آلبوم جدید علیرضا قربانی با اشعار اخوان ثالث
علیرضا قربانی: معتقدم آلبوم «هم آواز پرستوهای آه» مانند «حرق خزان» با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه خواهد شد.

خواننده «کیف انگلیسی» از انتشار جدید‌ترین آلبوم خود خبر داد و گفت: جدید‌ترین آلبومم «هم آواز پرستوهای آه» نام دارد که با رسیدن به مراحل پایانی تولید، به زودی منتشر و روانه بازار موسیقی می‌شود.

علیرضا قربانی با اعلام این خبردر معرفی بیشتر این آلبوم گفت: این آلبوم با تاکید بر اشعار مهدی اخوان ثالث، که آهنگسازی آن توسط دوست عزیزم سیاوش ولی‌پور که خود از نوازندگان چیره دست سنتوربوده، انجام شده است. این همکاری مشترک در واقع اولین همکاری من با وی بوده و همچنین اولین آلبوم به آهنگسازی این آهنگساز جوان است.

قربانی با اشاره به جلسه برگزار شده توسط هنرمندان موسیقی از سری جلسات آوای باربد، تاکید کرد: طبق شنیده‌ها در این جلسه آلبوم «حریق خزان» همچنان به عنوان یکی از آلبومهای پرفروش در بازار موسیقی مطرح است، این آلبوم نیز عنوان یکی از پرفروشهای این عرصه از موسیقی را کسب خواهد کرد و من در این باره مطمئن هستم.

وی درباره جزییات «هم آواز پرستوهای آه» گفت: این آلبوم از آلبومهایی است که به صورت آنسامبل ایرانی ضبط شده و گروه بندی آن کاملا ایرانی است.

گفتنی است که به عنوان اولین اثر آهنگساز، این آلبوم به لحاظ تفکر و اندیشه و نیز نحوه برخورد وی با اشعار کاری فوق العاده و قابل تحسین است و به این جهت است که معتقدم مانند «حرق خزان» با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه خواهد شد. چرا که کار کردن بر روی اشعار اخوان ثالث نسبت به اشعار دیگر شاعران مثل مشیری و سایه، سخت‌تر است و ولی‌پور نشان داده که از عهده این سختی‌ها بر آمده است. به این جهت عملکرد آهنگساز بر روی اشعار و حس و حال آنسامبل ایرانی قطعات با هم از هماهنگی خوبی برخوردارند.

وی تصریح کرد: انتخاب این آهنگساز در زمینه اشعار، انتخابی هدفمند و اندیشمنانه است. برخلاف بسیاری دیگر از آلبومهای موجود در بازار، این آلبوم ازصدادهی خوبی برخوردار بوده و متفاوت است. من از روزی که همکاری با این آهنگساز را پذیرفتم نسبت به این همکاری حس و حال خوبی داشته‌ام. ما حس مشترک خوبی برای تولید این آلبوم داشته‌ایم طوری که به جرات می‌توانم بگویم چنین حسی میان کمتر هنرمندانی به وجود می‌آید. در این اثر برخلاف دیگر آلبوم‌های موسیقی، کل قطعات به یکدیگر ارتباط دارند و راوی داستانی اجتماعی هستند.

وی در پاسخ به اینکه آیا همکاری با چنین آهنگسازان جوان و گمنام برای وی ریسک محسوب می‌شود یا خیر، گفت: زمانی می‌توانیم بگویمم من ریسک کرده‌ام که انتخابم آگاهانه نبوده باشد. اما خوشبختانه به دلیل سابقه و کسوت و تجربه‌ای که طی سال‌ها کسب کرده‌ام انتخاب‌هایم به هیچ عنوان ریسک نیست. تعداد آلبومهای که در طول ماه برای گوش کردن به آن‌ها برایم فرستاده می‌شود، قابل توجه است آن چنان که برای کمتر خواننده‌ای این تعداد کار برای شنیدن و انتخاب کردن فرستاده می‌شود. اما انتخابی که می‌کنم کاملا آگاهانه است و همکاری من با این آهنگساز جوان نیز بر مبنای تجربه من و کارهای شنیده شده از او صورت گرفته است و به هیچ عنوان ریسک نیست.

