سریال جدید تلویزیون با صدای «ستار» و تصویر خواننده‌های پیش از انقلاب!
به نظر می رسد با توجه به پخش صدای ستار و ترانه «همسفر» در بخشی از سریال «پروانه»، شاید تلویزیون تا حدودی راه را برای شماری از اشاره‌های تاریخی و لزوم توجه به آنها باز کرده و...
  
در اوایل قسمت اول مجموعه پروانه و در سکانس بازجویی از کاراکتر دختر سریال که دوشنبه شب پخش شد، یکی از بازجوها نوار کاستی را که از اتومبیل وی برداشته شده داخل ضبط گذاشت. در ادامه و زیر صدای صحبت شخصیت ها، صدای ضبط صوت بلند شد و صدای حسن ستار از خوانندگان لس آنجلسی روی آنتن رفت! پخش این صدا حدود یک دقیقه نیز ادامه داشت.

چندی پیش نیز شایعه شده بود که سازندگان سریال «معمای شاه» قصد دارند چهره‌هایی شبیه خوانندگان لس آنجلسی از جمله گوگوش، ابی و... را یافته و در سریال از آنان بازی بگیرند! خبری که بلافاصله توسط محمدرضا ورزی کارگردان سریال تکذیب شد. وی در آن مقطع به خبرنگار ما گفت که چنین خبری صحت ندارد و اگر هم قرار باشد بنا بر ضروریات تاریخی در بخش کوتاهی به این افراد پرداخته شود، قطعاً منطبق بر موازین جمهوری اسلامی و قوانین رسانه ملی خواهد بود.

اما به نظر می رسد با توجه به پخش صدای ستار و ترانه «همسفر» در بخشی از سریال «پروانه»، شاید تلویزیون تا حدودی راه را برای شماری از اشاره‌های تاریخی و لزوم توجه به آنها باز کرده و دست کم در آثار مناسبتی و تاریخی امکان چنین ارجاعات و استفاده هایی فراهم شده است. باید دید آیا در بخش‌های بعدی سریال پروانه به کارگردانی جلیل سامان باز هم می توان چنین نشانه‌هایی را یافت یا به همین مورد اکتفا خواهد شد. خاصه آنکه پخش این صدا می‌توانست با صدای خواننده دیگری نیز عوض شود و صدای این خواننده بخصوص، چندان کاربرد مهمی در سکانس مذبور نداشت. جالب آنکه در همین سکانس و چند بخش دیگر از قسمت سریال پروانه، تصاویری از مجلات قدیمی ایران چون اطلاعات هفتگی و... که عکس خوانندگان پیش از انقلاب را روی جلد خود داشتند نیز به نمایش درآمد.



 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: banifilm.ir



مطالب پیشنهادی:
واکنش «کتایون ریاحی» به عکس‌های کنسرت و صحبت‌های سلحشور
خاطره جالب مهرانفر از بازخورد مخاطب؛ عاشقتیم ارسطو!
پیگیری بدحجابی «بازیگران زن» در خارج کشور
سریال ترکیه‌ای باز هم دردسرساز شد
سراوان «زادگاه خورشید» را بیشتر بشناسیم + تصاویر