اوج سانسورهای تلویزیون با حذف 50 دقیقه از یک فیلم سینمایی!!
نحوه پخش تکه و پاره فیلم سینمایی «خیابان مین و خیابان استیت» در شبکه 4 که اوج سانسورهای تلویزیون بود مصداق دقیقی از بی احترامی به بینندگان است و آنان را از پیگیری فیلمهای خارجی در نوروز 93 منصرف خواهد کرد.
شبکه چهار فیلم «خیابان مین و خیابان استیت» را شب گذشته با حذف بیش از 50 دقیقه روی آنتن برد!

، شبکه چهار فیلم سینمایی «خیابان مین و خیابان استیت»(با نام اصلی State And Main) به کارگردانی و نویسندگی دیوید ممت را که در سال 2000 در مدت زمان حدود 105 دقیقه ساخته شده،با حذف بیش از 50 دقیقه از ساعت 23:40 یکشنبه 26 اسفند تا 30 دقیقه بامداد روز بعد روی آنتن برد.

پیش از این،برنامه «سینما یک» شبکه اول سیما نیز اواخر بهار امسال فیلم سینمایی«پرواز» ساخته رابرت زمه کیس و با بازی دنزل واشینگتن و محصول سال 2012 آمریکا را که در مدت زمان 158 دقیقه ساخته شده، با حذف بیش از 50 دقیقه آن روی آنتن برد!

این در حالی است که تلویزیون بارها اعلام کرده فیلمهای خارجی درصورت نیاز و تنها با ممیزی کمتر از 10 یا 15 دقیقه به پخش می رسند.

جالب آنکه پس از پخش نسخه به شدت کوتاه شده(!) فیلم ممت، شبکه چهار شروع به پخش آنونس فیلمهایی کرد که قرار است در ایام نوروز از شبکه های سیما روی آنتن روند و از مثل «سالی که نکوست ازبهارش پیداست» در نریشن بهره برد.

به نظر می رسد نحوه پخش تکه و پاره فیلم سینمایی «خیابان مین و خیابان استیت» از این شبکه مصداق دقیقی از این مثل باشد که بی احترامی کامل به بینندگان است و آنان را از پیگیری فیلمهای خارجی در رسانه ملی ،به ویژه در ایام عید منصرف خواهد کرد.

یادآور می شود فیلم خیابان مین و خیابان استیت درباره یک گروه فیلمبرداری است که در هر پروژه ای قرض به بار می آورند. تهیه کننده به گروهش هشدار می دهد باید پروژه را با همین پول جمع کنند. آنان همه پول را از دست می دهند و لحظه ای که پلیس می خواهد دستگیرشان کند ... .

بازیگران این فیلم فیلیپ سیمورهافمن،ویلیام اچ میسی،ربکا پیدگئون و ... هستند.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ  
www.seemorgh.com/culture
منبع: banifilm.ir



مطالب پیشنهادی:
بیوگرافی سیمین غانم خواننده زن ایرانی
آیین چهارشنبه سوری
گاف تازه صداوسیما در سانسور و پخش «تایتانیک» در نوروز 93!
آنجلینا جولی از عمل جراحی تازه‌اش می‌گوید!
حاجی فیروز، بازمانده از نوروز