پخش قطعه تیترا‍ژ برنامه «ویتامن ۳» که استقبال جالب توجه اهالی موسیقی را نیز در پی داشت باعث شد دقایقی را با این خواننده همکلام شویم تا...

«پیام صالحی» این روز‌ها پرکار‌تر از همیشه در حال ادامه فعالیت‌هایش است. تیتراژ برنامه «ویتامین ۳» را می‌خواند و تک قطعاتش را یکی پس از دیگری منتشر می‌کند. آلبوم شخصی‌اش در حال تولید است و همین طور فعالیت‌هایش را در حال پیشبرد است. پخش قطعه تیترا‍ژ برنامه «ویتامن ۳» که استقبال جالب توجه اهالی موسیقی را نیز در پی داشت باعث شد دقایقی را با این خواننده همکلام شویم.

    * دو سال پیش و در زمان انتشار آلبوم شخصی اول‌ات، خیلی‌ها فکر کردند که همکاری تو و آریان تمام شده و قرار است از این به بعد به صورت مستقل کار کنی. این روز‌ها هم بحث آلبوم دوم‌ات جدی شده و شاهد انتشار تک قطعاتی از تو هستیم. بین تو و آریان باز هم اتفاقی افتاده؟

البته‌‌ همان زمان هم ما با هم حرف زدیم و در واقع مشکلی بین من و آریان نبود. در مورد آلبوم که اصلا هیچ تنشی به وجود نیامد. چون هم علی پهلوان و هم آقای رجب‌پور به این بحث صحه گذاشتند که سبکی که من در آلبومم ارائه داده‌ام خیلی از حال و هوای آریان دور است. اما در مورد کنسرت من کمی حرف و حدیث بوجود آمد و آن‌ها اعتقاد دادشتند این برنامه بخاطر برخی اتفاقات بهتر است برگزار نشود و به صلاح نیست. این کنسرت باعث شد برخی از طرفدارهای آریان فکر کنند من از این گروه جدا شده‌ام. اما برنامه‌های بعدی که من با آریان اجرا کردم همه این سوء تفاهم‌ها را از بین برد. در حال حاضر هم آلبوم بعدی آریان در مراحل اخذ مجوز است و علی هم برای برخی کارهای شخصی در خارج از کشور است. آلبوم مجوز که گرفت، دوباره اوضاع عادی می‌شود.

    * ماجرای مجوز آلبوم جدید آریان چرا تا این حد کشدار شده؟

واقعا نمی‌دانم. علی هم خیلی ناراحت بود. همه مجوز گرفته‌اند به جز ما. دلایل‌اش را به نظرم از خود آقای رجب‌پور بپرسید. ایشان به ما قول داده‌اند آلبوم تا قبل از عید منتشر می‌شود.

    * و قطعا در این بین کنسرتی هم از سوی گروه آریان برگزار نخواهد شد دیگر؟

باید آلبوم منتشر شود وبعد با هماهنگی علی نسبت به برگزاری کنسرت تصمیم بگیریم.

    * معضل کنسرت ندادن آریان در همه این سال‌ها کاملا مشهود و ملموس بوده. گروهی با این همه طرفدار چرا تا این حد کنسرت‌هایش محدود است؟

ما آن اوایل آریان درگیر کنسرت‌های خارج از کشور شدیم و همین باعث شد در داخل ایران کنسرت کمتر برگزار کنیم. در بقیه سال‌ها هم آقای رجب‌پور ترجیح دادند که این برنامه‌ها کمتر باشد. اما اعضای گروه هم به دلایل مالی و کاری دوست داشتند بیشتر اجرا داشته باشند. بعد به مرور به این نتیجه رسیدیم که بعد از آلبوم جدید کنسرت برگزار کنیم تا فضای کنسرت‌هایمان یکنواخت نشود و همیشه چیزی برای ارائه داشته باشیم. الان هم که منتظر آلبوم جدید‌ایم تا ببینیم چه می‌شود.

    * تو این روز‌ها هر روز روی آنتن شبکه ۳ می‌روی و تیترا‍ژ برنامه «ویتامین ۳» را خوانده‌ای. قطعه‌ای که خیلی خوب مورد توجه قرار گرفته است. در مورد چگونگی شکل گیری آن صحبت می‌کنی؟

آقای «گلابگیر» از دوستان قدیمی من‌اند و به همین دلیل خواستم که ایشان فعالیت‌هایم را مدیریت کنند. ایشان با تهیه کننده این برنامه ارتباط داشتند و همین باعث شد این همکاری صورت پذیرد. خانم «مریم دلشاد» ترانه کار را سرودند و آقای «شاهین تیک» هم ملودی را ساختند و کار روی آنتن رفت.

    * استقبال خیلی خوبی از این قطعه شده. دلایل موفقیت‌ ان را در شرایط حال حاضر بازار موسیقی در چه مولفه‌هایی می‌دانی؟

ما در روزهایی زندگی می‌کنیم که گرفتاریهای مردم خیلی زیاد است. این قطعه حس خوبی دارد که فضای مثبتی را تلقین می‌کند. ریتم امیدوار کننده و فضای مثبت باعث شده مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

    * درباره آلبوم جدیدت بگو. شروع کردی؟

بله. تنوع زیادی را برای این‌البوم در نظر گرفته‌ام. ترانه‌ها را بسیار با وسواس انتخاب کرده‌ام و سعی‌ام این بوده که بتوانم فضای دلپذیری برای هر شنونده‌ای بسازم. دوستان هنرمند زیادی را هم در این آلبوم وارد کرده‌ام و قرار نیست اثر جدید را انحصارا به یک نفر واگذار کنم.

    * در مورد بازار این روزهای پاپ نظرت چیست؟ آلبوم‌های زیادی وارد بازار شده. کدام یک بیشتر مورد توجه‌ات قرار گرفته؟

ببین من در یک سال اخیر برخی مشکلات کاری برایم به وجود آمد و بخاطر همین کمتر وقت می‌شد کار‌های جدید ر بشنوم. ولی در کل آلبوم آقای خواجه امیری را بیشتر از بقیه دوست داشتم. ارتباط خوبی توانستم با آن برقرار کنم.

    * نظرت درباره جشنواره موسیقی فجر و کنار گذاشتن بخش پاپ از آن چیست؟

این جشنواره بیشتر به یک جنگ شبیه است که نه اطلاع رسانی خوبی درباره آن می‌شود و نه برگزاری‌اش در آن سطح قابل قبول انجام می‌شود. در کنارش چند کنسرت پاپ هم هست تا مثلا نشان دهد موسیقی پاپ هم در آن حضور دارد. نبود فضای رقابتی در این جشنواره بد‌ترین ضربه را به آن می‌زند ولی فقط می‌توانی امیدوار باشیم که در سالهای بعد این روند تغییر کند.


گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:musicema.com


مطالب پیشنهادی:
جراحی بینی سحر ولدبیگی در تله فیلم "یک دماغ ناقابل"
نقش "ثریا" در "معمای شاه" را مهراوه شریفی نیا بازی می کند یا هنرپیشه لبنانی؟
یکی از خوانندگان گروه آرین در سریال "کلاه پهلوی" + عکس
گزارش تصویری: فیلم سینمایی "من و زیبا"
کدام شخصیت ها فیلم شدند؟