فرخوان نمایشگاه
نمایشگاه برگزیده آثار هنرمحیطی ایران در کشورهای رومانی و مجارستان نخستین نمایشگاه از مجموعه نمایشگاه‌های معرفی هنرمحیطی ایران در قاره اروپا است و آثار این نمایشگاه بر اساس فراخوان عمومی دریافت و انتخاب خواهد شد.
فراخوان نمایشگاه برگزیده آثار هنرمحیطی ایران در رومانی و مجارستان منتشر شد. بنا بر این فراخوان تمامی هنرمندان ایرانی که در زمینه هنرمحیطی مشغول به فعالیت هستند می‌توانند آثار خود را برای حضور در این نمایشگاه ارسال نمایند و پس از داوری نهایی سی و پنج هنرمند به نمایشگاه راه پیدا خواهند کرد.

محمود مکتبی پس از انتشار این فراخوان اظهار داشت: دو داور مجارستانی مرا در داوری و انتخاب آثار همراهی خواهند نمود. هر دو این دوستان از اساتید دانشگاه در این زمینه هستند. آقای آلپار پیتر از هنرمندان مشهور مجارستان در زمینه هنرمحیطی است و دکتر ریکا وارالیای به عنوان منتقد مقالات فراوانی را در این زمینه منتشر کرده است.

وی همچنین درباره نمایشگاه رومانی اظهار داشت: نمایشگاه برگزیده آثار هنرمحیطی ایران در کشورهای رومانی و مجارستان نخستین نمایشگاه از مجموعه نمایشگاه‌های معرفی هنرمحیطی ایران در قاره اروپا است و آثار این نمایشگاه بر اساس فراخوان عمومی دریافت و انتخاب خواهد شد. به همین سبب از همه هنرمندان فعال در عرصه هنرمحیطی دعوت می‌شود تا آثار خود را حداکثر تا 30 آبان ماه سال جاری ارسال نمایند. این نمایشگاه که به دعوت گروه هنرمحیطی «NAP» از کشور مجارستان برگزار می‌شود، همچنین شامل سه سخنرانی در دانشگاه‌ «پچ» مجارستان و دو سخنرانی در دانشگاه‌های رومانی و ورکشاپ برای دانشجویان خواهد بود. از بین هنرمندان برگزیده برای این نمایشگاه، سه هنرمند برای حضور در رومانی و مجارستان انتخاب خواهند شد.
 


شرایط شرکت در نمایشگاه:
-ارسال رزومه، استیتمنت و آدرس وب‌سایت (وبلاگ یا سایت شخصی) هنرمند
-هر هنرمند حداکثر پنج عکس، دو ویدئو و یک طرح چیدمان (حجم هر عکس‌ نهایتا یک مگابایت)
- چیدمان‌ها می‌بایست در ابعاد کوچک، قابل حمل و ساده برای چینش دوباره در فضای گالری باشند. در طرح ارسالی برای چیدمان؛ متن کوتاهی (فارسی و انگلیسی) درباره ایده، نحوه اجرای اثر و مواد مورد نیاز آورده شود.



- نمایشگاه محدودیت موضوعی نداشته و آثار ارسالی از گرایش‌های مختلف هنرمحیطی پذیرفته خواهد بود.
-داوران: پتر آلپار (هنرمند)، محمود مکتبی، دکتر ریکا وارالیای (منتقد و پژوهشگر تاریخ هنر)/ مهلت ارسال آثار: 30 آبان ماه 93/ زمان اعلام آثار پذیرفته شده: 20 آذرماه 93/ زمان برگزاری نمایشگاه 15 تا 30 خرداد ماه 1394.

- ایمیل جهت ارسال آثار mhmd_maktabi@yahoo.com
-علاقه‌مندان به شرکت در نمایشگاه جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 09194910268 تماس حاصل فرمایند.





گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/news


مطالب پیشنهادی :
تصاویر بی نظیر مسابقه عکس نشنال‌جئوگرافی2014
محمدعلی ابطحی روحانی و سیاست‌مدار اصلاح طلب، در تئاتری با بازی بهنوش بختیاری و پژمان جمشیدی +تصویر
محسن تنابنده از "روباه", پروژه هسته ای بهروز افخمی انصراف داد !
گریم رضا عطاران در "نهنگ عنبر" سامان مقدم + تصویر
ایران نامزد پنج جایزه سینمایی از جشنواره آسیا پاسیفیک 2014 شد