نشان شوالیه از سوی سفیر فرانسه برای یک ایرانی دیگر
سفیر فرانسه، نشان «شوالیه» (بالاترین نشان فرهنگ و هنر فرانسه) را به کامبیز درم بخش, هنرمند ایرانی هدیه کرد.
کامبیز درم‌بخش (زادهٔ ۸ خرداد ۱۳۲۱ در شیراز) طراح، کاریکاتوریست و گرافیست ایرانی است. او از شهرتی جهانی برخوردار است و برندهٔ چندین جایزه بزرگ معتبر جهانی است. تاکنون چندین نمایشگاه مستقل از آثارش در کشورهای مختلف جهان برگزار شده‌است.

کامبیز درمبخش در سال ۱۳۲۱ درشیراز به دنیا آمد و فارغ‌التحصیل هنرستان هنرهای زیبای تهران است. او از پیشکسوتان هنر کاریکاتور در ایران به‌شمار می‌رود و در کار خود صاحب سبک است.

درمبخش از ۱۵ سالگی همکاری خود را با نشریات ایرانی از جمله توفیق شروع کرد و با دیگر مطبوعات ایرانی و خارجی همچون نیویورک تایمز، اشپیگل، نبل اشپالتر و... کارش را ادامه داد. در مجموع بیش از ۴۷ سال با مطبوعات صاحب نام ایران و جهان همکاری مستمر داشته و مدّتی نیز در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، هنر کاریکاتور را تدریس کرده‌است.

بسیاری از آثار درم‌بخش به موزه‌های معتبر دنیا راه پیدا کرده از جمله در موزه هنرهای معاصر تهران، موزه کاریکاتور بازل در سوئیس، موزه کاریکاتور گابروو در بلغارستان، موزه هیروشیما در ژاپن، موزه ضد جنگ یوگسلاوی، موزه کاریکاتور اسلامبول در ترکیه، موزه کاریکاتور ورشو در لهستان و مجموعه شهرداری شهر فرانکفورت آلمان.

سفارت فرانسه شب گذشته با برپایی مراسمی، نشان شوالیه را به «کامبیز درمبخش» اهدا کرد.در این مراسم بزرگمهر حسین پور، پوریا عالمی، جواد مجابی، کامبیز درم بخش، محمود دولت آبادی، محمدعلی جعفریه، حسن کریم زاده و هادی حیدری حضور داشتند.سفیر فرانسه، نشان «شوالیه» (بالاترین نشان فرهنگ و هنر فرانسه) را به کامبیز درم بخش هدیه کرد.



گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:afkarnews.ir


مطالب پیشنهادی:
ظاهر و زیبایی زن فساد آور است؟
گریم بهنام تشکر و شبنم مقدمی در نقش پدر و دختر در سریال "ابله" + تصویر
"شمر" روی پل های عابر در تهران + تصاویر
ورود ایران به فهرست بین المللی 1001 کتابخانه ای که قبل از مرگ باید دید + تصاویر
آثاری از پابلو پیکاسو که تا به حال ندیده اید + تصاویر