مجسمه آزادی امریکا در برج آزادی
نمایشگاهی از آثار هنرمندان خیابانی نیویورک با عنوان «نیویورک به تهران/ تهران به نیویورک» در گالری سیحون گشایش یافته است.
...تمام این هنرمندان نام‌های مستعار دارند و سال‌هاست در حوزه‌های مختلف هنر خیابانی فعالیت می‌کنند. همزمان با این نمایشگاه، چند هنرمند خیابانی ایرانی هم آثار خود را در نیویورک به نمایش می‌گذارند...

 


نمایشگاهی از آثار هنرمندان خیابانی نیویورک با عنوان «نیویورک به تهران/ تهران به نیویورک» در گالری سیحون گشایش یافته است.

 نادر سیحون، مسؤول برگزاری این نمایشگاه، اظهار کرد: چند نفر از هنرمندان خیابانی نیویورک که در زمینه هنر خیابانی (street Art) فعالیت می‌کنند و شناخته شده هستند، بخشی از آثار خود را برای نمایش در تهران به گالری سیحون آورده‌اند.

او افزود: تمام این هنرمندان نام‌های مستعار دارند و سال‌هاست در حوزه‌های مختلف هنر خیابانی فعالیت می‌کنند. همزمان با این نمایشگاه، چند هنرمند خیابانی ایرانی هم آثار خود را در نیویورک به نمایش می‌گذارند. آن‌ها نیز با اینکه سال‌هاست کار می‌کنند، برای فعالیت خود نام مستعار دارند و کسی آن‌ها را با نام واقعی‌شان نمی‌شناسد.

سیحون همچنین عنوان کرد: زمینه فعالیت این هنرمندان در حوزه‌های مختلف هنرهای خیابانی است. گرافیتی، کار با شابلون و زدن طرح‌ها و نقاشی‌های برزگ روی دیوارهای شهر از جمله فعالیت‌های آن‌هاست.

او ادامه داد: این کارها مخصوص خیابان و محیط شهری هستند، اما به دلیل فضای گالری آن‌ها را روی بوم و مقوا پیاده کرده‌اند تا برای نمایش آماده باشد. کارها در ابعاد مختلف به نمایش گذاشته شده‌اند. آثار ٣٣ هنرمند نیویورکی در تهران و آثار ٨ هنرمند ایرانی در نیویورک همزمان به نمایش درخواهد آمد.

او همچنین گفت: هنرمندان ایرانی که آثارشان را به نیویورک فرستاده‌اند نیز از هنرمندان خیابانی معروف ایران هستند که سال‌هاست نمایشگاه برگزار می‌کنند و با نام‌های مستعار شناخته می‌شوند.

نمایشگاه «نیویورک به تهران/ تهران به نیویورک» از 23 خرداد تا چهارم تیر در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، خیابان چهارم، شماره 11 میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری سیحون روزهای دوشنبه تعطیل است.



گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:caffecinema.com


  مطالب پیشنهادی:
اعتراف رضا عطاران و هتریک مهناز افشار
نیکول کیدمن،کامرون دیاز و 8 زن برتر در فیلم های ورزشی+ تصاویر
آنجلینا جولی، رهبر مقابله با تجاوزات جنسی در مناطق جنگی +تصاویر
زوج جنجالی هالیوود، برد پیت و آنجلینا جولی بر فرش قرمز فیلم «شیطان صفت»+ تصاویر
عکس های برگزیده مسابقه نشنال جئوگرافیک از جهان+ تصاویر