من 12 سال است که به حجاب چادر معتقد بوده ام و خانواده ای دارم که اغلب در رشته الهیات تحصیل کرده اند،‌ تنها امروز ظاهرم با چادر شبیه درونم شده است.
جلسه قدردانی از الهام چرخنده به پاس ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی در میان جوانان  به همت فراکسیون زنان، کمیسیون فرهنگی و اداره کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در کمیسیون فرهنگی با حضور اعضای این کمیسیون، فراکسیون زنان مجلس  و مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

چرخنده: چگونه یک شبه چرخیده ام

الهام چرخنده،‌ بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه ضمن تشکر از برگزاری این جلسه گفت: باید ببینیم از نظر ارزش گذاری و زهرایی بودن کجا هستیم و به این جمله حضرت آقا توجه کنیم که می فرمایند "فرهنگ عین هوای کشور است".

وی افزود: بسیاری از افراد از من می پرسند چگونه یک شبه چرخیده ام (چنانچه فامیلی بنده هم به گونه ای است که به آها اجازه تبع شاعری می دهد) در پاسخ به این افراد گفته و می گویم من 12 سال است که به حجاب چادر معتقد بوده ام و خانواده ای دارم که اغلب در رشته الهیات تحصیل کرده اند،‌ تنها امروز ظاهرم با چادر شبیه درونم شده است.

بازیگر سینما و تلویزیون بر همین اساس تصریح کرد: من طی این مدت از رکن تقوا یعنی حجاب دور بوده ام اما این بار با علم به عرصه آمده ام.

وی در ادامه با اشاره به مطالعات،‌ تحقیقات و سفرهایی که در زمینه اعتقادات خود انجام داده است،‌ گفت: سفرهای زیادی به خارج از کشور داشتم و عرفان ها و عقاید متفاوت را مورد مطالعه قرار داده و مستندسازی کرده ام که در طی این مسیر بارها به من پیشنهاد حضور در فیلم های اروپایی و یا در سفرم به هند پیشنهاد بازی در یک فیلم بالیوودی شد که من آنها را رد کردم.

چرخنده ادامه داد: اکنون می بینیم که چگونه بعضی افراد بازیچه دنیای لائیک می شوند و با انکار هویت خود به صورتی ناشایست در عرصه های اجتماعی حضور پیدا می کنند و باعث الگوگیری جوانان ما می شوند لذا اکنون رسالت مهمی بر دوش من قرار گرفته است.

این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه اظهار داشت: زمانی که به خارج از کشور سفر کردم برج میلادی وجود نداشت و وقتی برگشتم در کنار تغییرات جدید شهر مثل ساخت برج میلاد شاهد دختران و زنانی بودم که مبدل به یک چهره عروسکی شده بودند این در حالی است که ما تصور می کنیم در خارج از کشور آرامش بسیاری وجود دارد در حالی که در واقعیت آنها از زن با عفت و مرد با غیرت ایرانی هراس دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه از من می پرسند چرا چادری شده ام در حالی که باید از دیگران پرسید چرا بی حجاب شده اند،‌ گفت: یک کلام حضرت آقا باعث شد انرژی زیادی به من برای ادامه راهم منتقل شود و آن این بود که "زهرایی یعنی ایستادگی یک نفر در برابر همه و در یک کلام صراحت و شجاعت تو را ستایش کرده و برایت دعا می کنم" همین جمله باعث می شود که من با دستان خالی و بدون هچی و فقط با اتکا به ذکر "یا زهرا" با افتخار باعث شوم 3 هزار و 900 نفرم مزین به پوشش چادر شوند.

چرخنده در ادامه به طرح های خود در زمینه تبلیغ حجاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: اگر خدا بخواهد قصد دارم مجوز بگیرم تا بتوانم سازمان فرهنگی و هنری تأسیس کنم تا کارآموخته های عرصه سینما و فرهنگ در آن فعالیت داشته باشند،‌ تا کنون نیز به شهرهای زیادی سفر داشته ام و همواره مورد استقبال مردم و حمایت بسیج قرار گرفته ام.

این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه مشکل اساسی خود را در این راه "شک و شوک" مردم عنوان و تصریح کرد: بعضی افراد به تغییر من شک دارند و برخی دیگر در شوک هستند اما من می گویم که هم اکنون با دو پسرم زندگی می کنم و عکس های شخصی که در شبکه های اجتماعی و از رسانه های خارجی منتشر می شود عکس های زمان متأهلی بنده بوده که ممکن است آنها با خریدن همسر من به این عکس ها دست پیدا کرده باشند لذا من به حمایت شما احتیاج دارم.



گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : icana.ir

مطالب پیشنهادی :
دیدار نامزدهای گلدن گلوب 2015 با مردم در هتل!
سری دوم تصاویر مراسم گلدن گلوب2015
"پسربچگی" جوایز گلدن گلوب2015 را درو کرد!
نیکی کریمی و سحر قریشی در پشت صحنه"شیفت شب"
رامبد جوان و شبنم مقدمی در اکران "چندمترمکعب عشق"