نمایش طروپ طرب ناصرالدین شاهی در تالار چهارسو
نمایش کمدی و موزیکال طروپ طرب، به کارگردانی خیرالله تقیانی پور، اردیبهشت ماه 93 در تالار چهارسوی مجموعه تئاترشهر به صحنه می رود.
 نمایش کمدی و موزیکال طروپ طرب به نویسندگی و کارگردانی خیرالله تقیانی پور، در شیوه اجرایی خود، به سبک و سیاق اجرای نمایش های زنده یاد علی حاتمی وفادار است.

این نمایش براساس نمایش های ایرانی، با نگاهی به بازی های محلی، زن پوشی، نقالی و سیاه بازی شکل گرفته و روایتگر داستان یکی از زنان حرمسرای ناصرالدین شاه است که دسته مطربی را به جشن ملی دعوت می کند و در زمان برگزاری آن، سوگلی ناصرالدین شاه می میرد.

علی سلیمانی، جواد فروزند، وحید نفر، مصطفی ساسانی، علیرضا ناصحی، علیرضا مهران، محمدهادی عطایی و حسین شفیعی بازیگران این اثرند.



** الماس و شهر تارا از 20 فروردین مهمان تماشاخانه سنگلج می شود



نمایش الماس و شهر تارا نوشته حسین تفنگدار به کارگردانی میثم یوسفی از 20 فروردین ماه در تماشاخانه سنگلج اجرای عمومی خود را آغاز می کند.

کارگردان این نمایش استفاده از موسیقی نواحی و هفت شیوه نمایش ایرانی متفاوت را از جمله ویژگی های اجرایی این نمایش دانست و گفت: الماس و شهر تارا بر اساس هفت شهر عشق عطار نوشته شده و الماس، که در خواب عاشق دختری به نام تارا شده است، با همراهی همزادش به هفت شهر می رود تا تارا را بیابد. الماس هفت ماجرای متفاوت را تجربه می کند که جذابیت خودش را برای مخاطبان دارد.

یوسفی در ادامه افزود: داستان به من این اجازه را داد تا با گذر از هفت شهر ایران، هفت طراحی لباس و موسیقی متفاوت نواحی ایران را در نمایش استفاده کنم. در هر شهر نیز شیوه ای از نمایش ایرانی را شاهد خواهید بود.

این اثر نمایشی با بهره گیری از شیوه های نمایش ایرانی آماده شده و در آن بازیگرانی چون محمود راسخ فر، محمدرضا مالکی، مهدی زمین پرداز، قاسم طاهراحمدی، میترا شجاعی، نسیم تاجی، نادر حسن دوست و میثم یوسفی به ایفای نقش می پردازند.

نمایش الماس و شهر تارا به مدت 75 دقیقه، از 20 فروردین ماه، ساعت 18:30 در تماشاخانه سنگلج میزبان عموم علاقه مندان خواهد بود.



** بهار ارمغان حیات است



حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشد به مناسبت آغاز سال 1393پیام تبریکی را به مردم ایران، هنرمندان و خانواده تئاتر به رشتهتحریر در آورده است، متن این پیام به این قرار است:



به نام بهار آفرین

ˈایاک نعبدˈ است زمستان دعای باغ واندر بهار گوید: ˈایاک نستعینˈ

بهار ارمغان حیات است و نمایش رستاخیز طبیعت، تا که باور کنیم انسان را نیز در واپسین زندگی، بعثت و رویشی دوباره خواهد بود از خاک تا محضر آن یگانه پاک.

و خوشا به حال آنانی که از بهار، نکته ها می یابند و با نوروز می رویند و اهالی شریف صحنه گسترده نمایش این مرز و بوم، چه بسیار بهره ها که از بهار می گیرند و چه شورانگیز به پیشواز سالی سرشارتر و صحنه هایی پرفروغ تر می روند که:

تا نقش خیال دوست با ماست ما را همه عمر خود تماشاست




گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: irna.ir




مطالب پیشنهادی:
اما واتسون در مراسم اکران فیلم نوح (ع) + تصاویر
زنجان «اژدها» دارد + تصویر
پرتره های زیبا و خیره کننده ساخته شده از مواد بازیافتی + تصویر
چهارشنبه سوری در شهرهای گوناگون
حاجی فیروز، بازمانده از نوروز!