شخصیت عدالتخواه «بهادر» در جامعه امروز + تصاویر
کارگردان سریال «خوب، بد، زشت» گفت: نقش بهادر شخصیت پرخاشگر و شروری نیست و اگر دعوا می‌کند برای عدالت‌خواهی است.
 نشست نقد و بررسی سریال «خوب، بد، زشت» با حضور منوچهر هادی کارگردان، علیرضا سبط‌احمدی تهیه کننده، امین حیایی، حسین محب اهری، سیروس همتی، سیاوش مفیدی و روزبه معینی کارگردان در فرهنگ‌سرای رسانه برگزار شد.

علیرضا سبط‌احمدی تهیه کننده سریال در ابتدای این نشست گفت: کار تصویربرداری این سریال را از آبان ماه شروع کردیم و طرح و تهیه از محسن کیایی بود. با توجه به نظرات شبکه و تبادل نظرهایی که با کارگردان انجام شد، تصمیم به بازنویسی سریال گرفتیم. علاوه بر آن اسم «خوب، بد، زشت» را خودم از ابتدا انتخاب کردم و هرکدام از شخصیت‌های سریال مابه‌ازای بیرونی داشتند.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/01/tas3.jpg
این تهیه کننده ادامه داد: پیش‌تولید این سریال دی ماه شروع شد و تصویربرداری بدون وقفه تا 6 فروردین به‌مدت 100 روز ادامه داشت. مسلماً این مجموعه نقاط ضعفی داشت و استرس پخش هم شامل آن می‌شد اما وجدانم راحت است که از هیچ تلاشی دریغ نکردیم تا کاری شاد و مفرح را برای مردم در ایام نوروز نمایش دهیم.

سبط‌احمدی درباره استفاده از پابند الکترونیکی برای اولین بار در این سریال تشریح کرد: درباره استفاده از پابند الکترونیکی 5 ماه قبل مدیر روابط عمومی زندان‌ها اعلام کرد قرار است چنین وسیله‌ای را برای زندانیانی که برای مردم خطرناک نیستند  وارد کنیم. ما بعد از آگاهی از این موضوع با قوه قضاییه هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم و حتی در این بین فیلم‌نامه سریال را برای آن‌ها ارسال کردیم که یک و نیم ماه توسط آن‌ها بررسی شد.

وی افزود: صحبت مدیر روابط عمومی زندان‌ها پیرامون استفاده از پابندهای الکترونیکی و عدم هماهنگی با سازمان زندان‌ها ناشی از هماهنگ نبودن داخلی در قوه قضاییه است.

سبط‌احمدی اظهار کرد: اگر اسماعیلی رئیس سازمان زندان‌ها به من وقت بدهد، برای او توضیحات لازم را خواهم داد. پابند الکترونیکی در این سریال عیناً همانند نمونه اصلی آن ساخته شده است.
 منوچهر هادی کارگردان سریال «خوب، بد، زشت» توضیح داد: هرکاری که ساخته می‌شود، گزینه‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد که از طرف تهیه کننده و کارگردان پیشنهاد می‌شود. در 95 درصد موارد با اولین گزینه انتخابی ما برای بازیگری موافقت می‌شد. جرأت زنگ زدن به آقای کیایی را نداشتم اما خودشان بسیار استقبال کردند.

این کارگردان ادامه داد: وقتی مدیریت این پروژه که به‌عهده تهیه کننده باشد، درست باشد و دستمزد‌ها خوب پرداخت شود، واقعاً کار خاصی انجام ندادم.

وی درخصوص نقش انتخاب نیلوفر خوش‌خلق گفت: 4 الی 5 جلسه بود که با ایشان کار کردیم و در خلوتی به آقای حیایی گفتم: می‌خواهم ایشان را دعوت کنم و این امکان را فراهم کن که به‌عنوان مهمان سر صحنه بیاید. دوست داشتم عشق بهادر به مرجان واقعی باشد و در اولین جلسه دو یا سه دقیقه بعد از احوال‌پرسی به این نتیجه رسیدم که ایشان بهترین گزینه هستند.

هادی با اشاره به شخصیت بهادر یادآور شد: بهادر شخصیت پرخاشگر و شروری نیست و اگر دعوا می‌کند برای عدالت‌خواهی است.

این کارگردان همچنین با بیان "سعی می‌کنم بدون شعار دادن حرف‌هایم را بگویم" افزود: در سریال می‌بینیم که بهنوش بختیاری شب و روز خودش را وقف شبکه‌های اجتماعی کرده است و دائماً در پی آن است و از زندگی خودش و رسیدگی به شوهرش بازمی‌ماند. من زندگی‌هایی را دیدم که در این شبکه‌ها از هم پاشیده شده است. هیچ‌کدام از شبکه‌های ماهواره‌ای مفید نیستند و تمام زن‌ها حدشان به‌اندازه خیانت کردن نزول پیدا کرده است. در این سریال به چیزهایی که بیان کردم معتقدم و تا به چیزی معتقد نباشم از آن حرفی به میان نمی‌آورم.

