من نه برای ژیلا خوانده‌ام و نه برای ویلا!
این چند وقت برای استیج دق كردم! دلم تنگ نشده‌است!؟... من خواننده‌ای نبودم كه اول آلبوم بزنم و بعد خواننده شوم. مردم از روی اجراهای من در بندرعباس فهمیدند خواننده‌ای هست به اسم رضا صادقی.

رضا صادقی خواننده كم‌حرف و بی‌حاشیه موسیقی پاپ در تازه‌ترین گفت‌وگوی مشروح خود در واكنش دعوت برخی خارج‌نشینان گفت: من همین جا كنار گرانی‌های همین مردم و ارزانی‌هایش، كنار خوبی‌هایش و كنار ضبط‌های بی‌كیفیتش می‌مانم.

 رضا صادقی كه به آقای مشكی‌پوش موسیقی پاپ شهره است در گفت‌وگوی نوروزی  نكات جالبی را درباره ۹ ماه سكوت رسانه‌ای خود مطرح كرده‌است.

این خواننده پاپ در این گفت‌وگو با اشاره به دوری بلندمدتش از اجرای صحنه‌ای و برگزاری كنسرت گفت: "این چند وقت برای استیج دق كردم! دلم تنگ نشده‌است!؟... من خواننده‌ای نبودم كه اول آلبوم بزنم و بعد خواننده شوم. مردم از روی اجراهای من در بندرعباس فهمیدند خواننده‌ای هست به اسم رضا صادقی. من از اجرای صحنه‌ای خواننده شدم نه آلبوم. این خیلی عذاب آور بود یعنی از همه عذاب‌هایی كه آدم‌های نزدیك به من كه من خیلی به آنها اعتماد داشتند و متاسفانه متاسفانه ضربه بدی به من زدند، دردش بیشتر است كه از صحنه دور باشم. ولی مطمئن باشید این دفعه اگر روی صحنه باشم و همیشه می‌گویم هربار روی صحنه می‌آیم فكر می‌كنم این آخرین بار است كه خواهم آمد."

صادقی درباره دلیل سكوت ۹ ماهه‌اش هم گفت: "من نه برای ژیلا خوانده‌ام و نه برای ویلا. نه برای "های" خواندم و نه برای "هوی".من برای آدم‌هایی خواندم كه صدای من و موزیك من را در گوشه‌ای از خاطراتشان حفظ كردند. به من افتخار دادند و می‌گویند ما آهنگ تو را كه گوش می‌دهیم یاد خاطراتمان می‌افتیم. خب این‌ها را داشته باشید و كنار بگذارید. همه تفاسیر به كنار در این مدت طولانی احساس كردم یك جاهایی به من گفته می‌شود بیا این كار را انجام بده تا بتوانی بخوانی. بیا اینجا را امضاء كن تا بتوانی بخوانی.این حركت را انجام بده تا بتوانی بخوانی. اینجا را رضایت بده تا بتوانی بخوانی. اینجا را كوتاه بیا تا بتوانی بخوانی."

وی ادامه داد: "من آدم لجبازی هستم اما با خودم نه با كارم. كماكان اگر قرار باشد روزی رضای صادقی كه به همه گفت كه "این بار ایستادم تا آخرش با كفش آهنین" یا گفت "وایسا می‌خواهم پیاده شوم"، گفت "هركی فهمید كه بریدی می‌خواد از تنت ببره" و همه اینها را گفت، اگر قرار باشد كوتاه بیاید فقط به خاطر خواندن، مطمئن باش با افتخار برمی‌گردم شهرم. شهری كه همیشه آغوشش برای من باز بوده؛ می‌روم در هتل هما پشت پیانو می‌نشینم و سازم را می‌زنم حتی نمی‌خوانم و لذت میبرم تا اینكه بیایم بخوانم و فقط برای خواندنی شدن روی استیج باشم."

این خواننده پاپ افزود: "رضای صادقی به خاطر عزتش رضا صادقی است به خاطر عزتی است كه خدا به او داده است. به خاطر محبتی است كه مردم به او داشته‌اند. رضای صادقی اگر رضا صادقی است به خاطر صدایش نیست. اگر به صدا باشد من وقتی همكارانم مثل آقای اصفهانی و آقای خواجه امیری و بقیه دوستانم می‌خوانند، باید ساكت شوم. من در صدا اصلا مقایسه نمی‌كنم چون آنها خیلی صدای خوبی دارند ولی رضا صادقی حس است، باور است. فقط حس و باور است. اگر حسم را با باورم ادغام كنم و به مردم بدهم من را می‌پذیرند. هر وقت این كار را نكردم پذیرفته نشدم. درست است دارم دق می‌كنم كه روی استیج نیستم، ولی اگر آن گونه روی استیج بیایم دیگر دق نمیكنم نابود میشوم."

رضا صادقی در ادامه با اشاره به برخی شایعه‌ها گفت: "اصلا ساده نیست كه تو نه ماه شاید نزدیك به ده ماه سكوت كنی و هركه هرچه دوست دارد بگوید و تو حرفی نزنی. هركه هرچه خواست گفت و تو ساكت بمانی. یكی گفت "رضا بدهكار من است". یكی گفت :"اگر من گذاشتم این بخواند" و یا دیگری گفت "بیا من برایت درست كنم". یكی گفت "رضا باید از این مملكت برود." یكی از آن طرف دنیا به من زنگ می‌زد:"شما آنجا چه كار می‌كنید اینجا بیایید بهتر است." گفتم آقا من مانده‌ام همین جا. همین جا كنار گرانی‌های همین مردم و ارزانی‌هایش، كنار خوبی‌هایش و كنار ضبط‌های بی‌كیفیتش. كنار ضبط‌های با كیفیتش، كنار ماشین‌های مدل پایین و مدل بالایش و كنار همه آدم‌های خوب و بدش می‌مانم.

روزی كه خیلی سرپا بودم و لازم باشد برای خوش خوشان می‌روم نه برای ناخوشان. اگر باز هم می‌گویند تكرار می‌كنم من آدمی نیستم كه محض خواندن روی استیج بیایم. حاضرم باز هم تكرار كنم كه بروم هتل هما نوازندگی كنم یك عده آدم‌های خوب بیایند دور و بر من و روی میزهای رستوران بنشینند و به من توجه نكنند و من فقط با سازم لذت ببرم. اما همان رضای حس و اعتقادم باقی بمانم و شك نكن."



 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: musicema.ir



مطالب پيشنهادي:
درگذشت سومین هنرمند ایرانی در سال جدید!
چارلیز ترون «شب زنانه» برپا می‌کند
عکس‌های تازه منتشر شده از «مریلا زارعی» و نوزادش در فیلم «چ»
اگر از ارتفاع می‌ترسید عکس‌های این «بدلکار آماتور» را نبینید
«چشم زخم» و همه حقه‌های زنانه را بخوانید