مجموعه شکرستان در بازار کتاب
تهیه کننده مجموعه شکرستان گفت: ثبت کتاب داستان شکرستان از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و 20 جلد آن همزمان با بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب روانه بازار خواهد شد.
مسعود صفوی اظهار کرد: سال گذشته یک کارگاه داستان مصور (کمیک استریپ) راه اندازی و 100 جلد کتاب در موضوعات مختلفی همچون دفاع مقدس، سبک زندگی، تاریخی و غیره تهیه و در اواخر اسفندماه به سوره مهر تحویل دادیم.

وی افزود: معتقدم این کتب در صورت زیر چاپ رفتن مجموعه بسیاری مناسب و مطلوبی در عرصه کمیک برای جامعه کتابخوان کشور خواهد شد.

صفوی در ادامه با بیان اینکه ثبت کتاب داستان شکرستان از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و 20 جلد آن در نمایشگاه کتاب امسال رونمایی خواهد شد، گفت: این کتاب ها تمام رنگی و کودکانه بوده و با شیوه ای خاص از قصه گویی به مخاطبان عرضه می شود.

تهیه کننده مجموعه شکرستان همچنین از کسب عنوان نخست مجموعه انیمیشن شکرستان در دومین جشنواره «سیلک رود» (Silk Road Film Festival) ایرلند خبر داد و خاطرنشان کرد: این مجموعه با توجه به کیفیت بالای اثر و همچنین استقبال کم نظیر مخاطبان حاضر در جشنواره، توانست در بخش انیمیشن بین الملل دومین جشنواره «سیلک رود» مقام اول را کسب کند و عنوان بهترین انیمیشن را از آن خود کند.

وی اظهار کرد: این جشنواره میزبان فیلم هایی از کشورهایی است که زمانی جزو مسیر بازرگانی جاده ابریشم بوده اند و بر سینمای آسیا، عرب، فارس و آسیای میانه تمرکز دارد، از جمله کشورهای شرکت کننده در این جشنواره می توان به لبنان، فلسطین، قزاقستان، چین، ژاپن، پاکستان، مراکش، ترکیه، آلبانی و... اشاره کرد.

صفوی گفت:در جشنواره سیلک رود که از 19 تا 25 مارس در شهر دوبلین ایرلند برگزار شد، در مجموع 170 فیلم در بخش های مختلف جشنواره به نمایش درآمد.

مجموعه انیمیشن شکرستان با مشارکت مرکز انیمیشن حوزه هنری، شبکه دو سیما و موسسه صبا تولید شد ه و داستان های این مجموعه با بیش از ۱۸۰ شخصیت در یک شهر قدیمی و خیالی روی می دهد که با استقبال مخاطبان زیادی روبرو شده است.

انیمیشن شکرستان در هر قسمت دارای داستانی مجزا بود که شخصیت ها بنا به نیازهای دراماتیک هر قصه، در هر قسمت نقشی متفاوت برعهده می گرفتند.

قصه های این انیمیشن بر اساس داستان ها، ضرب المثل ها و قصه های قدیمی و عامیانه ایرانی-شرقی انتخاب و سپس با رویکردی مدرن و به روز به رشته تحریر در آمدند.

بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 10تا20 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می شود.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: irna.ir


مطالب پیشنهادی:
نگار فروزنده: هیچ وقت عمل زیبایی نداشته‌ام + تصویر
زندگی خصوصی شکیرا + تصاویر
مردی که فرشته میدید + تصاویر
به محض اینکه چشمم به عزرائیل افتاد خودم را به مردن زدم + تصاویر
اظهار نظر BBC درباره کلاه قرمزی