این هنرمند اجازه رفتن به خانه اش را ندارد!!!
ابتدا قرار بود به ما خانه‌های 99 ساله بدهند، اما...
 ناصر عرفانیان هنرمند 53 ساله‌ای است که با گذشت قریب به 30 سال از فعالیت هنری‌ای، هنوز از داشتن یک خانه محروم است و چند سالی به امید پروژه "مسکن مهر"، در انتظار خانه‌دار شدن است.

این پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون درباره عدم دریافت واحد مسکن مهر بعد از نزدیک به چهار سال از زمان ثبت‌نام و پرداخت اقساط آن توضیح داد: نهم شهریور سال 89 بود که از طرف بخش مسکن "خانه تئاتر" اولین بخش از وجه مسکن مهر را پرداخت کردیم. ابتدا قرار بود به ما خانه‌های 99 ساله بدهند، اما بعد در صف انتظار تحویل خانه‌های خود مالکی قرار گرفتیم. پس از مدتی از میان ما 12 نفر، طبق گفته مسئولان مسکن خانه تئاتر 11 نفر خانه‌هایشان را تحویل گرفتند، اما تنها من از دریافت خانه محروم ماندم.

وی ادامه داد: تا اینکه 16 خرداد 91 بود که قرارداد امضا کردیم و اعلام شد اواخر تابستان منزل به ما تحویل داده می‌شود. از همین رو خانه‌ای را که به صورت استیجاری در آن سکونت داشتیم واگذار کردیم و آماده نقل مکان به منزل خودمان شدیم. با این حال خُلف وعده از تحویل مسکن مهر، ما را در یک ماراتن سخت گرفتار و درگیر پیدا کردن یک خانه استیجاری دیگر با نهایت دشواری کرد. چرا که صاحب خانه استیجاری با توجه به اعلام ما (که به وعده مسکن مهری‌ها باور داشتیم) خانه‌اش را فروخته بود و ما ناچار شدیم یافتن خانه‌ای دیگر و دوباره اجاره‌نشینی را تجربه کنیم.

این هنرمند که نخستین نمایش خود را سال 66 با نام «کوی آفاق کجاست» در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه برده، تأکید کرد: گذشت تا بیش از یک سال بعد یعنی در 11 آبان سال 92 یعنی مدتی پس از اینکه کل مبلغ قابل پرداخت به شرکت سرمایه‌گذاری مسکن مهر را پرداخت کرده بودم، به ما کلید واحدمان در پردیس را تحویل دادند. اما نکته عجیب اینکه گفتند اجازه اسباب کشی ندارید!

بازیگر فیلم‌های سینمایی «پرچمدار»، «اتاق یک»، «الماس بنفش» و «حماسه دره شیلر» درباره دلیل این اتفاق و خلف وعده مسئولان اظهار کرد: گویا بین فردی که مسئول پیمانکارها است با مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس اختلاف‌نظرهایی وجود دارد که باعث شده صاحب خانه‌های مسکن مهر، به خاطر این اختلاف از زندگی در ملک شخصی‌شان منع شوند.

عرفانیان که طی 30 سال گذشته از نمایش اجرا شده در سالن‌های تئاتری کشور عکاسی کرده، ادامه داد: در حالی که برخلاف قرارداد و توافقات مسکن مهر مبنی بر اینکه خرید و نصب پکیج و هزینه نقاشی، سرامیک، موکت کف، رادیاتور و شیرآلات سرویس بهداشتی و آشپزخانه به عهده پیش فروشنده است، این خانه فاقد کابینت، پکیج، موکت کف و شیرآلات آشپزخانه بود و حتی هر مالک خود باید به خرید کنتور آب واحد اقدام کرده و عجیب‌تر آنکه برای دریافت گاز نیز هر مالک باید به دنبال گرفتن چندین و چند امضا از افراد مختلف برای دریافت گاز واحد خود باشد در حالی که باز هم طبق قوانین مندرج در قرارداد مسئولیت خرید و نصب کلیه انشعابات به عهده پیش فروشنده است.

