از سیما تیرانداز چه خبر؟
تیرانداز با بیان اینکه تمرین این نمایش به زودی آغاز می‌شود، از بازی امیرکاوه آهنین‌جان، امیر دلاوری، لیلی رشیدی، نگار عابدی و رضا مولایی در این اثر نمایشی خبر داد. سیما تیرانداز چندی پیش نمایش ناتمام را در تالار چهارسو تئاتر شهر
سیما تیرانداز از اجرای نمایشی تازه با نام «زندگی تاحدودی مشترک» خبر داد اما در عین حال گفت: شرایط کار تئاتر بسیار سخت شده است.

این کارگردان تئاتر درباره اجرای نمایش جدیدش گفت: متن این نمایش نوشته هاله مشتاقی‌نیا و داستان آن درباره روابط بین زن‌ها و مردها در زندگی زناشویی است.

او ادامه داد: این نمایش به همان سبک کارهای قبلی‌ام اجرا می‌شود، یعنی تا حدودی به سمت کمدی می‌رود اما یک اثر کمدی صرف نیست.

تیرانداز با بیان اینکه تمرین این نمایش به زودی آغاز می‌شود، از بازی امیرکاوه آهنین‌جان، امیر دلاوری، لیلی رشیدی، نگار عابدی و رضا مولایی در این اثر نمایشی خبر داد و گفت: قرار است یک بازیگر دیگر به گروه بازیگران این نمایش اضافه شود. همچنین طراحی صحنه آن را ناصح کامکاری بر عهده دارد و با میثم کزازی هم گفت‌وگوهایی انجام شده تا در صورت توافق موسیقی این اثر نمایشی را بسازد.

به گفته او نمایش «زندگی تا حدودی مشترک» از 18 فروردین‌ماه در تالار استاد سمندریان تماشاخانه «ایرانشهر» به صحنه خواهد رفت.

سیما تیرانداز که چندی پیش نمایش «ناتمام» را در تالار «چهارسو» مجموعه تئاتر شهر اجرا کرده بود، شرایط اجرای تئاتر را بسیار دشوار توصیف کرد و گفت: با اینکه اجرای ما چند ماه پیش تمام شده است، هنوز از مبلغی که به عنوان قرارداد با مرکز هنرهای نمایشی توافق کرده بودیم هیچ پرداختی صورت نگرفته است و فقط گیشه گروه به ما پرداخت شده است.

این بازیگر و کارگردان تئاتر یادآور شد: شرایط اجرای تئاتر نسبت به گذشته خیلی سخت‌تر شده است، پیش از این مبلغی به عنوان پیش‌پرداخت به گروه‌ها تعلق می‌گرفت که با آن دکور و لباس نمایش‌شان را آماده می‌کردند، اما در حال حاضر نه تنها هیچ پیش‌پرداختی تعلق نمی‌گیرد بعد از گذشت چند ماه هم قرارداد گروه‌ها تسویه نمی‌شود، در این وضعیت اگر کارگردانی،پول نداشته باشد چگونه می‌تواند نمایشش را اجرا بکند؟!

تیرانداز که برای اجرای نمایش «ناتمام» جایزه کارگردانی سی‌ویکمین جشنواره تئاتر فجر را دریافت کرده بود، اضافه کرد:‌ انتظار می‌رود مرکز هنرهای نمایشی در پرداخت قراردادها بویژه در مورد نمایش‌هایی که جایزه گرفته‌اند بیشتر همراهی کنند. بعد از گذشت چند ماه، همچنان شرمنده بازیگرانم هستم که شش ماه برای آماده‌سازی این نمایش وقت گذاشته بودند، با این حال مثل همیشه امیدواریم شرایط تئاتر بهتر شود.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



مطالب پیشنهادی:
یادداشت عاشقانه‌ برد پیت برای آنجلینا جولی
عکس‌های ابی کورنیش در افتتاحیه فیلم «پلیس آهنین»
چهره متفاوت نیکی کریمی و یکتا ناصر در یک فیلم جدید + تصاویر
پرتره‌های عجیب بازیگران هالیوودی در مقابل دوربین یک عکاس + تصاویر
جزئیات حضور «شکیب» آوای باران در سریال پایتخت 3