حرف‌های یک مجری زن از کار در انگلیس و شبکه سحر
سحر حقجو، مجری سیمای انگلیس شبکه سحر از فعالیت خود در شبکه جهانی سحر و فراز و نشیب‌های حرفه مجری‌گری گفت و به گزینه‌های یک مجری خوب اشاره کرد.
  سحر حقجو، مجری سیمای انگلیس شبکه سحر از فعالیت خود در شبکه جهانی سحر و فراز و نشیب‌های حرفه مجری‌گری گفت و به گزینه‌های یک مجری خوب اشاره کرد.

، سحر حقجو، مجری برنامه تلویزیونی Pure Home که یک برنامه خانوادگی است، در گفت‌وگویی درباره‌ حرفه‌ مجری‌گری توضیح داد.

حقجو در کانادا متولد شده است و همین موضوع سبب شده است تا به زبان انگلیس مسلط باشد. او دانش آموخته مقطع کارشناسی مدیریت بازرگانی است و هفت سال است که در سازمان صدا و سیما مشغول فعالیت است.

وی در ابتدا گوینده خبر انگلیس شبکه خبر بوده و مدتی هم در رادیو انگلیس کار کرده است. در شبکه بین‌المللی سحر هم گوینده خبر و مطبوعات بوده و الان حدود یک سال می‌شود که به برنامه‌ی Pure Home پیوسته است.

برنامه Pure Home برنامه‌ای خانوادگی است و برای خانواده‌هایی تدارک و پخش می‌شود که سعی دارند در دل دنیای غرب و ساده و پاک زندگی کنند. در این برنامه‌ها سعی برآن می‌شود که در خصوص راه و رسم زندگی مانند ارتباطات زناشویی، تربیت کودکان، مسائل پزشکی و... اطلاع رسانی شود.

حقجو درباره ویژگی‌های یک مجری در برنامه‌های انگلیس گفت: مجری باید به زبان انگلیس تسلط کامل داشته باشد و شاید این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها به شمار آید. فن بیان یک مجری و قدرت برقراری ارتباط کلامی با مخالفان و میهان‌ها و ساده‌گویی مجری، نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر یک مجری برنامه‌های خانوادگی از اصول و ارکان مقوم زندگی و قواعد ارزش‌های لازم به رعایت و احترام در خانواده اطلاعات کافی داشته باشد، می‌تواند مسائل خانواده را بهتر درک کند و در انتقال بهتر و موثرتر مفاهیم‌ معنوی و اصول ارتباطات بین اعضای خانواده موفق عمل کند.

وی افزود: برنامه‌های خانوادگی شبکه سحر، برنامه‌های خانوادگی اسلامی به حساب می‌آید و اعتقادات مذهبی و تسلط مجری بر مسائل دینی هم تا حدی می‌تواند برای موفقیت برنامه موثر باشد. در نظر گرفتن همه اقشار مخاطب (از پیرترین آدم تا خردسال‌ترین، از کم‌سوادترین تا اشخاصی خاص با تحصیلات عالیه، از کم حوصله‌ترین تا مشتاق‌ترین فرد و حتی مخاطبان کودک و نوجوان) هم مهم است.اجراهای دلنشین و صمیمی و خودمانی و راحت مجری نیز تاثیرگذار است.

حقجو در مورد میزان جذابیت و نحوه جذب مخاطب یک برنامه گفت:‌ اولین نکته، میزان و بار اطلاعات کابردی و مبتلا به مخاطبان در یک برنامه است. برنامه‌ای که برای مردم مفید باشد، می‌تواند بینندگان خود را راضی نگه دارد. اطلاعات کافی و جامع هم می‌تواند در جذب مخاطب موثر باشد. یک برنامه خانوادگی باید به‌روز باشد و اطلاعات جدیدی در اختیار مخاطبانش قرار دهد.



 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/cultture
منبع: isna.ir



مطالب پیشنهادی:
حرف‌های «لیندا کیانی» درباره پایتخت و یک عکس جنجالی + تصاویر
جواب دندان‌شکن داریوش مهرجویی به جهانگیر الماسی!
گفتگو با «مهناز افشار» درباره خیانت و برف روی کاج‌ها + تصاویر
گلایه بازیگر زن ایرانی از دستمزدهای بسیار پائین!
موفق‌ترین كارتون روز سینما که پیشنهاد می‌کنیم ببینید + عکس