داور بخش عکس و پوستر سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تصریح کرد: با این حال ما را وادار کردند سندی که در آن نوشته شده بود ما خانه را بدون هیچ گونه عیب و نقصی تحویل گرفته‌ایم امضا کنیم! حتی می‌گفتند اگر ناراحتی امضا نکن و از خیر خانه بگذر! جالب اینکه حالا نزدیک به 9 ماه است، اقساط وام بانک مسکن را که با تحویل خانه‌ها، پرداخت آنها آغاز می‌شود پرداخت می‌کنم اما اجازه اسباب کشی به منزلم را ندارم.

وی متذکر شد: متاسفانه هر روز ما را وادار می‌کنند پای قراردادهایی یک طرفه‌ای که مندرجات آن مطابق واقعیت نیست، انگشت بزنیم و امضا کنیم. کسی هم در این خصوص جوابگو نیست و مدام ما را به افراد دیگر یا هفته های بعدی حواله می‌دهند. حتی امور رسیدگی به شکایات مسکن مهر نیز فعال نیست و در این زمینه به ما کمکی نمی‌کند. خانه تئاتر نیز در این زمینه هیچ همکاری و پیگیری انجام نمی‌دهد و معلوم نیست قرار است تکلیف این واحد مسکونی که نهایتا خود من شخصا همه هزینه‌های جانبی‌اش را هم پرداخت کرده‌ام، چه شود.

خسارت دیرکرد نداده‌اند و می‌خواهند باز هم پول بگیرند!

وی در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد: در ماه‌های اخیر، چند باری در بخش‌های خبری، تصاویری از مسئولان نشان داده شد که روبان تحویل پروژه مسکن مهر را قیچی کرده‌اند اما متاسفانه خانه‌ای به کسی تحویل داده نمی‌شود! نکته عجیب و تاسف برانگیز اینکه در یکی دیگر از بندهای قرارداد خانه، ذکر شده با هر روز تأخیر در تحویل خانه، مبلغی به عنوان خسارت به مالک خانه داده می‌شود. اما علی رغم سرباز زدن از عمل به این وعده، در پیگیری‌های اخیر برای نقل مکان، شنیده‌ام برای دادن خانه‌ها از مردم به ازای هر متر خانه 50 هزار تومان دیگر دریافت خواهند کرد و بنابراین در حالی که سال گذشته مبلغ دیگری به بهانه ما به تفاوت از ما گرفته شده بود، باید مبلغی نزدیک به چهار میلیون تومان را به این بهانه پرداخت کنیم، در حالی که حتی ضرر و زیانی نیز به ما داده نشده است.

حتی اخیرا مقابل ورودی بلوک ما در فاز 3 مسکن مهر پردیس، بلوک یک تنی قرارداده‌اند که حتی از احتمال ورود ماشین و اسباب کشی جلوگیری کنند. با احتساب سه هزار خانواده‌ای که خانه‌هایشان تکمیل نشده یا شرایطی مشابه ما دارند و اجازه اسباب کشی به آنها داده نمی‌شود، جمع مبلغ تازه‌ای که می‌خواهند بگیرند میلیاردی می‌شود و این پول به جیب چه کسی می‌رود؟ اگر مردم می‌توانستند وکیل بگیرند مطابق قانون مسئولان مسکن مهر باید به آنها خسارت هم پرداخت کنند اما اکثر مردم چنین توانی ندارند و احقاق حقی صورت نمی‌گیرد.



گرد آوری:  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:isna.ir


  مطالب پیشنهادی:
طالبی: منتقدان الهام چرخنده کوتوله های کم ظرفیتی هستند!!!
بهنوش بختیاری: نمی توانم در این فضای آلوده نفس بکشم!
در دفاع از الهام چرخنده دچارجوزدگی نشوید!
جهانگیر الماسی در سالروز آزادی خرمشهر در خانه سینما+ تصاویر
سگی به نام هاگن بر روی فرش قرمز جشنواره کن 2014+ تصاویر