دلیل شکایت دو هنرمند آرژانتینی از کارگردان معروف هالیوود
این اولین بار نیست که تری گیلیام با چنین شکایتی مواجه می شود.
فرانکو فاسولی و نیکولاس اسکالارا دو نقاشی هستند که تری گیلیام در سکانسی از فیلم جدید خود با عنوان «قضیه صفر» (The Zero Theorem) نقاشی دیواری آنان را نشان می دهد. این دو مدعی هستند که کارگردان معروف هالیوود از نقاشی آنها برای زیباسازی فیلم خود استفاده کرده و بنابر این باید یا از آنها کسب اجازه می کرده است یا پولی بابت این کار به آنها پرداخت می کرده است.

سکانسی مورد نظر این دو هنرمند آرژانتینی که به آن اشاره کرده اند، سکانسی است که در آن نقاشی این دو هنرمند در بیرون از فضای یک کلیسای سوخته نشان داده می شود. موضوع نقاشی طوری است که می تواند استعاره ای به زندگی کاراکتر کریستوف والتز داشته باشد.

این اولین بار نیست که تری گیلیام با چنین شکایتی مواجه می شود. او سال 1987 نیز مجبور به حل و فصل شکایتی مشابه شده بود که به دلیل استفاده از یک کت و شلوار خاص او را به دادگاه کشانده بود.



فیلم «قضیه صفر» بهار امسال در انگلیس اکران شد اما هنوز اکران آن در آمریکا شروع نشده است. در این فیلم به جز کریستوف والتز، مت دیمون و تیلدا سونیتون ایفای نقش می کنند. موضوع فیلم نیز درباره یک هکر رایانه است که می خواهد دلیل موجودیت انسان را کشف کند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:banifilm.ir

مطالب پیشنهادی:  
آنتن صدا و سیما، وسیله ای برای مقابله با همسر سابق!
فیلم "هومن سیدی" برنده بهترین فیلم بوسان شد
دلیل توقف پخش برنامه "آزاده نامداری" بعد از حضور "فرزاد حسنی" در تلویزیون
پاسخ پسر ناصرعبداللهی به شکسته شدن جمجمه پدرش و علت درگذشت او!
واکنش یک امام جمعه به حضور زنان پوشیه دار در تلویزیون