نمایشی برای +18
با گم شدن مرد یکی از کفتر‌ها عاشق زن تنها می‌شود و...
نمایش «ناگهان کفتری» با حکایت عاشقی کفترهای حرم امام رضا (ع) اجرا شد.
 نمایش «ناگهان کفتری» به کارگردانی و نویسندگی مهدی چاکری در سومین روز از پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران در تالار حافظ اجرا شد که استقبال نسبتا خوبی هم از آن صورت گرفت.

تماشای این نمایش به تاکید کارگردان برای افراد زیر 18 سال ممنوع بود که آن هم بیشتر به دلیل مضمون نمایش و برخی جملات به کار رفته در آن بود.

این ممنوعیت که خیلی هم جدی گرفته می‌شد، تا آنجا بود که یکی از عوامل نمایش پیش از شروع اجرا از چند تماشاگری که به همراه فرزندشان آمده بودند خواست که در صورت تمایل کار دیگری را برای تماشا انتخاب کنند، چون «ناگهان کفتری» مخصوص مخاطب بزرگسال است.

این تئاتر داستان زن و شوهری شیرازی را روایت می‌کرد که برای ادای نذر و دانه دادن به کفترهای حرم امام رضا(ع) در این مکان مجاور می‌شوند، اما با گم شدن مرد یکی از کفتر‌ها عاشق زن تنها می‌شود.

این ماجرا واکنش دیگر کفترهای حرم را به دنبال دارد و می‌گویند، «آدما‌؟ مگه می‌شد عاشقشون شد!»

یکی از بخش‌های جالب توجه این نمایش استفاده از اصطلاحات روز مانند شادونه زدن‌ به جای قرص اکس و کات کردن رابطه یا کنایه‌ها و انتقادهای اجتماعی مثل اتوبوس‌های اسکانیا که باعث تصادف و به کما رفتن یکی از نقش‌های این نمایش می‌شد، بود‌.

در «ناگهان کفتری» به جز دو بازیگر زن و مرد تعداد زیادی کفتر عروسکی به همراه عروسک‌گردان‌هایشان بازی می‌کردند و صدای پر زدن و بغ بغو کردن کفترها هم توسط چند عضو دیگر گروه به خوبی اجرا می‌شد.

در این اجرا که با نمایش تصاویری از حرم امام رضا(ع) بر روی پرده آغاز شد‌، شهرزاد نیک‌مرام طراح و سازنده عروسک‌ها بود‌ و آزاده مویدی فرد‌، عنایت‌الله خادم بشیری و عرفان نظریان پور هم بازیگران آن بودند.
 

گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی:
به بهانه زادروز شاعری با شعرهای مخملین
نقد شعر نخستین شاعر فمنیست ایران چاپ شد
حس عجیب و غریب همبازی شدن با مادرم در سریال کیمیا+تصویر
نویسنده ها در مردن هم شانس ندارند!
شوخی رهبر انقلاب با امیرمحمد