اعترافات امبرتو اکو منتشر شد
مجموعه چهار درس گفتار امبرتو اکو نویسنده شهیر ایتالیایی با عنوان اعترافات رمان نویس جوان وارد بازار کتاب ایران شد.
 امبرتو اکو نشانه شناس، فیلسوف، منتقد ادبی و رمان نویس ایتالیایی در این درس گفتارها که در یکی از دانشگاه های آمریکا ارائه شده است، از منظر یک نظریه پرداز ادبی به بیان تفاوت های نویسندگی خلاق با نویسندگی آکادمیک می پردازد و تجربیات خود را در زمینه رمان نویسی مطرح می کند.

اکو که سال ها در عرصه های دیگر از جمله فلسفه و نشانه شناسی فعالیت می کرد، در سال 1980 درحالی که حدود 50 سال داشت، نخستین رمان خود ˈنام گل سرخˈ را منتشر کرد و تا کنون در مجموع پنج رمان نوشته است.

همین موضوع باعث شده است این نویسنده شهیر با وجود اینکه درس گفتارهای خود را در 77 سالگی ارائه می کرد، خود را یک رمان نویس جوان بنامد که فقط 28 سال در این زمینه تجربه دارد و آینده ای نا تمام در پیش روی اوست که در آن رمان های زیادی می نویسد.

رضا علیزاده که پیش از این دو رمان آونگ فوکو و بائودولینو و داستان کودکانه سه فضانورد را از اکو به فارسی برگردانده بود، این مجموعه درس گفتارها را هم ترجمه کرده تا گام دیگری در معرفی این نویسنده به خوانندگان فارسی زبان بردارد.

اعترافات رمان نویس جوان که مجموعه درس گفتارهای امبرتو اکو است با ترجمه رضا علیزاده با قیمت ده هزار تومان، شمارگان هزار نسخه، قطع جیبی، جلد گالینگور و 224 صفحه از سوی انتشارات روزنه روانه بازار کتاب شده است.





گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: irna.ir



مطالب پیشنهادی:
کاش مثل نان بودم!
مینی‌مال‌های تازه رسول یونان منتشر شد
اساتید معاصر نستعلیق به ساربان می‌آیند
اجرای داریوش خواجه نوری در تالار وحدت
چرا عکاسی می کنی؟