عرضه فیلم در کنار رب انار و دستمال کاغذی زشت و زننده است!
سیاوش طهمورٍث گفت: ارزش قائل نشدن برای هنر، سینما را به چالش می‌برد و...
سیاوش طهمورث امروز در حاشیه برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس که در مازندران در حال برگزاری است اظهار داشت: باید برای سینما، آثار ویدئویی و فیلم‌ها ارزش قائل شویم.

وی با بیان اینکه عرضه فیلم در سوپر مارکت ناشایست بوده زیرا بقالی جای فروش فیلم نیست، تصریح کرد:  نمی‌توانیم به همراه رب انار، لواشک و دستمال کاغذی یک لوح فشرده از فیلمی خاص را درخواست کرد و این درخواست طنزآمیز است.

طهمورث با اشاره به اینکه دغدغه ما عدم ارزش نهادن به فیلم‌ها است، اظهار داشت: کم شدن مخاطبان تلویزیون و سینما به دلیل این است که راه و روشی درست برای رشد و ارتقای آن انتخاب نکرده است و هدفی برایش نداریم تا بتوانیم رو به جلو گام برداریم.

این بازیگر پیشکسوت کشور با بیان اینکه تاحدودی نمی‌توان پیشرفت با وضع موجود را انتظار داشت هرچند ما در واقع دوره 60 سینما را از دست دادیم، گفت: آن دوره یک دوره طلایی تلقی می‌شد و تا اواسط دوره 70 هم پیش رفت ولی بعد آن روز به روز شاهد سقوط عرصه سینما هستیم که تکرار سوژه‌ها، تکرار بازی‌ها و ارزش قائل نشدن به موقعیت هنر سینما است.

طهمورث افزود: باید ارزش سینما، تئاتر و تلویزیون را بیشتر دانست، به معنای واقعی آن پی برد، در آن هدفمند کار کرد و برنامه‌ای مدون برای آینده داشت.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com


مطالب پیشنهادی:
ابوالفضل پورعرب, هنگامه قاضیانی و میلاد کی مرام در مراسم تجلیل جمشید هاشم پور توسط عوامل "هاری" + تصاویر
طناز طباطبایی, صابر ابر, گوهرخیراندیش و بیژن امکانیان در " رخ دیوانه" + تصاویر
" آتقی" سریال "آینه عبرت" در زندگی واقعی درگیر عبرت زندان است!!
بهنام تشکر بخاطر " آبله" کچل شد! + عکس
"شهر موشها" دیگر شهرها را نابود نکند؟!!