وی همچنین گفت: در صورتی همکاری من ریسک به حساب می‌آید که با بی‌دقتی و بی‌مبالاتی به همکاری با دوستانم بپردازم و مسایل مادی و معیشتی بخواهد باعث شود کاری را بپذیرم. در همکاری با مهیار علیزاده نیز همین اتفاق برای من افتاد و من بدون کوچک‌ترین شک و تردید صرفا از طریق کاری که از آن‌ها شنیده بودم به همکاری تن دادم. من خیلی در قید و بند اسامی افراد نیستم. چا که خیلی از هنرمندان نام و سابقه خوبی دارند اما کر وب تولید نمی‌کنند. بسیاری از این دوستان جوان با علم و دانش نسبی خوب و تمرکز و همچنین بر اثر ممارست و تمرین کار کرده و موسیقی نوشته‌اند و ضبط کرده‌اند. این اشتیاق برای دیده شدن و مطرح شدن در آن‌ها بسیار بیشتر از کسانی است که نامدار بوده و در جامعه موسیقی شناخته شده‌اند.

قربانی ادامه داد: این اشتیاق برای دیده شدن و نیز آوردن نامشان در کنار نام خواننده‌های شناخته شده در آهنگسازان مطرح نیست و همین به آن‌ها انگیزه کارهای خوب می‌دهد. اگر انتخابم زیرکانه و هوشمندانه نباشد قطعا در چنین موردی همکاری من ریسک به حساب می‌آمد. حساب کنید محتوای خوب، کیفیت اجرا و ضبط، نوازندگان، انتخاب قوی محتوای کلامی باید ربط و منطق داشته باشد و خیلی بازاری نباشد و... همه این‌ها با من است اگر زیرکانه نباشد قطعا عملکرد من ریسک به حساب می‌آید. در حالی که اگر زیرکانه باشد هم به نفع من است و هم به نفع آهنگساز اثر. چرا که او به جای یک قدم چندین قدم به جلو بر می‌دارد. دقیقا در چنین شرایطی خواننده برای آهنگساز به مانند کاتالیزور عمل می‌کند.

وی همچنین گفت: آلبوم «هم آواز پرستوهای آه» به آهنگسازی سیاوش ولی‌پور، اواخر دی ماه از سوی شرکت فرهنگی و هنری «نقطه تعریف» منتشر می‌شود. این اثر دوازده قطعه به نام‌های «گذر»، «چاووشی»، «عود»، «آخر شاهنامه»، «دمادم»، «واگویه»، «آواز کرک»، «خاموشی»، «اندوه»، «یک اتفاق»، «چه می‌کنی» و «راهی» دارد. شروین مهاجر (کمانچه)، مهرزاد اعظمی کیا (کمانچه آلتو)، امین حیدری (عود)، میلاد درخشانی (تار)، مهرداد عالمی (ویولن سل)، رضا عسگرزاده (بالابان)، اشکان رهبر (سه تار)، سیاوش ولی‌پور (سنتور و قیچک)، جعفر قاضی عسگر (ضرب و کوزه)، نبیل یوسف شریداوی (دف)، سعید روحانی (نی) و پاشا هنجنی (نی) به عنوان نوازنده، همراهان من در این آلبوم هستند.

گفتنی است علیرضا قربانی طی این هفته موفق به دریافت مجوز کنسرت گروه موسیقی آهنگ اشتیاق به سرپرستی و خوانندگی خود در کرج شد. قرار است در روزهای ۲۸ و ۲۹ دی ماه ساعت ۲۱ هر شب یک اجرا در سالن مجموعه ورزشی انقلاب کرج با اجرای۱۱ قطعه، قطعاتی چون مست و خراب، دشتی، یاد دوردست، آدم برفی داشته باشد.



گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: musicema.com



 مطالب پیشنهادی:
مرگ مشکوک بازیگر هالیوود باز هم خبرساز شد
رقابت تئاتر آسیا و اروپا روی صحنه جشنواره فجر
تخریب‌های شوش در زمان جنگ کمتر بود
فضانورد روس عکس‌های ایرانی را به فضا می‌برد
دنیس در سرزمین عجایب + عکس