یام نوروزی رییس حوزه هنری
رییس حوزه هنری به‌مناسبت فرارسیدن عید نوروز و سال جدید پیامی صادر کرده است.
بسم الله الرحمن الرحیم

إنا أعطیناک الکوثر...

همکاران عزیز، هنرمندان فرزانه، مخاطبان گرامی و خانواده ارجمند حوزه هنری!

مبارک باد بر شما مقدم سالی که آمیخته است به رایحه محبوبه عرش و کوثر نبوی (ص).

در خاطره این ملت، نام مبارک فاطمه زهرا (س) همواره یادآور پیروزی‌های بزرگ و الهام‌بخش و کارهای سترگ و افتخارآفرین است. امید است سال نو با توسل به آن خیر کثیر، سالی سرشار از کامروایی و موفقیت‌های پیروان و ارادتمندان آن حضرت در جبهه‌های مختلف باشد.

اما کارنامه حوزه هنری در سالی که گذشت، کارنامه‌ای قابل قبول و از جهاتی باعث مباهات و سربلندی است، بویژه ابراز الطاف و رضایتمندی رهبر حکیم انقلاب نسبت به این نهاد انقلابی و جهادی، موجب شکرگزاری دائم و تضرع به درگاه الهی است که توفیق سپاس عملی این نعمت بزرگ را به هنرمندان متعهد و فرزندان مؤمن ایشان عنایت فرماید و راه پیشِ رو را هموار و دشواری‌ها را سهل و آسان کند.

خصوصآ دیدار تاریخی معظم له با عده‌ای از همکارانمان در ٢٣ اردیبهشت سالی که گذشت، نقطه عطفی است در تاریخ حوزه هنری انقلاب اسلامی؛ ایشان با تأکید بر نقش این نهاد در ایجاد و باروری هنر و ادب بر آمده از انقلاب اسلامی و جایگاه ممتاز آن در جهاد فرهنگی امروز، با بیان مطالبات خود، چشم‌اندازی مطلوب برای ادب و هنر انقلاب ترسیم کردند. بی شک این رهنمودها، نقشه راه ما و مبنای برنامه‌های حوزه هنری در امسال و سال‌های آتی است.

به فضل الهی، رسیدن به آن افق ترسیمی، دور از دسترس نیست، خصوصا که امروز حوزه هنری دارای ساختاری چابک و منعطف است که نه تنها در مواجهه با مشکلات و بحران‌های رایج پیش روی سازمان‌ها، دچار اختلال و از هم پاشیدگی نمی‌شود، بلکه توان انجام مأموریت‌های بزرگ و جدید هماهنگ با مقتضیات زمان را دارد. همان‌طور که می‌دانید، در سالی که گذشت، بر اثر بحران اقتصادی‌ای که کشور دچارش است، برخی از سازمان‌های فرهنگی و هنری موفق به اجرای عمده برنامه‌هایشان نشدند، اما براساس گزارش‌های معتبر، در سالی که گذشت، بیش از ٦٨ درصد اعتبارات حوزه هنری صرف برنامه‌ها و تولیدات شده است که این بیش‌تر از تعهدی است که مدیریت فعلی در روزگار آسایش و گشایش اقتصادی به شورای سیاستگذاری داده بود.

دیگر این که در سال‌های اخیر، در کنار تولیدات و آفرینش آثار فاخر هنری، بخش مهمی از اهتمام حوزه هنری صرف کشف، آموزش و پرورش هنرمندان جوان و مؤمنی شده است که از امیدان رهبری نظام در مواجهه با دشمنان در جنگ نرم محسوب می‌شوند. خوشبختانه در سالی که گذشت شاهد بروز و ظهور بعضی از اینان در گستره فعالیت‌های فرهنگی و آفرینش‌های هنری جبهه انقلاب بودیم و ان‌شاءالله در سال جاری، شاهد درخشش و ذوق آزمایی عده بیش‌تری از اینان خواهید بود و در خود حوزه نیز در معیت و اشراف پیشکسوتان ارجمند، در بخش‌های مختلف تولید مشارکت خواهند داشت.

تأکید می‌کنم حوزه هنری به عنوان نهادی که در عرصه ادب و هنر با تکیه بر ارزش‌های توأمان "ایمان"، "اخلاق " و "دانش" برای تبیین و ترویج آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌کوشد، خانه همه هنرمندان و اندیشمندان جریان مؤمن هنری کشور است؛ همان عناصر مؤمنی که در هنگام کارزار میدان را خالی نمی‌کنند، بلکه از استقلال و عزت ملی ایران اسلامی دفاع می‌کنند و زمینه‌سازان تمدن نوین اسلامی هستند.

بار دیگر فرارسیدن سال جدید را تبریک و تهنیت می‌گویم و از پدیدآورنده سال و ماه و روزگار، برای‌تان شادکامی مسألت دارم.

برادر شما

محسن مؤمنی شریف



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع:mehrnews.com

 

مطالب پیشنهادی:
یادی از نخستین بانوی مینیاتوریست ایرانی
جلال مقامی: وقتی بمیرم عزیز می‌شوم!
هنر شال بافی
گفتگویی با حال و هوای بهار با یکتا ناصر
هر سال «عمو نوروز» می‌آید و پیرزن در خواب است