پوستر دوم جشنواره تئاتر فجر که زیر نظر یک هیئت کارشناسی ۵ نفره (ابراهیم حقیقی و قباد شیوا و...) انتخاب شده، متاسفانه کپی‌برداری است.
هفته قبل بود که بعد از رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر فجر با طراحی یارتا یاران اعتراض های فراوانی از اهالی تئاتر نسبت به طراحی ضعیف و پیش پا افتاده این پوستر صورت گرفت و حتی تعدادی از آنها شروع به تمسخر این پوستر کردند. بلافاصله دبیر جشنواره تئاتر فجر اعلام کرد برای پوستر تازه ای فراخوان می دهد. ارسال اثار به پایان رسید و نهایتا و از سوی یک هیئت 5 نفره شامل  قباد شیوا، ابراهیم حقیقی، احمد محیط طباطبایی، ابراهیم حسینی (مسوول بخش پوستر جشنواره) و امیر اسمی (رییس انجمن طراحان پوستر خانه تئاتر) بررسی شدند و پس از رای‌گیری، پوستر زیر انتخاب رونمایی شد.



طبیعتا ماجرا باید همینجا ختم به خیر می شد اما ظاهرا این هیئت 5 نفره متوجه نشده اند که این پوستر کپی عین به عین از پوستر یک طراح هلندی است.  طرح اصلی پوستر دوم جشنواره تئاتر فجر از طرح این هنرمند هلندی به نام Franck Nederstigt برداشته شده. حال باید منتظر واکنش ها نسبت به محصول جدید سی و سومین جشنواره تئاتر فجر باشیم.



گفتنی است امیر رجبی طراح این پوستر دانش‌آموخته کارشناسی بازیگری از دانشکده هنر و معماری و هنرمند گرافیست، طراحی پوستر نمایش‌هایی چون «کالون و قیام کاستلیون» (به کارگردانی آرش دادگر)، «قطع دست در اسپوکن» (به کارگردانی دانیال خجسته)، «هملت» (به کارگردانی آرش دادگر)، «سیدروماک» (به کارگردانی محمودرضا رحیمی)، «شاه لیر» (به کارگردانی آرش دادگر)، «خیال» (به کارگردانی حمیدرضا نعیمی) و «اپیدمی طاعون» (به کارگردانی امیر رجبی) را در کارنامه خود دار



گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : caffecinema.com

مطالب پیشنهادی :
واکنش برادر مرتضی پاشایی به جوابیه رضارشیدپور
پدر گلشیفته فرهانی کارگردان شد
متفاوت ترین فیلم نیکی کریمی با حضور محمدرضا فروتن
مریلا زارعی و مصطفی زمانی در نشست خبری"ماهی سیاه کوچولو"
کشف جنازه 7000ساله !!