هومن حاجی عبداللهی: اختلاف دو مجری قدیمی به من ربطی ندارد!
هومن حاجی عبداللهی مجری «جشن رمضان» می گوید: به من ربطی ندارد که فلانی با آن یکی نمی‌سازد یا کسی می‌خواهد که آن یکی نباشد. من کار خودم را به عنوان یک مجری حرفه‌ای می‌کنم.
هومن حاجی عبداللهی مجری «جشن رمضان» می گوید: به من ربطی ندارد که فلانی با آن یکی نمی‌سازد یا کسی می‌خواهد که آن یکی نباشد. من کار خودم را به عنوان یک مجری حرفه‌ای می‌کنم.

جدا از سریال‌هایی که هر سال برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته می‌شوند چند سالی است که برنامه‌های ترکیبی و تولیدی شبکه‌های مختلف هم به واسطه مجری و موضوعات مطرح شده، جذابیت زیادی بین مخاطب پیدا کرده است. امسال هم این رقابت پابرجاست و از شبکه‌های یک، دو، سه و پنج برنامه‌های متنوعی روی آنتن می‌رود. «صبا» برنامه‌های «جشن رمضان» و «شب‌های روشن» را مورد بررسی قرار داده است.

برنامه جشن رمضان هرشب ساعت 21:45 به مدت 80 دقیقه روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود. دو مجری این برنامه در هجدمین سال پخش آن، هومن حاجی عبداللهی و کاظم احمدزاده هستند.

حاجی‌ عبداللهی درباره استقبال مردم از این برنامه می‌گوید: «از آنجایی که ما این برنامه را با حضور مردم در سالن ضبط می‌کنیم استقبال عجیب آن‌ها نشان می‌دهد که برنامه تأثیر مثبتی روی آن‌ها داشته است. ما در همین شب‌های دوم و سوم جوری با ازدحام مردم مواجه شدیم که علاوه بر صندلی‌ها مردم روی زمین هم نشستند و این میزان استقبال در شب‌های دهم، پانزدهم سری‌های قبل رخ می‌داد، حالا اما در همین شب‌های ابتدایی ما با محبت وسیع مردم مواجه شدیم.»

او درباره اجرا در ماه‌ مبارک رمضان می‌گوید: «بالاخره من و کاظم احمدزاده هم همدیگر را می‌شناسیم و هم جنس مخاطب دست‌مان هست و می‌دانیم که در زمان فعلی تماشاگر از ما چه چیزی می‌خواهد. این یک برنامه شاد مناسب ماه رمضان است که تفکر هم می‌طلبد»

حاجی‌ عبداللهی می‌گوید که از یک ‌ماه ‌و نیم پیش پیشنهاد اجرا در جشن رمضان به او داده شده و بیان می‌کند: «ما چند جلسه چند ساعته با هم داشتیم و راجع به بخش‌های مختلف برنامه از آیتم‌ها، گزارش‌ها و شکل کلی آن با هم صحبت و مشورت کردیم. اما باید بگویم که من فقط در بخش اجرایی جلوی دوربین هستم و آقای احمدزاده خودشان گزارش‌ها، آیتم‌های زندان و بخش‌های تولیدی را برنامه‌ریزی و ضبط می‌کنند. چون این تخصص خودشان است و ما در این زمینه فقط تعامل نظر کردیم.»

از آنجایی که حاجی عبداللهی و احمدزاده هنوز به شیوه گذشته اجراهای دوتایی در «جشن رمضان» حاضر می‌شوند، از این مجری پرسیدیم که این شیوه دیگر تکراری نشده که در پاسخ می‌گوید: «بله دیگر الان این شیوه آنقدر طرفدار ندارد و مردم زیاد دوست ندارد. اما کاری که من و آقای احمدزاده می‌کنیم را هرکسی نمی‌تواند بکند و معدود افرادی هستند که می‌توانند انجام بدهند. تعریف از خود نباشد من این جنس اجرا را خوب بلدم. با شما موافقم که دیگر این‌که یک مجری مظلوم باشد و آن یکی تیکه بیاندازد و همدیگر را تخریب کنند تا مردم شاد بشوند جواب نمی‌دهد. اما خب برنامه جشن رمضان قدیمی و ریشه‌دار است و برای همین است که شاید جواب می‌دهد.»

معمولاً وقتی نام برنامه‌ای تبدیل به برند می‌شود اگر مجری جدیدی بخواهد جا پای مجری گذشته آن بگذارد از فرد قبلی به نوعی رخصت می‌گیرد. این نکته را با حاجی ‌عبداللهی در میان گذاشتیم و از او پرسیدیم آیا با محمود شهریاری درباره آمدنش به «جشن رمضان» صحبتی داشته که می‌گوید: «نه من با ایشان صحبتی نداشتم چون آقای احمدزاده تهیه‌کننده این برنامه است و ایشان تعیین می‌کند چه کسی همراه‌شان باشد. آقای احمدزاده به من گفتند بیا و برای همین به این گروه پیوستم. وقتی مدیر گروهم به من می‌گوید بیا این برنامه را اجرا کن نمی‌توانم بگویم اجازه بدهید که من بروم از فلانی اجازه و رخصت بگیرم! کار ما حرفه‌ای است و برنمی‌دارد و برنمی‌تابد که از این کارها بکنیم. من مجری هستم و مدیر گروه اجتماعی شبکه پنج، آقای کریمان وقتی به من پیشنهاد اجرای برنامه را می‌دهد نباید ناز کنم یا نق و نوق کنم و چوب لای چرخ دیگران بگذارم که کار روی زمین بماند. آدم نباید حاشیه برای برنامه به وجود بیاورد، به من ربطی ندارد که فلانی با آن یکی نمی‌سازد یا کسی می‌خواهد که آن یکی نباشد. من کار خودم را به عنوان یک مجری حرفه‌ای می‌کنم. ضمن این‌که اگر من پیشنهاد اجرا در این برنامه را قبول نمی‌کردم شبکه منتظر من نمی‌ایستاد و کس دیگری را انتخاب می‌کرد.»

او درباره شیوه اجرایش عنوان می‌کند که همه چیز با بداهه اما در اوج هماهنگی رخ می‌دهد و اضافه می‌کند: «ما اول برنامه یک متن یک خطی به عنوان سوژه داریم و بعد آن را در طول برنامه پیش می‌بریم.»

حاجی‌ عبداللهی در پایان پیرامون عملکرد تلویزیون در ماه مبارک رمضان می‌گوید: «تلویزیون هر سال ناموفق عمل نمی‌کند. هرچند که هر سال سریال ها کیفیتش پایین می‌آید و زیاد چنگی به دل نمی‌زند. البته من ارادت زیادی به سیروس مقدم دارم و هنوز نظر منفی درباره سریال «مدینه» نشنیدم، اما برنامه‌های ترکیبی زیادی در شبکه‌های مختلف ساخته می‌شود که عملکرد قابل قبولی دارند.»



گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: روزنامه سینمایی صبا



 مطالب پیشنهادی:
پاسخ تیزهوشانه مژده لواسانی به واکنش تند رضا رشیدپور
آنجلینا جولی عزادار شد!
شبی همسرم از من خواست با زن دیگری بیرون بروم!
الماس «دریای نور» و تاج فرح پهلوی کجاست؟+تصاویر گنجینه
سریالی که آبروی صدا و سیما را برد!