کارگردانی که برای علی نصیریان گریست!
علیرضا کوشک‌جلالی، کارگردان نمایش «سیستم گرون هلم» در نشست‌ مطبوعاتی نمایشش، از یادآوری این که پای علی نصیریان به دادگاه باز شد چشم‌هایش پر از اشک شد.
علیرضا کوشک جلالی گفت وقتی خبرها را خوانده و متوجه شده پای علی نصیریان به دادگاه باز شده، گریه‌اش گرفته است که چرا باید اسطوره تئاتر کشورمان پایش به دادگاه کشیده شود. او پرسید: «واقعا چه دارد بر سر تئاتر ما می‌آید؟»

کوشک جلالی که خود سال‌هاست در آلمان زندگی می‌کند از تئاترهایی سخن گفت که مردم عادی مخاطبان اصلی آن را تشکیل می‌دهند اما:‌ «متاسفانه من در ایران می‌بینم که تئاتر مخصوص قشر خاصی از مردم است. تئاترهایی که در ایران به نام گلریز مرسومند و قشر مردم آن را می‌بینند در اروپا طوری اجرا می‌شود که سه نسل بیننده آن هستند اما در ایران چند تئاتر را به من نشان دهید که قشر روشنفکر، سوپر روشنفکر و مردم عادی از آن خوش‌شان بیاید.»

او این مسئله را بزرگترین معضل تئاتر دانست. به همین خاطر گفت که سعی کرده تئاتری به روی صحنه ببرد که مردم بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند و راضی از سالن بیرون بروند.

نمایش «سیستم گرون هلم» به گفته کوشک جلالی یکی از نمایشنامه‌های معروف در اروپاست که به معضل بیکاری و شغل در اروپا با نگاهی خشن ولی طنز‌آلود می‌پردازد.

این نمایش با بازی الهام پاوه‌نژاد، امیرحسین رستمی و ... در فرهنگسرای نیاوران در تیرماه به روی صحنه می‌رود.




گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir


  مطالب پیشنهادی:
اعتراف رضا عطاران و هتریک مهناز افشار
نیکول کیدمن،کامرون دیاز و 8 زن برتر در فیلم های ورزشی+ تصاویر
آنجلینا جولی، رهبر مقابله با تجاوزات جنسی در مناطق جنگی +تصاویر
زوج جنجالی هالیوود، برد پیت و آنجلینا جولی بر فرش قرمز فیلم «شیطان صفت»+ تصاویر
عکس های برگزیده مسابقه نشنال جئوگرافیک از جهان+ تصاویر