بهرام بیضایی و «خاطرات هنرپیشه نقش دوم»
اگرچه چند سالی هست که بهرام بیضایی در ایران حضور ندارد، اما اجرای نمایشنامه‌هایش کماکان در متن تئاتر ایران جاری‌ست.
اگرچه چند سالی هست که بهرام بیضایی در ایران حضور ندارد، اما اجرای نمایشنامه‌هایش کماکان در متن تئاتر ایران جاری‌ست.

محمد رحمانیان، سال گذشته نمایش «آرش/ساد» را اجرا کرد. در این نمایش رحمانیان، متن «آرش» نوشته بهرام بیضایی را با شیوه اجرایی نمایشنامه «مارا ساد» نوشته پیتر وایس به روی صحنه برد. حالا او یکی دیگر از نمایشنامه‌های بهرام بیضایی را با عنوان «مجلس ضربت زدن» نمایشنامه‌خوانی می‌کند.

این نمایشنامه که روزهای ۳۰ و ۳۱ تیر در تالار اصلی تئاتر شهر روخوانی می‌شود نمایشنامه‌ای‌ست که حول شخصیت حضرت علی (ع) شکل گرفته و تاکنون اجرا نشده است.

علی سرابی، علی عمرانی، اشکان خطیبی، رضا مولایی، امیرکاوه آهنین‌جان، سها سناجو و پرستو رحمانیان، از جمله بازیگرانی هستند که در این نمایشنامه‌ نقش‌خوانی می‌کنند.


بهرام بیضایی در نمایشنامه « مجلس ضربت خوردن» دو پاره تاریخی و معاصر را به هم پیوند زده است.نمایشنامه‌ای که گذشته و تاریخ را بستری برای بیان بحران‌های سیاسی و اجتماعی امروز قرار می‌دهد تا انسان را نسبت به تكرار تاریخ آگاه سازد.

«مجلس ضربت‌زدن» از ده صحنه به هم پیوسته تشکیل شده که در آن شخصیت‌هایی چون ابن‌ملجم، اعرابی یکم و دوم، قطامه، کارگردان، دستیار و نویسنده حضور دارند.

این نمایشنامه‌خوانی در قالب برنامه‌های تئاتر ویژه ماه رمضان در تالار اصلی شهر و در ۱۵ شب اجرا می‌شود. علاوه بر این رحمانیان فردا ۲۱ تیر، در فرهنگسرای اندیشه، «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» نمایشنامه دیگری از بهرام بیضایی را با حضور بازیگرانی چون علی عمرانی، مهتاب نصیرپور، هومن برق نورد،علی سرابی و ... نمایشنامه‌خوانی می‌کند.



گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:khabaronline.ir


 مطالب پیشنهادی:
«امین اقدس» سوگلی ناصرالدین شاه و دیگران+تصاویر
انصراف مهناز افشار و فرخ نژاد از بازی در فیلم!!!
شبی همسرم از من خواست با زن دیگری بیرون بروم!
الماس «دریای نور» و تاج فرح پهلوی کجاست؟+تصاویر گنجینه
سریالی که آبروی صدا و سیما را برد!