برنامه تابستان پیمان قاسم خانی چیست؟
حسین پارسایی قصد دارد نمایشنامه «آرسنیک و تور کهنه» را با بازنویسی محمدرضا کوهستانی و حضور پیمان قاسم‌خانی به عنوان مشاور کارگردان تابستان سال جاری در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه ببرد.
پارسایی درباره جدیدترین فعالیت خود در زمینه کارگردانی تئاتر گفت: قصد دارم نمایشنامه «آرسنیک و تور کهنه» را که از آثار کمدی معروف تئاتر برادوی آمریکا است و اجراهای متعددی از این اثر در کشورهای مختلف روی صحنه رفته با بازخوانی محمدرضا کوهستانی روی صحنه ببرم.

وی یادآور شد: این نمایشنامه قطعه‌ای کلاسیک درباره چیره‌گی جنون بر عقل است و از سال 1941 یکی از موفق‌ترین کمدی‌های برادوی است. در اجرای نمایش «آرسنیک و تور کهنه» که احتمال تغییر نام آن وجود دارد، پیمان قاسم‌خانی مشاور کارگردان و کل پروژه است.

این کارگردان تئاتر درباره بازیگران و زمان و مکان اجرای نمایش «آرسنیک و تور کهنه» افزود: بهاره رهنما، بیژن بنفشه‌خواه، پژمان جمشیدی، فرناز رهنما، فهیمه امن‌زاده، سپند امیرسلیمانی، رامین سیاردشتی و اردشیر کاظمی بازیگران این نمایش هستند که قرار است از 11 مردادماه در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه ببریم.

پارسایی که پیش از این سه‌گانه «بانوی آب و آیینه»، «سردار مهر و ماه» و «خواهرانه به وقت خیزران» را روی صحنه برده بود، درباره دلیل رفتن به سراغ اثری کمدی برای اجرا توضیح داد: من در کارنامه کارگردانی‌ام، کار کودک، عروسکی و گونه‌های مختلف کلاسیک را دارم. من با تریلوژی «بانوی آب و آیینه»، «سردار مهر و ماه» و «خواهرانه به وقت خیزران» تکنیک اجرایی در حوزه نمایش مذهبی را تجربه کردم. وقتی پیمان قاسم‌خانی این نمایشنامه کمدی را به من پیشنهاد داد، دیدم که کمدی ناب و جذابی است که می‌تواند با مخاطب امروز ارتباط برقرار کند.

سیامک احصایی طراح صحنه، میثم احمدی مجری طرح و احمد سلیمانی دستیار هنری نمایش «آرسنیک و تور کهنه» هستند و طراحی لباس این نمایش را بهاره رهنما بر عهده دارد.
 


گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:mehrnews.com



  مطالب پیشنهادی:
پگاه آهنگرانی در نمایشگاه عکس یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر
اشباح در بازار صد ساله + تصویر
گریم عجیب و جالب عبدالله اسکندری
دوران بازنشستگی آنجلینا جولی
لحظه غم انگیز ورود دختران ایرانی با لباس برزیل به ورزشگاه+تصویر