پنج سریال جدید در شبکه دو
سریال‌ رهایی از دوشنبه هفته آینده و در هفته نیروی انتظامی از این شبکه پخش خواهد شد.
مسعود صباح، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو دیروز در نشستی خبری با اشاره به آماده شدن پنج سریال از پخش آنها در فصل پاییز و زمستان خبر داد.
 
وی درباره سریال‌ رهایی که از دوشنبه هفته آینده و در هفته نیروی انتظامی از این شبکه پخش خواهد شد، گفت: سریال «رهایی» با کارگردانی مسعود تکاور در ده قسمت تولید شده که از دوشنبه (چهاردهم مهرماه) پخش آن آغازمی‌شود.
 
 
 
این سریال اکنون آخرین روزهای تصویربرداری را پشت‌سر می‌گذارد. رهایی اثری پلیسی است که اقتدار پلیس در مواجهه با مسائل امنیتی، مبارزه با سرقت و گروگانگیری را به نمایش می‌گذارد. در این سریال سام قریبیان، شاهد احمدلو، میترا حجار، دانیال حکیمی و... ایفای‌نقش می‌کنند.
مدیر مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دو درباره سریال دولت مخفی و زمان پخش آن توضیح داد: این سریال قراربود در هفته دفاع مقدس پخش شود؛ ولی پخش آن به دهه دوم محرم و بعد از تاسوعا و عاشورا موکول شد.
 
این سریال را عبدالحسن برزیده و راما قویدل کارگردانی کرده‌اند که داستانش درباره اسرای جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس است.
وی افزود: سریال سال‌های ابری بعد از پخش سریال دولت مخفی در جدول پخش شبکه دو قرار می‌گیرد. این سریال به کارگردانی محمدمهدی کرم‌پور بعد از اربعین حسینی پخش می‌شود.
صباح اذعان کرد: سریال حانیه به کارگردانی سیدجلال دهقانی‌اشکذری نیز برای پخش در ایام دهه فجر در نظرگرفته شده که اکنون در شهر یزد در حال تصویربرداری است. موضوع این سریال به مبارزات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن می‌پردازد.
 
وی درباره سریال شکوه یک زندگی بیان کرد: نگارش فیلمنامه این مجموعه به پایان رسیده و اگر اعتبارات مالی آن تامین شود، تولید آن آغاز می‌شود. این سریال براساس زندگی واقعی شکوفه ابراهیمی همسر شهید اسماعیل یعقوبی نوشته شده و کارگردانی آن به داریوش یاری سپرده‌شده است.
مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو درباره سریال «جاده‌‌قدیم» گفت: این سریال یک اثر طنز است که فضایی متفاوت دارد و از شبکه دو پخش خواهد شد.
 
صباح درباره سریال‌های در دست تولید شبکه دو بیان کرد: سریال زیر نور شمع به کارگردانی ابراهیم‌ فروزش براساس داستان‌هایی از هوشنگ مرادی‌کرمانی تولید خواهد شد که حدود دو سال مراحل تحقیق و نگارش آن زمان برده است.
 
همچنین مجموعه قصه‌های آشنا به کارگردانی سیروس حسن‌پور تولید خواهد شد که فیلمنامه‌اش براساس داستان‌هایی از نغمه ثمینی خواهد بود. سریال کیمیا به کارگردانی جواد افشار نیز در دست تولید است که در 110 قسمت ساخته می‌شود.
 
مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو درباره برنامه‌های نوروزی این شبکه گفت: پنج روز اول نوروز با ایام فاطمیه همزمان شده است و به همین دلیل برنامه‌های مناسب این ایام پخش خواهد شد. اگر سریال زیر نور شمع تا نوروز آماده شود این سریال را در آن ایام پخش خواهیم کرد. مجموعه کلاه‌قرمزی نیز مانند سال‌های قبل در نوروز 94 به نمایش درخواهد آمد.
 
همچنین 50 فیلم کوتاه با مشارکت این شبکه و شهرداری اصفهان ساخته شده است. این فیلم‌ها که با موضوع کودک و نوجوان ساخته شده به جشنواره فیلم‌های کودکان ارائه شده که بعد از جشنواره، فیلم‌های برتر از شبکه دو به نمایش درخواهد آمد. 
 
 
گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: sima.jamejamonline.ir

مطالب پیشنهادی: 
 فرزاد حسنی به عیادت او رفت
تصاویری از فیلم پر سر و صدای این روزها"دخترگمشده"
پروانگی در پیلۀ زنانگی
نقدی به مشاجره این دو کارگردان بزرگ
یکی از آرزوهای آزاده نامداری