هنر بدون قید و بند
احساس کردم قیدهایی که برای هنر نقاشی در نظر گرفته بودم مرا اذیت می‌کند و محدودم کرده است.
یک هنرمند آثار نقاشی خود را با نگاهی تازه به این هنر در نگارخانه جرجانی به نمایش می‌گذارد.

مریم عیوضی درباره این نمایشگاه اظهار کرد: 23 تابلوی نقاشی با تکنیک میکس‌مدیا که به صورت طراحی روی مقوا هستند به نمایش گذاشته خواهند شد. در این آثار از ماتریال‌های مختلفی از جمله پاستل گچی، مداد شمعی، مرکب، مداد، خودکار و ذغال استفاده کرده‌ام.

او افزود: علاوه‌بر این کارها، شش تابلوی بزرگ که چهار عدد از آن‌ها روی پارچه کار شده‌اند هم در نمایشگاه روی دیوار می‌رود.

این هنرمند همچنین گفت: بزرگ‌ترین فاز فکری من در خلق این آثار برخورد آزادانه با هنر نقاشی بوده است. من به هیچ عنوان به دنبال رساندن مفهوم خاص در لایه‌های بیرونی اثر نبودم. البته تکینیک آثار، به کار بردن برخی المان‌ها و تکرار آن‌ها فکر شده بود، اما نمی‌خواستم مفهوم خاصی را به مخاطبم القا کنم.

عیوضی درباره انتخاب این رویکرد اظهار کرد: دلیل این رویکرد این بود که متوجه شدم هنر نقاشی چیزی فراتر از آن است که تا به حال در ذهن داشتم. اعتقاد من این است که هنر در هیچ فضایی نمی‌گنجد و اسارت را نمی‌پذیرد. احساس کردم قیدهایی که برای هنر نقاشی در نظر گرفته بودم مرا اذیت می‌کند و محدودم کرده است.

نمایشگاه آثار این هنرمند روز جمعه 21 شهریور ماه در گالری جرجانی به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک‌وی، کوچه خیام، شماره 4 افتتاح می‌شود و تا 27 شهریور از ساعت 16:30 تا 20:30 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

نگارخانه جرجانی شنبه‌ها تعطیل است.
 
 
 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir
  
مطالب پیشنهادی:
نگاههای تاریک به درخشش بنی اعتماد در ونیز
نبرد موش های ایرانی با قهرمانان خارجی
به دلیل بازی پینگ‌پنگ با نیکی کریمی توبیخم کردند!
کارتون هایی که حالا بدون سانسور پخش می شوند!
ستاره هالیوود در ونیز: آنقدر شادم که بیشتر از این نمی‌شود!