«باغ دلگشا» در تالار وحدت
نمایش «باغ دلگشا» به کارگردانی پری صابری از 6 اردیبهشت ماه وارد مرحله تمرین می‌شود تا از اوایل مرداد ماه در تالار وحدت روی صحنه برود.
 پری صابری نویسنده و کارگردان تئاتر درباره آغاز تمرین‌های این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: فعلا در حال صحبت‌های نهایی با عوامل و بازیگران نمایش هستم چون از آنجاکه اجرای «باغ دلگشا» دو ماه به تاخیر افتاد ممکن است برخی از عوامل جذب کارهای دیگری شده باشند بنابراین قبل از اجرای تمرین‌ها لازم است تا از برنامه عواملی که قبلا برای حضور در نمایش ابراز آمادگی کرده بودند، مطلع شوم.

وی ادامه داد: از 6 اردیبهشت ماه تمرین های کار را آغاز خواهیم کرد. صحبت‌های اولیه ای با عدنان زینلیان برای طراحی لباس، رضا مهدی زاده برای طراحی صحنه داشته ام. احتمالا محمد حاتمی، علیرضا ناصحی، محمد احدی و شهرام نجاتی بازیگرانی خواهند بود که در این نمایش حضور دارند. محمد حاتمی قرار است در نقش سعدی بازی کند.

کارگردان «رستم و سهراب» درباره زمان اجرای نمایش توضیح داد: اول مرداد ماه نمایش «باغ دلگشا» را در تالار وحدت به صحنه می برم البته امکان دارد زمان اجرای نمایش با عید فطر همزمان باشد.

نمایش «باغ دلگشا» برگرفته از اشعار سعدی است و در آن به روایت زندگی این شاعر به‌نام و برخی از اشعار او پرداخته می‌شود.

صابری اجرای نمایش هایی چون «من از کجا، عشق از کجا» درباره زندگی فروغ فرخزاد، «من به باغ عرفان» درباره زندگی سهراب سپهری، «هفت شهر عشق» با الهام از عطار نیشابوری، «بیژن و منیژه»، «رستم و سهراب»، «شمس پرنده» و ... را در کارنامه دارد.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:mehrnews.com



مطالب پیشنهادی:
باز گشایی دنیای جادوگری هری پاتر در ژاپن
اسکار هشتاد و هفت چه زمانی برگزار می شود؟
«میشله اوباما» در یک سریال آمریکایی
بابک حمیدیان یا «شهید وصالی» + تصاویر
«نادر سلیمانی» شعبون بی مخ می شود