هادی درباره استفاده از دیالوگ یارانه در سریال گفت: اگر شفاف سازی باشد و رانت‌خواری نباشد، مردم به بحث یارانه اعتماد می‌کنند و حتی به سوسن پرور گفتم: اگر نمی‌خواهی بیان کنی لازم به گفتن آن نیست، اما چند روز بعد خودش برای ایفای این دیالوگ آماده شد.

کارگردان سریال «خوب، بد، زشت» درباره چگونگی به تکرار نرسیدن نقش‌ها یادآور شد: بهاره رهنما در این سریال خلاف سایر نقش‌های دیگرش که شلوغ و پرسروصدا بود، بسیار موقر و متین بود. نقش سوسن پرور نیز در این سریال متفاوت بود و همواره نقش‌های محب اهری را مهران رجبی و حمید لولایی بازی می‌کردند اما این بار ایشان این نقش را به‌عهده گرفت. نقش اصلی و محوری سریال به‌عهده امین حیایی بود.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/01/tas1.jpg
وی افزود: وقت برای تولید این سریال کم بود و کلاً 67 جلسه فیلم‌برداری داشتیم و شاید نتوانستیم منظور خودمان را برسانیم.

امین حیایی بازیگر نقش بهادر درباره تجربه همکاری‌اش با کارگردان عنوان کرد: افتخار می‌کنم که در حضور این گروه بودم و خیلی کم پیش می‌آید که این گروه‌ها کنار هم قرار بگیرند. خوشحالم در این کار حضور داشتم و گروه هم کمکم کردند که نقشم را به‌خوبی ایفا کنم.

 وی ادامه داد: در مورد تیپ شخصیتی که ایفا کردم، اولین کاراکتر مدنظرم سبیل نداشت اما در روند داستان به حقیقت نزدیک نبود و بیشتر به‌دنبال کار رئال بودیم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم این شخصیت را انتخاب کنیم. داستان و موقعیت‌های جدید برای ایفای نقشم کمک کردند. مطمئن بودم در این کار اتفاق خوبی می‌افتد و چه‌بهتر که یک کار در ابعاد مردمی پخش شود.

این بازیگر درباره شوخی‌های سریال تشریح کرد: ما شوخی‌های بد‌تر از این سریال در جامعه داریم که دیده می‌شود. دوست داشتیم به مردم بگوییم که این‌طور هم می‌شود برخورد کرد.

سوسن پرور دیگر بازیگر سریال نیز بیان کرد: آرزو می‌کنم برای هر بازیگری که بتواند با آقای هادی همکاری کند. بهترین اتفاق برای یک بازیگر این است که تمام خلاقیت خودش را سر صحنه بیاورد و کسی به او انتقاد نمی‌کند. وی در عین کارگردان بودن نظرات دیگران را می‌پذیرفت. به‌نظرم آقای هادی سر جای خودش نشسته است.

حسین محب اهری نیز عنوان کرد: این سریال بیننده‌های خوبی داشت و باعث آشتی خانواده‌ها با هم شد. نظرسنجی مستقیم من با مردم نشان می‌دهد که سریال دیده شده است.

سیروس همتی بازیگر دیگر سریال «خوب، بد، زشت» درخصوص نقش خود گفت: بعد از سریال «خداحافظ بچه» این توفیق را داشتم که در کارهای منوچهر هادی بازی کنم. در طرح اولیه این سریال داماد خانواده وجود خارجی نداشت اما در ‌‌نهایت به‌عنوان داماد اضافه شدم.

سیاوش مفیدی نیز با اشاره به همکاری‌اش با منوچهر هادی عنوان کرد: کار کردن با این کارگردان در سریال «خوب، بد، زشت» تجربه بسیار خوبی بود و از این اتفاق خوشحالم. احترام به آدم‌ها در این مجموعه تلویزیونی اهمیت بالایی داشت و بازی کنار امین حیایی بسیار لذت‌بخش بود.

روزبه معینی دیگر بازیگر سریال در پایان گفت: این سریال چهارمین تجربه کاری‌ام بود و پیش از این دو سریال را در سال 68 بازی کردم که کنار سریال معراجی‌ها و این سریال کارنامه کاری‌ام به اینجا رسید. خوشحالم که توانستم این نقش را ایفا کنم و یک بچه خوب بهزیستی بودم که با تلاش خودم در این سریال به جایی رسیده بودم.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبعtasnimnews.com


مطالب پیشنهادی:
کلیپ ساختن باران کوثری،برایش دردسر ساز شد + تصاویر
به محض اینکه چشمم به عزرائیل افتاد خودم را به مردن زدم + تصاویر
 مسعود کیمیایی چهره مهناز افشار را خونین کرد!
دخترانی که پیکاسو به گریه انداخته بود + تصاویر
وقتی بخش جنجالی 20:30 روی آنتن نرفت!