جنیفر لارنس صدرنشین فهرست پولسازترین بازیگران سال 2014
مجله فوربس فهرست پولسازترین بازیگران سال 2014 را منتشر کرد.
بازیگرانی که بیشترین بازدهی را برای هالیوود دارند، لزوما بیشترین دستمزد را نیز دریافت نمی‌کنند. مجله فوربس هفته پیش فهرست بازیگرانی را منتشر کرد که بیش از استحقاق خود دستمزد دریافت کرده‌اند. اکنون این نشریه با استفاده از داده‌های وبسایت Box Office Mojo فهرست پولسازترین بازیگران سال 2014 را منتشر کرده است.

جنیفر لارنس صدرنشین این فهرست است. دو فیلم "عطش مبارزه: زاغ مقلد – قسمت 1" و "افراد ایکس: روزهای گذشته آینده" با بازی او در دنیا بیش از 1.4 میلیارد دلار فروختند.

کریس پرات نفر دوم این فهرست است. دو فیلم "نگهبانان کهکشان" و "فیلم لگو" با بازی او در مجموع در دنیا 1.2 میلیارد دلار فروش داشت. اسکارلت جوهانسن با سه فیلم "کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی"، "لوسی" و "زیر پوست" حدود 1.18 میلیارد دلار فروش داشت و در فهرست فوربس در رده سوم قرار گرفت.

مارک والبرگ در "ترانسفورمرها: عصر انقراض" بازی کرد که فروش جهانی آن حدود یک میلیارد دلار بود. او نفر چهارم فهرست است. والبرگ فیلم "قمارباز" را هم روی پرده دارد که از 25 دسامبر روی پرده سینماها رفته است.

کریس ایوانز نقش‌های اصلی "کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی" و "Snowpiercer" را بازی کرد که 801 میلیون دلار در دنیا فروش داشتند. او در فهرست فوربس در رده پنجم قرار دارد. اما استون نه تنها در "اسپایدرمن شگفت‌انگیز 2" بازی کرد، بلکه دو فیلم مستقل موفق نیز روی پرده داشت: "جادو در مهتاب" وودی آلن و "بردمن" الخاندرو گونزالس ایناریتو که روی هم 764 میلیون دلار فروختند و باعث شدند او نفر ششم فهرست شود.

آنجلینا جولی در مقام کارگردان این روزها فیلم "نشکسته" را روی پرده دارد که آمار فروش آن هنوز مشخص نیست، اما اهمیتی ندارد، چرا که "مالفیسنت" با بازی او حدود 758 میلیون دلار در دنیا فروخت. او در فهرست فوربس در رده هفتم هست. جیمز مک‌آووی، میشائل فاسبندر و هیو جکمن در رده‌های هشتم تا دهم جدول قرار دارند. هر سه آن‌ها در فیلم "افراد ایکس: روزهای گذشته آینده" بازی کردند که در دنیا 746 میلیون دلار فروش داشت. آن‌ها امسال در فیلم‌های مستقل نیز ظاهر شدند.



گرد آوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : honaronline.ir

مطالب پیشنهادی :
خاطره جالب اکبر عبدی در برنامه بعضی ها + فیلم
اکران "خانه پدری" شروع نشده ، تمام شد!
خانه پدری ، یک فیلم ضد ایرانی و وطن فروشی ؟؟؟
جزئیات مراسم چهلم مرتضی پاشایی
احسان علیخانی در ویژه برنامه ی "رادیو هفت"