اجرای پرفورمنس «هزار بار بنویس ایران» در دل کویر شهداد + تصاویر
آثار جدید محمود مکتبی با عنوان‌های «من سیاسی من» و «هزار بار بنویس ایران» در ادامه فیلمبرداری مستند هنرمحیطی به کارگردانی مجید موثقی در کویر شهداد کرمان انجام شده‌اند. محمود مکتبی در عرصه هنرمحیطی...
محمود مکتبی گفت: برای من همیشه دردناک بوده که شاهد غارت فرهنگ و هنر ایران باشم و شاید کوچکترین کاری که می‌توانم به عنوان یک هنرمند در این راستا انجام دهم، خلق آثاری با این موضوعات است.

چندی پیش محمود مکتبی که حضور فعالی در زمینه هنرمحیطی و پرفورمنس دارد ، برای اجرای دو پرفورمنس به کویر رفت.


این آثار با عنوان‌های «منِ سیاسیِ من» و «هزار بار بنویس ایران» در ادامه فیلمبرداری مستند هنرمحیطی به کارگردانی مجید موثقی در کویر شهداد کرمان انجام شده‌اند.


پرفورمنس‌های محمود مکتبی

مکتبی با بیان این که «هزار بار بنویس ایران» عنوان اثری جدید است که ایده اجرای آن از مدت‌ها پیش با من بوده است، گفت: در آینده نیز این اثر با موضوع مشاهیر بزرگ ایران به صورت مجموعه ادامه خواهد داشت. نخستین اجرای این اثر در کویر شهداد با موضوع شعرهای شاعر بزرگ ایران نظامی گنجوی بوده و تمامی شعرهای نوشته شده در این اثر از کتاب مخزن‌الاسرار وی انتخاب شده است.

این هنرمند درباره اجرای «هزار بار بنویس ایران» افزود: «هزار بار بنویس ایران» برای من یک مشق فرهنگی است. بارها و بارها باید تاریخ فرهنگ و هنرمان را مرور کنیم و به این راحتی اجازه ندهیم تا کشورهای دیگر به عنوان‌های مختلف، تاریخ و فرهنگ ما را تکه تکه کرده و به نام خود ثبت کنند. برای من همیشه دردناک بوده که شاهد غارت فرهنگ و هنر ایران باشم و شاید کوچکترین کاری که می‌توانم به عنوان یک هنرمند در این راستا انجام دهم، خلق آثاری با این موضوعات است.


پرفورمنس‌های محمود مکتبی

وی تصریح کرد: خواندن و نوشتن شعرها و نوشته‌های مشاهیر و بزرگان ایرانی به شکلی نمادین در این اجرا، می‌خواهد ما را به آنچه فراموش کرده‌ایم سوق دهد و صرفا یک واکنش لحظه‌ای و احساسی نسبت به کندن کتیبه‌های فارسی مقبره نظامی و اتفاقاتی از این دست نیست.


مکتبی درباره اجرای دیگرش اظهار داشت: در اثر دیگری که با عنوان «منِ سیاسیِ من» ارائه شده است، پیرو مجموعه آثار پیشین همچون «من سیاسی نیستم»، «رهایی» و «آزادی‌ام درون من است»، این اثر نیز به موضوع سیاست و جامعه و به طور شفاف‌تر تعلیق انسان معاصر در جامعه، و به بازی گرفته شدن او در فضای سیاسی حاکم بر جهان می‌پردازد.



گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



مطالب پیشنهادی :
گلشیفته فراهانی در حال حباب‌بازی بر فرش قرمز جشنواره فیلم ونیز + تصاویر
  گفتگو با مجری و بازیگر زن محبوب آمریکایی: دختر یک مستخدم هستم
مرز حجاب و بی حجابی کجاست؟ مشکل آقایان زیبایی خانم‌هاست!
عکس: صابر ابر با لباس و آرایش زنانه
دعوت از پدران و دختران مشهور؛ امیر قلعه‌نویی و دخترش در تلویزیون