دو بازیگر معروف «قالیشویی» راه انداختند!
هومن برق نورد و بهنام تشکر در سریال «دودكش» یک قالیشویی را اداره خواهند کرد.

داستان این سریال درباره 2 خانواده است كه یك قالیشویی را اداره می كنند

سریال تلویزیونی «دودكش» به كارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه كنندگی زینب تقوایی برای پخش از شبكه یك تولید می شود. این سریال در گونه كمدی تولید می شود.
هومن برق نورد، بهنام تشكر، سیما تیرانداز، نگار عابدی، امیرحسین رستمی و الناز حبیبی در سریال دودكش نقش های اصلی را بازی می كنند.

زینب تقوایی، تهیه كننده سریال دودكش درباره روند تولید این سریال گفت: برزو نیك نژاد فیلمنامه سریال تلویزیونی دودكش را در 26 قسمت 45 دقیقه ای نوشته است.

وی افزود: تصویربرداری این سریال از یك ماه پیش شروع شده و اكنون گروه در شمیرانات مشغول ادامه كار است.

این تهیه كننده با اشاره به این كه داستان این سریال درباره دو خانواده از قشر متوسط جامعه است كه یك قالیشویی دارند، گفت: آنها برای اداره این قالیشویی با ماجراهای زیادی روبه رو می شوند.

وی افزود: مردم علاقه مند به دیدن آثار نمایشی از جنس زندگی خودشان هستند. زمانی كه تصمیم به تهیه سریال تلویزیونی دودكش گرفتم، احساس كردم این سریال می تواند مورد توجه مردم قرار بگیرد، چون قصه از جنس مردم است.

تقوایی عنوان كرد: به نظرم بینندگان تلویزیون می توانند با شخصیت های سریال دودكش همذات پنداری كنند، چون زندگی واقعی خودشان را در این سریال خواهند دید. دلیل این كه ما برای قصه پردازی به سراغ قشر متوسط جامعه رفتیم این است كه سریال هایی از این دست كم داریم كه ساده زیستی را ترویج دهد. در واقع ما روایتگر واقعیات زندگی آدم های طبقه متوسط هستیم كه با مشكلاتی روبه رو هستند.

وی درباره لوكیشن های سریال دودكش گفت: گرچه بیشتر اتفاقات در قالیشویی می افتد، اما برای اتفاقات خارج از قالیشویی لوكیشن های متنوعی داریم و به منظور این كه برای مردم تكراری نباشد، لوكیشن های جدیدی انتخاب كردیم، برخی از لوكیشن ها را هم ساختیم تا این اثر به لحاظ بصری جذابیت های لازم را داشته باشد.

این تهیه كننده درباره انتخاب نام دودكش برای سریال گفت: این نام را نویسنده انتخاب كرده است. زندگی همه ما تلخی های خاص خودش را دارد و دودكش نماد خارج شدن سیاهی و تلخی از زندگی است.

تقوایی درباره زمان تصویربرداری گفت: به احتمال زیاد تصویربرداری تا خرداد ماه طول می كشد. البته ما تعهد داریم كه این سریال را برای اردیبهشت آماده كنیم.

این تهیه كننده درباره این كه چرا قالب طنز را برای روایت قصه دودكش انتخاب كرده اند، گفت: طنز یكی از گونه هایی است كه می توان خیلی راحت به وسیله آن درباره مسائل و مشكلات صحبت كرد. این در حالی است كه در سریال هایی كه در قالب جدی ساخته می شود، نمی توان تا این میزان راحت حرف زد.

برخی از عوامل سازنده سریال «دودكش» عبارتند از: مدیر تصویربرداری: ابراهیم غفوری، صدابردار: امیر حاتمی، طراح گریم: ایمان امیدواری، طراح صحنه و لباس: محسن نوروزی، مدیر تولید: صادق آذین، دستیار اول كارگردان: بروز نیك نژاد و برنامه ریز: پریناز كاظمی.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: روزنامه جام جم



 مطالب پیشنهادی:
گلایه‌های بازیگر زن «ممنوع‌التصویر» به دلیل آواز خواندن!
عاقبت دختری که در برابر خانواده سنتی‌اش می ایستد! + عکس
ترانه علیدوستی: لپ‌تاپم را که باز می‌کنم...
«اصغر فرهادی» روسفیدمان می‌کند؟
اتهام «همجنس‌بازی» داشت زندگی‌ام را از هم می‌پاشاند