سيما تيرانداز اين روزها در حال آماده سازي نمايش «تقدير بازان» براي اجرا در بخش تازه هاي سي وسومين جشنواره بين المللي تئاتر فجر است.
سیما تیرانداز با اشاره به اینکه نمایش «تقدیر بازان»، مانند کارهای قبلی او یک نقد اجتماعی است، گفت: در این نمایش، تنهایی آدمها به تصویر کشیده می شود؛ انسان هایی که با گرفتن تصمیم های اشتباه، زندگی خود را دچار مشکل می کنند و آن را پای تقدیر می گذارند.

او با اشاره به مسائل مالی اجرای این نمایش توضیح داد: من با تشویق اعضای گروهم تصمیم به کارگردانی این نمایش گرفتم و معتقدم کارگردان یک اثر باید از تمامی خواسته های خود بگذرد تا گروه نمایشی خود را تامین کند، اما با وجود تمام این مسائل و مشكلات، خوشحالم که شرایطی به وجود آمد تا بتوانم دوباره کار تئاتر انجام دهم.

این بازیگر و کارگردان، انگیزه فعالیت در حوزه تئاتر را تنها عشق و علاقه دانست و افزود: در این میان اگر گریزی به سینما میزنم، برای تامین کردن نیازهای مالی است. در واقع هر وقت انرژی من تحلیل میرود، به تئاتر بر میگردم. من خانه اصلی خودم را تئاتر می دانم و بیشتر مخاطبان هم من را به عنوان هنرمند عرصه نمایش می شناسند.

تیرانداز ادامه داد: در تمامی کشورهای دنیا، هنرمندان تئاتر با مشکلات مالی مواجه هستند، اما فعالیت در حوزه تئاتر، همیشه برای آنان اعتبار آورده است.

او درباره به وجود آوردن شرایط مناسب برای حضور هنرمندان برجسته تئاتر در جشنواره بین المللی فجر گفت: امیدوارم مدیران تئاتری، ترفندی بیابند تا هنرمندان حرفه ای و با تجربه تئاتر در کنار یکدیگر جمع شوند. این بزرگان، ارزش های تئاتر کشور ما محسوب می شوند و نباید آنان را نادیده گرفت؛ باید شرایط را برای حضور هنرمندان شناخته شده و با سابقه تئاتر در جشنواره فجر هموار کرد.

سیما تیرانداز توضیح داد: نمی خواهم به حضور پر رنگ هنرمندان جوان در جشنواره تئاتر فجر اعتراض کنم، اما باید شرایطی ایجاد شود كه جوانان در کنار هنرمندان برجسته تئاتر قرار بگیرند تا بتوانند از تجربیات آنها بهره مند شوند.



گردآوری : گروه فرهنگ و هنرسیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : banifilm.ir

مطالب پیشنهادی :
پلیس اماکن دختر خواننده را از روی سن پایین کشید!
من را فریب دادند! نمیخواهم دهانم را باز کنم!
پشت صحنه "پل خواب" با حضور آناهیتا افشار
ازدواج ریحانا و دی کاپریو !!
اکران خصوصی"مجرد40ساله" با چهره متفاوت یک بازیگر!