور خود در عرصه بازیگری بر دوش داشته‌اید و خالق لحظات پرشمار زیبایی حک شده بر تارک خاطرات مخاطبان این سینمای نجیب بوده‌اید. گروه سازنده فیلم سینمایی «هاری» مفتخر است تا با اهدای این لوح از شکوه حضورتان در ادوار مختلف سینمای ایران تقدیر کرده و تلاش‌ها و حسن سلیقه شما را در جهت تکریم و حرمت این سینما و مخاطبان آن گرامی بدارد.


گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:tasnimnews.com/niksalehi.com


مطالب پیشنهادی:
اشاره غیر مستقیم فرزاد حسنی به طلاقش در پاسخ به "چرا بعضی از ما فضولی می کنیم؟"
مریلا زارعی, حسن فتحی, کمال تبریزی و ...خالق "پدر سالار" را بدرقه کردند + تصاویر
پوستری که روزهای صبر را به صابر ابر گوشزد کرد+ عکس
کپل، نارنجی، دم باریک و...سی سال بعد چه شکلی شدند؟
شعری از سیمین بهبهانی که اوباما خواند + بازتاب جهانی مرگ سیمین