تهیه‌کننده سریال «زمانه»: تنها می‌توانم ابراز شرمندگی کنم!
ما تمام تلاشمان را کردیم سریالی را روانه آنتن کنیم که علاوه بر اثرگذاری مثبت روی مخاطب در جذب حداکثری هم موفق باشد. به هر حال شرایط پخش تلویزیون شرایط خوبی نیست...

سریال «زمانه» به کارگردانی حسن فتحی که این روزها در حال پخش از شبکه سه سیما است از جمله مجموعه‌هایی است که به واسطه داستان جذاب و متفاوتش علاوه بر اقبال عمومی با توجه نسبی منتقدان روبه‌رو شده است.

اسماعیل عفیفه تهیه‌کننده «زمانه» در گفت‌وگویی در خصوص توفیق این مجموعه تلویزیونی در جذب مخاطب می‌گوید: ما تمام تلاشمان را کردیم سریالی را روانه آنتن کنیم که علاوه بر اثرگذاری مثبت روی مخاطب در جذب حداکثری هم موفق باشد. به هر حال شرایط پخش تلویزیون شرایط خوبی نیست و امیدواریم «زمانه» بتواند بخشی از ریزش مخاطب را که در سال‌های اخیر گریبانگیر تلویزیون شده، جبران کند.


جز ابراز شرمندگی نسبت به گروه حرفی ندارم

عفیفه در پاسخ به سوالی در خصوص عدم پرداخت به موقع دستمزدها و مشکلات مالی که مدتی است گریبانگیر تولید آثار جدید تلویزیونی شده توضیح می‌دهد: به هر حال همانطور که اشاره کردید مشکلات مالی صداوسیما بر کسی پوشیده نیست و من هم به عنوان تهیه‌کننده جز ابراز شرمندگی نسبت به گروه حرفی ندارم. به شخصه تلاش می‌کنم تا هر چه سریع‌تر مسائل مالی برطرف شود هرچند باید این نکته را هم یادآور شوم که مدیران ذی‌ربط هم همکاری لازم را در این خصوص دارند و آنها هم پیگیر هستند اما گویا کاری از دستمان بر نمی‌آید جز این‌که دعا کنیم هر چه سریعتر راه حلی برای رفع مشکلات ایجاد شود. انصافا گروه تولید نجیبانه کار می‌کنند و به واقع به ما و تلویزیون کمک کردند. امیدوارم مسائل حل شود تا بتوانیم پاسخ محبت و اعتمادشان را بدهیم.

این تهیه‌کننده در ادامه می‌افزاید: تلویزیون تنها رسانه‌ای است که اوقات فراغت مردم را با کمترین هزینه پر می‌کند و اگر این رسانه دچار خدشه شود مسلما فرهنگ مردم آسیب‌پذیر خواهد شد. به هر حال تلویزیون برای مردم مهم است و خیلی از مردم توان این را ندارند که غیر از تماشای تلویزیون اسباب دیگری برای اوقات فراغتشان فراهم کنند.
فتحی گروه "هفت" را معرفی کرد

یکی از ویژگی‌های "زمانه" وجه موسیقایی سریال و گوش سپردن به موسیقی زیبا همراه با پیگیری داستان است. عفیفه در باره حضور گروه موسیقی "هفت" در این سریال می‌گوید: هیچ قرارداد مالی با "هفت" نبستیم.به هر حال همانطور که در سریال دیده‌اید در روند داستان به نقش‌آفرینی یک گروه موسیقی نیاز داشتیم که ترجیح دادیم برای باورپذیر شدن از یک گروه موسیقی دعوت به کار کنیم. آقای فتحی این گروه را می‌شناختند و به ما معرفی کردند. گروه "هفت" بچه‌های شناخته شده‌ای هستند که از لحاظ موسیقایی کارشان مقبول است و تا حالا خیلی خوب با ما همکاری کردند و به غیر از تیتراژ سه آهنگ هم برایمان اجرا کردند.


پنهان‌کاری، دروغ و انتقام در "زمانه"

اما هر مجموعه داستانی موفق علاوه بر وجه سرگرم‌سازی باید حاوی یک پیام باشد و آن را به صورت پنهان و در قالب لایه‌های داستانی به مخاطب عرضه کند. "زمانه" هم از این امر مستثنی نیست . عفیفه نیز بر لزوم یادآوری مضامین اخلاقی در خلال داستان بدون شعارزدگی تاکید کرده و اظهار می‌دارد: پس از سریال "میوه ممنوعه" یکسری از مضامین را در همکاری با آقای فتحی مدنظر قرار دادیم که در "زمانه" هم تداوم دارد. در "اشک‌ها و لبخندها" مضمون دروغگویی را مورد نقد قرار دادیم و به پیامدها و مشکلاتی که به واسطه این رذیلت اخلاقی گریبانگیر کاراکترها می‌شود پرداختیم و در سریال "در مسیر زاینده‌رود" بحث خشونت، انتقام و بخشش مطرح شد. "زمانه" تلفیقی از هر دو است؛ یعنی هم بحث عواقب پنهان‌کاری و دروغ مطرح می‌شود و هم بحث کینه‌ورزی و در نهایت بخشش و گذشت. تا اینجای کار یکسری مقدمات در داستان داشتیم که در آینده به این نتایج ختم می‌شود.


10 بهمن‌ پایان تصویربرداری 

تهیه‌کننده "زمانه" در پایان درباره وضعیت کنونی سریال هم می‌گوید: تصویربرداری همچنان ادامه دارد و گروه تولید در منزل حسام(حسین محجوب) مشغول ضبط تصاویر هستند. بر اساس پیش‌بینی‌ها 10 بهمن‌ماه روز پایان تصویربرداری خواهد بود.



گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: inn.ir



 مطالب پیشنهادی:
تعجب نکنید، اینجا همان طاق بستان است + عکس
دعواهای حاتمی‌کیا و عرب‌نیا در «چ» بر سر چ بود؟
همه سریال‌های جدیدی که این ماه پخش می‌شوند
مجسمه‌های ساده و اعجاب برانگیز «ریچارد سرا»
گزارش تصویری: تشییع همایون خرم با همراهی و آواز بزرگان موسیقی