ساخت تندیس پیانیست «سلطان قلب ها»
حمید کنگرانی که تاکنون بیش از50 مجسمه مومی از شخصیت‌های مهم سیاسی و فرهنگی را دراندازه واقعی ساخته است، پس از یک تاخیر یک ساله بالاخره مجسمه انوشیروان روحانی را می‌سازد.
حمید کنگرانی فراهانی که سابقه ساخت مجسمه های مومی بیش از50 چهره فرهنگی و سیاسی ایران را درکارنامه کاری خود دارد؛ سال گذشته از انوشیروان روحانی سفارش ساخت مجسمه اش را گرفت و قرار بود که این مجسمه شهریورماه سال گذشته طی مراسمی که به مناسبت بزرگداشت او برگزار می شود، رونمایی شود، اما ساخت این مجسمه متاسفانه با گذشت یک سال به پایان نرسیده است.

کنگرانی که تاکنون مجسمه شخصیت های مهم فرهنگی و سیاسی بسیاری را ساخته است، درباره تاخیر بوجود آمده در ساخت و تحویل این مجسمه گفت؛ با توجه به سفارش مجموعه مجسمه ای که از سوی یک کمپانی خارجی دریافت کرده ام عازم سفری طولانی شدم وهمین سفر و طولانی شدن پروسه ساخت مجسمه های این مجموعه موجب شد که نتوانم مجسمه روحانی را در زمان مقررش بسازم و تحویل بدهم.

به گفته کنگرانی؛ این مجسمه همچون سایر آثار این هنرمند درابعاد واقعی و با سیلیکون و پلیمر ساخته خواهد شد.

او گفت: آخرین مجسمه ای که از من رونمایی شد مجسمه پرفسور رحیم رحمان زاده بود. رحیم رحمان زاده رئیس انجمن ارتوپدی آلمان است و ماه پیش این مجسمه رونمایی شد.

انوشیروان روحانی متولد 1318 رشت نوازندهٔ ارگ، پیانو و از آهنگسازان برجسته ایرانی است.

او یکی از آهنگسازان معاصر است که بیش از 500 آهنگ ساخته‌است که در حدود 250 اثر ضبط شده است؛ بیشتراین آثار از معروف‌ترین آهنگ‌های زمان خود بوده‌اند. روحانی در آهنگسازی ویژه فیلم و سینما نیز دارای آثار معروف و ارزنده‌ای است. نخستین بار در سال ۱۳۴۶ توسط وی "ارگ" به ایران آورده‌شد.

از معروف‌ترین قطعات او می‌توان به "راز خلقت" ، "هوس"، "تولدت مبارک"، "مجنون تو" ، "عاشق شدم من ،"سلطان قلب ها" ، "گل سنگ" اشاره کرد.



گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:honaronline.ir



 مطالب پیشنهادی:
از «جنیفر لوپز» بازنده تا «کیتی پری» برنده+تصاویر
محبوبترین هنرمند مُرده ی آمریکایی+تصاویر
انصراف مهناز افشار و فرخ نژاد از بازی در فیلم!!!
«تست آی کیو» مدونا، ناتالی پورتمن و نیکل کیدمن+تصاویر
اخطار حسام نواب صفوی با«هفتاد وکیل مجرب»برای دفاع هنرمندان برزیل+تصویر