تصاویری از مهناز افشار در فیلمی در تاجیکستان+پوستر فیلم
خوشحالم که با هنرمندان تاجیکستان در فیلمی نقش ‌بازی می‌کنم.
فیلمبرداری این فیلم با عنوان موقت «آموزگار» مدتی است که در دره خوش‌منظره ورزاب در شمال شهر دوشنبه تاجیکستان آغاز شده و همچنان ادامه‌ دارد.
 
ناصر سعیداف کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم است.
 
در این فیلم هنرپیشه‌های تاجیک و ایرانی حضور دارند و حتی بخشی از عوامل این فیلم از جمله صدابردار و طراح گریم از ایرانیان هستند.
 
اسم موقت فیلم جدید استودیوی «تاجیک فیلم»، «معلم» یا «آموزگار» است و داستان آن را صفر حقداد، کارگردان و فیلم‌نامه نویس از تاجیکستان نوشته است.
 
فیلم «آموزگار» از سرنوشت یک آموزگار و پسرانش که شغل پدری را اختیار کرده‌اند در سال‌های بعد از فروپاشی اتحاد شوروی سابق در تاجیکستان حکایت می‌کند.
 
در این فیلم آموزگار کهن‌سالی با نام نظر وجود دارد که تمام زندگی خود را صرف آموزش به شاگردان در مدرسه روستا کرده است. در سالهای بعد از فروپاشی شوروی، یوسف پسر بزرگتر او به روسیه می‌رود. در آن کشور اتفاقی برایش رخ می‌دهد و یوسف محکوم به زندان می‌شود.
 
نظر در فراق پسرش معلول می‌شود و زمانی که یوسف در راه بازگشت از روسیه به وطن است، پدر چشم به راه به دیدار فرزند نرسیده از دنیا می‌رود.
 
مهناز افشار که برای اولین بار است که با تاجیک ها همکاری می‌کند در این باره اظهار کرد: خوشحالم که با هنرمندان تاجیکستان در فیلمی نقش ‌بازی می‌کنم و از آنها تجربه جدیدی می‌آموزم. سرنوشت قهرمان من به سرنوشت صدها زن در جهان، چه در شرق و چه در غرب شبیه است.
 
افشار شرکت هنرمندان سینمای ایران در تهیه فیلم در تاجیکستان را نشانه‌ای از همکاری‌های سازنده میان فرهنگیان این دو کشور همزبان ارزیابی کرد.
 
هدیه، قهرمان این فیلم با بازی مهناز افشار بر خلاف خواهش خود و با فشار خانواده‌اش ازدواج می‌کند. وی از سرنوشت خود راضی نیست و ...
 
سعیداف علت انتخاب داستان فیلم «آموزگار» را ارج‌‌گذاری به شغل آموزگاری دانست و بیان کرد: ما کوشش می‌کنیم که با تهیه این فیلم، بزرگی و احترام به آموزگار را احیا کنیم، آن چیزی که امروزه از جامعه ما کم شده است. برای من این موضوع که آموزگار باید همیشه در سطح بالای احترام قرار گیرد، خیلی مهم است.
 
این کارگردان همچنین بر اینکه ساخت چنین فیلم‌هایی به سرمایه‌های دولتی نیازمند است، تاکید کرد.
 
این فیلم که محصول تاجیکستان می باشد هم اکنون در این کشور در مرحله فیلمبرداری است. عکسهایی از پشت صحنه فیلم را مشاهده می کنید.
 
پوستر فیلم
 

 

 

گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ

 www.seemorgh.com/culture
منبع:mehrnews.com/niksalehi.com
مطالب پیشنهادی: 
 
ماهایا پطروسیان: ترجیح می دهم در خانه بمانم تا در آثار سطحی سینمایی بازی کنم
 
 
تصاویری از فیلم پر سر و صدای این روزها"دخترگمشده"
 
 
اولین اظهارنظر پدرشوهر مهناز افشار درباره ازدواج او!
 
 
حال این بازیگر این روزها مساعد نیست
 
روزهای سختی که این بازیگر بخاطر درگذشت پسرش از سرگذراند