حمله فوتبالی‌ها به سریال پژمان؛ چرا درباره دخترهای کم سن و سال سینما فیلم نمی‌سازید؟!
با سهراب چهارشنبه شب و پس از پخش آخرین قسمت سریال پژمان صحبت کردیم، سریالی که با بازی غیرمنتظره پژمان جمشیدی حالا پربیننده‌ترین سریال صداوسیما است. بختیاری‌زاده در این زمینه نقطه نظرات جالبی دارد.
سهراب بختیاری‌زاده باتجربه‌ترین بازیکن لیگ برتر فوتبال ایران است. بازیکنی که به عنوان کاپیتان تیم استقلال خوزستان کماکان نقطه اطمینان عبداله ویسی سرمربی این تیم خوزستانی است. با سهراب چهارشنبه شب و پس از پخش آخرین قسمت سریال پژمان صحبت کردیم، سریالی که با بازی غیرمنتظره پژمان جمشیدی حالا پربیننده‌ترین سریال صداوسیما است. بختیاری‌زاده در این زمینه نقطه نظرات جالبی دارد.

آقای بختیاری‌زاده چه خبر؟
هیچی! مشغول استراحت هستیم و تماشای سریال پژمان.

ظاهرا خیلی از این سریال خوشت نیامده؟
مهم نیست که من خوشم بیاید یا نه، مهم این است که همه این سریال را تماشا می‌کنند. پژمان جمشیدی هم خوب بازی کرده که باید به او خسته نباشید گفت.

این‌ها را واقعا می‌گویی؟
بله جدی عرض می‌کنم بازی پژمان واقعا هنرمندانه است، شما با من موافق نیستید؟

به نظر منظورت چیز دیگری است؟
منظور من هر چه که هست در مقابل موجی که یک رسانه مهم مثل صداوسیما راه می‌اندازد خیلی به چشم نمی‌آید من باید متاسف باشم از اینکه در این روزگار زندگی می‌کنم. در روزگاری اگرچه فوتبالیست‌ها هنوز مهمترین چهره‌های رسانه‌ای و سرگرم‌ کننده مردم هستند اما حالا طوری با آنها رفتار می‌شود که فکر می‌کنی همه‌شان فاسد و بی‌خانواده و مشکل‌دار هستند. این تصویری است که دارد از فوتبالیست‌ها بیرون می‌آید و نمی‌شود کتمانش کرد. این موجی است که چند سال است راه افتاده، شاید بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی 98 که فوتبال در ایران خیلی مهم شد.

نمی‌دانم چه چیزی پشت سر تخریب چهره فوتبالیست‌ها هست، اما هست. متاسفانه همه دارند فوتبال و فوتبالیست‌ها را می‌زنند اولین موج بحث پول و ثروت‌اندوزی فوتبالیست‌ها بود حالا هم بحث، بحث تبانی است و در سریال پژمان هم چیزهای عجیب و غریب را می‌بینیم که البته ممکن است بخشی از آ ن حقیقت داشته باشد.

آیا خود فوتبالیست‌ها عامل به وجود آمدن این جو نیستند؟
شاید فوتبالیست‌هایی داشته باشیم که از این رفتارها هم بکنند اما این همه آدم شاخص هم بوده‌اند. علی دایی، علی پروین، پرویز دهداری که آدمی بوده با تفکرات خیلی خاص و روشنفکرانه همه بازیکنان خوب دهه 60 احمدرضا عابدزاده که نمونه‌اش در هیچ جای دیگر پیدا نمی‌شود. خیلی‌ها کلی استقلال و پرسپولیسی و خوزستانی و ... چند مدیر خوب داشته‌ایم که کارشان در فوتبال دیده شده. چرا از آنها چیزی ساخته نشده، چرا هیچ وقت درباره یک قهرمان مطلب مثبت درج نشده؟

کل تلاش صداوسیما و شبکه سه که کنداکتورشان را به فوتبال پر می‌کنند یک سریال بود که همه یادمان هست در چه کیفیتی و چه داستانی پخش شد. آیا واقعا فوتبال اینقدر بد است؟ اگر بد است از لیست برنامه‌ها حذفش کنید. همین امروز دیدم که اخبار یک صحنه دعوا در یک تئاتر را نشان داد در یاسوج. مجری گفت اشتباه نکنید اینجا زمین فوتبال نیست ... ببخشید همه فوتبال این است همه‌اش دعوا و جنجال و بی‌اخلاقی یعنی من هیچ چیز مثبتی نداریم. پس چرا 10-15 روزنامه ورزشی در می‌اید چرا این همه سایت داریم، چرا 2 شبکه تلویزیونی داریم که پر بیننده‌ترین‌هایش فوتبالی‌اند.

آیا به سازندگان این سریال انتقاد داری؟
نه. چه انتقادی آنها کارشان را می‌کنند اما کاش نویسندگان محترم این سریال و کارگردان آن درباره چیزهای دیگری هم بعدا فیلم بسازند مثل اینکه چطور ممکن است یک دختر کم سن و سال در سینما یک شبه نقش اول بگیرد یا مثلا در این مورد فیلم بسازند که آیا این نقش اول شدن و ستاره شدن مربوط به شایستگی‌های این خانم است یا به توانایی‌های دیگر ایشان ربط دارد. بیایند اصلا درباره فضای سینما و پشت پرده‌های آن بسازند. آیا جراتش هست؟ مشخص هست که چرا آمدن سراغ فوتبال چون خود ما فوتبالیست‌ها اصلا حواسمان به این چیزها نیست؛ به اینکه چه تصویری از ما به جامعه ارائه می‌شود.

حرف آخر؟
اتحادیه بازیکنان که چند وقت پیش تشکیل شد باید در این‌ جور مواقع واکنش نشان بدهد والا بود و نبودش به چه درد می‌خورد.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: caffecinema.com



مطالب پیشنهادی:
عکس: بازیگر آمریکایی‌ که‌ شبیه‌ دکتر روحانی‌ است
ترفندها، تله ها و دستگاه های شکنجه در فیلم های هالیوود!! + تصاویر
بازیگر سریال یوسف پیامبر درگذشت + تصاویر
بهاره کیان افشار مغرور و سرد است؟ + تصاویر
حمید فرخ نژاد، هانیه توسلی و نازنین بیاتی در سعادت آباد + تصاویر