بابک حمیدیان از سال گذشته تاکنون همواره یک سکوت خودخواسته داشته است.
 بابک حمیدیان پرکارترین بازیگر سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: سال گذشته بعد از بازی در سه فیلم با موضوعات ارزشی همچون «چ»، «رستاخیز» و «پنجاه قدم آخر» از سوی برخی افراد به اصطلاح روشنفکر و چپ گرا توهین های زیادی به من صورت گرفت و همه جا مرا مورد مواخذه قرار می دادند که چرا در فیلم های ارزشی ایفای نقش کرده ام این در حالی است که من همچنان به بازی در نقش افرادی چون شهید اصغر وصالی افتخار می‌کنم.

بازیگر فیلم سینمایی «هیس دخترها فریاد نمی زنند»  افزود: من از سال گذشته تاکنون همواره یک سکوت خودخواسته داشته ام اما این روزها احساس می کنم که نسبت به گذشته بسیار شجاع تر شده ام و از همین رو با میل خود این سکوت را شکسته و نسبت به این افراد اعتراض خود را اعلام می کنم.

وی با تاکید بر اینکه در برخی از مواقع سکوت افراد حتی اگر به نشانه حرمت نگه داشتن نیز باشد ممکن است به صورت بالعکس از آن بهره برداری می شود اظهار داشت: از آنجایی که مایل نبودم دشمنان از سکوت من به نفع خود بهره برداری نمایند و از جایی که از سال گذشته تاکنون همواره مورد هجوم تعدادی از افراد جریان شبه روشنفکر قرار داشته ام از همین طریق  برآن شده ام تا امسال و در آستانه جشنواره فیلم فجر سکوت خود را بشکنم.



حمیدیان در ادامه این گفتگو اظهار داشت:هجمه کنندگان به من باید بدانند اگر هریک از کارگردانانی که سال گذشته با آن ها همکاری داشتم حتی همین الان هم از من دعوت کنند که در کارهای جدیدشان حضور پیدا کنم با کمال میل و افتخار در کار آن ها حاضر خواهم شد. این افراد اسامی کمی نیستند که بتوان به راحتی از آن ها عبور کرد. من هنوز هم از بازی در این ۳ فیلم حالم بسیار خوش است.

این بازیگر شناخته شده سینما افزود: گویا بسیاری از افراد فراموش کرده اند که سال گذشته من برای بازی در نقش مهمی چون شهید اصغر وصالی در فیلم زندگی شهید چمران و فیلم روایت روز عاشورای امام حسین(ع) سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد را گرفته ام؛ به عبارتی نقش هایی که در فیلمهای «چ» و «رستاخیز» بازی کردم، آنقدر با هم متفاوت بود که هیچ بازیگری جرات نمی کرد در این نقش ها بازی کند اما من این توانمندی و جرات را در خود دیدم و به همین دلیل هم این کار را انجام دادم.

 برخی افراد باید بدانند سینما با قضاوت کردن آدم ها جلویش گرفته نمی شود و مسیری است که خودش فضایش را به وجود می آورد و حرف آدم ها در آن به یادگار نمی ماند.

بازیگر فیلم سینمایی «بی پولی» سپس در مورد سایر فیلم هایش که در بخش اصلی جشنواره سی و سوم فیلم فجر حضور دارند گفت: «من دیه گو مارادونا هستم» به کارگردانی بهرام توکلی تجربه ای بسیار جذاب است و من امیدوارم که مخاطبان از این فیلم استقبال نمایند. این فیلم در ژانر اجتماعی ساخته شده اما فضایی به شدت مفرح دارد و در مورد یک اختلاف خانوادگی است که بین دو خواهر که یکی از آن ها از طبقات بالای اجتماعی و دیگری از طبقات پایین است به وجود می آید همچنین فیلم «شکاف» به کارگردانی کیارش اسدی زاده را خیلی دوست دارم و تجربه همکاری با وی نیز برایم بسیار جذاب بود و به عقیده من مخاطبان ارتباط بسیار خوبی را با این اثر بر قرار خواهند نمود.

حمیدیان افزود: سید روح الله حجازی نیز به زعم من مهمترین فیلم زندگی اش را ساخته و من از بازی در «مرگ ماهی» احساس بسیار خوبی داشتم. «مرگ ماهی» فیلمی اجتماعی است که دغدغه های زندگی مردم را بیان می کند و از این رو می تواند با استقبال بسیار خوبی از سوی آن ها روبرو شود؛ همچنین بازی در فیلم «روباه» به کارگردانی استاد بهروز افخمی نیز برای من بسیار جذاب و دلنشین بود که امیدوارم منتقدان و مخاطبان در ایام جشنواره فیلم فجر از آن راضی باشند.

این بازیگر در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: خوشحالم که امسال با ۴ فیلمی در بخش اصلی جشنواره حضور دارم که نقش هایم در هیچ یک از آن ها شبیه یکدیگر نیست و تفاوت های بسیاری با هم دارد و به همین دلیل در هیچ یک از آن ها دچار تکرار و کلیشه نشده ام. من به عنوان بازیگر دوست دارم نقش های مختلفی را تجربه کنم و به نظرم تفاوت در تکنیکال است که موجب پیشرفت هنری یک بازیگر می شود؛ در نهایت امیدوارم که امسال توانسته باشم جوری در فیلم ها ایفای نقش کنم که نظرات مثبت دوستان منتقد را به همراه داشته باشد.



گرد آوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : cinemapress.ir

مطالب پیشنهادی :
از اجرای زنده استندآپ کمدی تا ماجرای طلاق رامبد جوان در برنامه"بعضیا"
آلبوم جدید مرتضی پاشایی به نام "اسمش عشقه" به بازار می آید
صحبت های جدید الهام چرخنده:بی‌بی‌سی و صدای آمریکا کور خوانده‌اند!
از شادمهر تا رضا صادقی /همه خوانندگانی که بازیگر شدند
آهنگسازی که ممنوع الخروج شد