اتاق عمل مهران مدیری متوقف می شود؟؟؟
به نظر می‌رسد سریال «اتاق عمل» ساخته‌ «مهران مدیری» نخستین چالش مدیران تازه‌ صدا و سیما خواهد بود.
ماجرا از حدود ۱۰ ماه قبل آغاز شد؛ جایی كه «مهران مدیری» طی یك غافلگیری بزرگ، در برنامه‌ تحویل سال نوروز ۹۳ شبكه‌ سه با مجری‌گری «احسان علیخانی» حاضر شد و از بازگشتش به سیما پس از پنج سال و ساخت یك مجموعه‌ طنز تلویزیونی جدید در نیمه‌ نخست سال ۹۳ خبر داد.

با این وجود، نیمه‌ نخست سال ۹۳ گذشت و از سریال «مدیری» خبری نشد. تا اینكه در دوازدهم مهر ماه سال ۹۳، بالاخره سریال جدید او با نام «اتاق عمل» با بازی مهران غفوریان در لوكیشنی در منطقه فرمانیه مقابل دوربین رفت و همان‌جا اعلام شد كه این سریال ۹۰ قسمتی، در دی‌ماه و بعد از اتمام ماه‌ صفر، روی آنتن شبكه‌ تهران خواهد رفت.

خیلی زود، لیست كامل بازیگران این سریال پربازیگر نیز رسانه‌ای شد. سیامك انصاری، جواد رضویان، بیژن بنفشه‌خواه، بهنوش بختیاری، فلامك جنیدی، سحر زكریا، نصرالله رادش، نادرسلیمانی، ماندانا سوری، یوسف صیادی، الیكا عبدالرزاقی، مهران غفوریان، رضا فیض‌نوروزی، نیما فلاح، هادی كاظمی، عارف لرستانی، رضا نیكخواه، رامین ناصر نصیر، آرش نوذری، سحر ولد‌بیگی، محمدرضا هدایتی، فاطمه هاشمی، ساعد هدایتی، سپند امیرسلیمانی، كمند امیرسلیمانی، لیلا ایرانی، بهناز توسلی، سام نوری، شهروز فرهادیه، شادان شهیدی، گلناز عباسی، علی اوجی، سوزان عزیزی، تینا اسدی، فرزانه تفرشی و خود مهران مدیری، از جمله بازیگران این سریال معرفی شدند. همچنین اعلام شد كه مهدی ژوله، خشایار الوند، الهه زارع‌نژاد و... تیم نویسندگی این سریال را تشكیل می‌دهند كه این گروه زیر نظر مهران مدیری كارگردان این مجموعه به عنوان سرپرست نویسندگان فعالیت می‌كنند.

بدین ترتیب ساخت «اتاق عمل» كه ظاهراً به مشكلات حوزه‌ بهداشت و درمان و بحث‌های پزشكی می‌پردازد و داستان آن در یك بیمارستان رخ می‌دهد، در سكوت خبری پیش رفت. اما این روزها به نظر می‌رسد كه این سریال دچار حاشیه‌هایی شده و حتی زمزمه‌هایی مبنی بر توقف تولید سریال به گوش می‌رسد. شنیده‌ها حاكی از آن است كه مضمون تند و تیز سریال «اتاق عمل» و انتقادات آن از عملكرد برخی پزشكان كه از ‌قضا با داغ شدن مبحث زیرمیزی گرفتن پزشكان و منازعات رسانه‌ای وزیر بهداشت با برخی از اعضای جامعه‌ پزشكی نیز همزمان شده، به شایعات پیرامون توقف این سریال و تردید مسئولان سیما برای پخش آن بیش از پیش دامن‌زده است.

از طرفی، تداوم حواشی و اعتراضات برخی از اعضای جامعه‌ پزشكی به برنامه‌ چند هفته‌ پیش «ثریا» با موضوع بحث بهداشت و درمان كه رویكرد انتقادی داشت، نگرانی مدیران تازه منصوب شده‌ سیما را برای پخش این سریال دو‌چندان كرده است. به ویژه آنكه حافظه‌ تاریخی سینما و تلویزیون ایران نشان می‌دهد كه جامعه‌ پزشكی كشور نسبت به انتقادات رسانه‌ای، چندان گشاده‌رو نیست كه نمونه‌ آن را می‌توان در ماجرای اكران فیلم «خانه‌ای روی آب» مشاهده كرد.

به نظر می‌رسد كلید این مشكل، در كشوی میز مردی است كه به حمایت از یاغی‌ها شهرت دارد. «اصغر پورمحمدی» این روزها با یك انتخاب سخت روبه‌روست. حال باید صبر كرد و دید كه تصمیم مدیران تازه‌ سیما در قبال تازه‌ترین كار «مدیری» چه خواهد بود؟ آیا قدرت جامعه‌ پزشكی بر اشتیاق مردم برای تماشای تازه‌ترین اثر «مدیری» روی جعبه‌ جادویی خواهد چربید؟



گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:afkarnews.ir

مطالب پیشنهادی:
ویشکا آسایش و هومن برق نورد در جلسه نقد و بررسی سریال پرده نشین
در جشنواره امسال موسیقی پاپ هم حضور خواهد داشت
جدیدترین تصاویر فیلم "اسب سفید پادشاه" با بازی الناز شاکردوست
آرمین 2afm هم مجوزدار شد!!
از اول دی ماه دوباره می توانید "ردکارپت" رضا عطاران را ببینید