تیتر این‌طور القا می‌کند که راکت‌های حماس در شهرهای اسرائیل فرود آمده و خرابی به بار آورده، اما...
بی‌بی‌سی فارسی: «حماس، شهرهای اسرائیل را با راکت هدف قرار داد.»
(تیتر این‌طور القا می‌کند که راکت‌های حماس در شهرهای اسرائیل فرود آمده و خرابی به بار آورده ، اما این چنین نیست. خبرنگارهای ساکن تل‌آویو می‌گویند که اسرائیلی‌ها شادمان‌اند که سپر دفاع موشکی‌شان اجازه‌ی فرود حتی یک راکت را نداده است. تماشای راکت‌های حماس در آسمان برای بعضی از اسرائیلی‌ها تبدیل به تفریح دسته‌جمعی شده است.)



بی‌بی‌سی فارسی: «تشدید حملات متقابل اسرائیل و حماس.»
(جوری نوشته‌اند «حملات متقابل»، انگار که دو طرف دارند در یک نزاع برابر با یکدیگر می‌جنگند. اما جنگی در کار نیست. یک طرف با استفاده از پیشرفته‌ترین سلاح و حمایت قدرت‌مندترین دولت‌ها چند دهه است که یک ملت را به گروگان گرفته، سرزمین‌های‌شان را دزدیده، آواره‌شان کرده و آن‌ها را می‌کُشد. طرف دیگر دارد مقابل استعمار مقاومت می‌کند.)

بی‌بی‌سی فارسی: «ادامه‌ی درگیری بین اسرائیل و فلسطینیان در غزه…»
(طوری از «ادامه‌ی درگیری» نوشته‌اند انگار یک زد و خوردِ عادیِ دو طرفه در حال وقوع است. این چنین نیست. فلسطینی‌ها اصلن ارتش ندارند که بتوانند در غزه «درگیری» ایجاد کنند. آن‌ها فقط کشته می‌شوند. این نهایت درگیری‌شان است.)

بی‌بی‌سی فارسی استثنا نیست. رسانه‌های دیگر - چه فارسی‌زبان چه غیر آن - وضعیت بهتری ندارند. بی‌طرفی رسانه‌ای، یک دروغ مدرن است. بی‌بی‌سی انگلیسی تیتر زده: «اسرائیل زیر حمله‌ی دوباره‌ی موشک‌های حماس.» دروغ‌هایش را شما بشمارید.

  در ادامه کاریکاتوری از کارتونیست محبوب و توانای ایرانی « توکا نیستانی » را می بینیم ، که به خوبی این مضمون را القا نموده است:
 



تهیه و تدوین :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ



 مطالب پیشنهادی:
«امین اقدس» سوگلی ناصرالدین شاه و دیگران+تصاویر
انصراف مهناز افشار و فرخ نژاد از بازی در فیلم!!!
شبی همسرم از من خواست با زن دیگری بیرون بروم!
الماس «دریای نور» و تاج فرح پهلوی کجاست؟+تصاویر گنجینه
سریالی که آبروی صدا و سیما را برد!