تانگوی تخم مرغ دان
کارگردان پیشکسوت تئاتر، نمایشنامه تانگوی تخم مرغ داغ اثر زنده یاد اکبر رادی با محوریت اوج گرفتن تفکر جوانان در خانواده و زوال فرهنگ پدرسالاری را اردیبهشت ماه در تالار وحدت به صحنه می برد.
هادی مرزبان با بیان آنکه اجرای نمایشنامه تانگوی تخم مرغ داغ اثر زنده یاد اکبر رادی در اردیبهشت ماه سال جاری در تالار وحدت قطعی شده است گفت: به دلیل آنکه در اجرای این نمایش دو فضای کاملا متفاوت رئالیسم و سوررئالیزیم (واقعی و فرا واقعی) را در کارگردانی لحاظ کرده ام توجه به جایگاه مخاطب بیشتر از گذشته در این اثر نمایان خواهد بود.

وی ادامه داد: در حقیقت در اجرای این اثر نمایشی تماشاگر خود به عنوان یکی از اصلی ترین ارکان اجرا در شکل گیری این نمایش یاریگر گروه اجرایی است و به این سبب درک و طراحی موقعیت ها و همچنین بازی بازیگران باید چنان هماهنگ و منطقی باشد که تماشاگر با تغییر موقعیت و جنس روایت اثر همچنان بتواند ارتباط خود را با داستان نمایش حفظ کند.

کارگردان نمایش های خانمچه مهتابی، شب روی سنگ فرش خیس و هاملت با سالاد فصل با بیان آنکه نمایشنامه تانگوی تخم مرغ داغ تنها نمایشنامه بلند زنده یاد رادی از میان 14 اثر وی است که موفق به اجرای آن نشده بودم یادآور شد: همواره خود را یکی از تحسین کنندگان این نمایشنامه نویس ایرانی دانسته ام و خوشحالم که افتخار تولید تمامی آثار این هنرمند بزرگ درام ایرانی نصیب من شده است.

وی تطابق داستان نمایشنامه تانگوی تخم مرغ داغ با اوضاع و احوال جامعه در شرایط حاضر را بسیار مهم دانست و تصریح کرد حرف اول و آخر در این اثر نمایشی توجه به تغییر موقعیت در یک خانواده است و انطباق معانی و مفاهیم این تغییرات با برگزاری انتخابات ریاست جمهوی در سال گذشته و تغییر فضای کشور به عنوان خانواده بزرگ ایران بهترین زمان را برای اجرای این اثر در اختیار من قرار داده است.

مرزبان توجه به قدرت گرفتن جوانان و پایان دوران پدرسالاری در کنار رگه های ظریف طنز به کار رفته در این نمایشنامه را باعث شکل گیری داستانی گیرا و جذاب و مورد علاقه مخاطبان دانست و تاکید کرد خوشبختانه تماشاگران ایرانی همواره در مواجهه با اثری که حرف دل و نیاز ذهنی آنها را بازتاب داده است با استقبال بی نظیری به حمایت از آن نمایش پرداخته اند و امیدوارم این نمایشنامه نیز مورد توجه آنها قرار گیرد.

این کارگردان و مدرس تئاتر با بیان آنکه جمعی از بهترین بازیگران تئاتر کشور در این نمایش 100 دقیقه ای به ایفای نقش پرداخته اند گفت: علی نصیریان، امین زندگانی، فرزانه کابلی، فردوس کاویانی، قاسم زارع، لیلا برخورداری، پریسا مقتدی، مهدی عبادتی، اکرم حاج حسینی و سهیل دیوسالار بازیگران نمایش تانگوی تخم مرغ داغ را تشکیل می دهند.

تانگوی تخم مرغ داغ به نویسندگی اکبر رادی و کارگردانی هادی مرزبان اردیبهشت ماه سال جاری در تالار وحدت به صحنه می رود.

مرزبان تاکنون نمایش هایی چون طالب، فریاد ، پلکان، شاهزاده و گدا، آهسته با گل سرخ، هملت با سالاد فصل، تنبورنواز، آمیزقلمدون ، شب روی سنگفرش خیس، سیمرغ ، میرعشق، باغ شبنمای ما، خاطرات هنرپیشه نقش دوم، ملودی شهر بارانی، پایین گذر سقاخانه ، نوبت دیوانگی، لبخند باشکوه آقای گیل، خانمچه و مهتابی و ˈمومیا را به صحنه برده است.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:irna.ir


مطالب پیشنهادی:
نگار فروزنده: هیچ وقت عمل زیبایی نداشته‌ام + تصویر
زندگی خصوصی شکیرا + تصاویر
مردی که فرشته میدید + تصاویر
به محض اینکه چشمم به عزرائیل افتاد خودم را به مردن زدم + تصاویر
اظهار نظر BBC درباره کلاه قرمزی