لوک خوش شانس 2 در راه است
مشکل این است که بزرگسالان امروزی نمی‌توانند خودشان را جای بچه‌ها بگذارند.
ژان ماری(کارگردان مجموعه انیمیشن‌های لوک خوش‌شانس) معتقد است؛ هرچند امروز تکنولوژی‌های زیادی وارد انیمیشن شده است اما نتوانسته ماهیت انیمیشن را تغییر دهد.

الیویه ژان ماری؛ کارگردان فرانسوی سینما و سازنده آثار انمیشینی همچون لوک خوش‌شانس و یوگی و دوستان که چندی پیش به بهانه جشنواره فیلم کودک به ایران آمده بود؛ با اشاره به رشد فناوری‌های جدید در حوزه انیمشین گفت: امروز آثار جدیدی مبتنی بر جلوه‌های بصری ساخته می‌شوند اما این آثار برخلاف تبلیغاتی زیادی که برای آنها می‌شود؛ چندان موفق نبوده‌اند.

وی ادامه داد: امکانات و فناورهای جدید همچون تری دی هرگز نمی‌تواند تبدیل به یک ژانر شود بلکه فقط یک ابزار است که هرچند بسیار گسترده شده اما برای بسیاری از کودکان جذاب نیست.

ماری با تاکید بر اینکه همچنان سازنده بسیاری از انیمیشن‌ها برای کودکان، بزرگسالان هستند؛ افزود: مشکل  این است که بزرگسالان امروزی نمی‌توانند خودشان را جای بچه‌ها بگذارند. آن‌ها خودشان از تری دی خوششان می‌‌آید و آن را دوست دارند به همین دلیل فکر می‌کنند که حتما برای بچه‌ها نیز جذاب است درحالیکه در بسیاری از موارد اینگونه نیست.

وی با اشاره به دوره‌ای که کارتون لوک خوش‌شانس را ساخت و هنوز نیز این انیمشین مورد استقبال قرار دارد؛ گفت: در دوره‌ای که من لوک خوش‌شانس و یوگی را ساختم؛ انیمشین‌هایی ساخته می‌شد که دارای داستان‌های عمیق و پیچیده بودند و براساس متن‌های ادبی سنگین و سخت فهم ساخته می‌شدند که نه تنها خنده‌دار نبودند بلکه برای بسیاری از کودکان جذاب نیز نبودند لذا من سعی کردم انیمیشن لوک خوش‌شانس را بسازم که هم کوتاه باشد و هم خنده‌دار و آرام آرام تبدیل به یک مکتب شد.

وی ادامه داد: اما امروز من قصد دارم سریع جدید این انمیشین را بسازم اما هرگز علاقه‌ای ندارم تا از تکنیک‌های تری دی استفاده کنم زیرا انیمشین دوبعدی بسیار جذاب‌تر است.

وی همچنین درباره میزان آشنایی خود با سینمای ایران گفت: من سینمای ایران را کاملا پیگیری می‌کنم و از آنجا که در پاریس زندگی می‌کنم؛ این شانس را داشتم که بیشتری فیلم‌های خوب ایرانی را روی پرده سینما ببینم به همین دلیل با سینمای ایران آشنا هستم و سینمای ایران امروز یکی از مهترین سینماها در دنیاست.

وی ادامه داد: اینکه کارتون لوک خوش‌شانس در ایران مورد استقبال قرار گرفته برای من بسیار ارزشمند است و به نوعی این استقبال باعث تعجب من شد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:ilna.ir

مطالب پیشنهادی:  
آنجلینا جولی در ملاقات با ملکه نشان افتخاری دریافت کرد+تصویر
الهام حمیدی:عروسی هستم که یک روز با مادرشوهرش خوب است و یک روز بد!
زن پوشی "مهران غفوریان"+تصویر
شعرهایی خواندنی از "شاعر عشق و لبخند و آزادگی
آیه الله جوادی آملی: فضیلت زن در این نیست که پایش را دراز کند و مدال بیاورد!