تمرین اپرای سعدی آغاز شد
سرپرست گروه عروسکی آران و کارگردان اپراهای عروسکی کشور از آغاز تمرینات تولید جدید اپرای عروسکی این گروه با نام سعدی خبر داد.
بهروز غریب پوربا اعلام این خبر گفت: با وجود آنکه نیمه نخست سال گذشته به همراه به سرقت رفتن خودروی شخصی ام تمامی متون نگارش شده و برگه های آهنگسازی نخستین اپرای سعدی به سرقت رفت اما بار دیگر به دلیل تعهدی که به مردم شیراز و البته یکی از بزرگترین شعرای ایران زمین احساس می کردم کار تولید مجدد این اثر را از زمستان سال گذشته آغاز کردم.

وی ادامه داد: بار دیگر کار انتخاب و ویرایش اشعار لازم برای این اپرای عروسکی را به شکل ابتدایی به اتمام رساندم و در حال حاضر کار ویرایش نهایی را آغاز کرده ام و مطابق اپراهای عروسکی گذشته کار آهنگسازی و تولید موسیقی این اثر نیز بر عهده امیر بهزاد خواهد بود.

کارگردان اپراهای عروسکی رستم و سهراب، مکبث و عاشورا مهمترین مانع موجود در مسیر تولید اپرای عروسکی سعدی را تامین منابع مالی و حمایت مسئولان دانست و تصریح کرد سعدی از افتخارات بزرگ جهان در عرصه شاعری است که نام او همواره یادآور و زنده کننده نام ایران است.

وی افزود: بر همین اساس تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا برای خوانش اشعار این اپرا از خوانندگان سرشناس کشور استفاده کنیم و امیدواریم در این مسیر مسئولان نیز حمایت خود را از تولیدات این پروژه ملی از گروه عروسکی آران دریغ نکنند.

غریب پور همچنین درباره آغاز اجرای رپرتوار اپراهای عروسکی گروه آران گفت: مطابق برنامه ریزی های انجام شده از هفتم اردیبهشت ماه شاهد آغاز اجرای رپرتوآر اپراهای عروسکی گروه خواهیم بود و امیدوارم مطابق برنامه بتوانیم در ایام ماه محرم اپرای عروسکی عاشورا را در تالار فردوسی به صحنه ببریم.

بهروز غریب پور پیش از این اپراهای عروسکی رستم و سهراب، مکبث، مولوی، عاشورا، حافظ و لیلی ومجنون را تولید و کارگردانی کرده است.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: irna.ir


مطالب پیشنهادی:
نگار فروزنده: هیچ وقت عمل زیبایی نداشته‌ام + تصویر
زندگی خصوصی شکیرا + تصاویر
مردی که فرشته میدید + تصاویر
به محض اینکه چشمم به عزرائیل افتاد خودم را به مردن زدم + تصاویر
اظهار نظر BBC درباره کلاه قرمزی