همخوانی آهنگساز ایرج با یک خواننده زن
لعیا احمدیان بخاطر علاقه ای که به موسیقی و آواز داشتند این هنر را کنار نگذاشتند و بعد از انقلاب هم همچنان نزد اساتیدی چون زنده یاد حسین عمومی و بعد از آن استاد حسین خواجه امیری (ایرج ) ردیف و گوشه های آواز ایرانی را...
این روزها حال موسیقی نسبت به گذشته بهتر شده است. هنرمندان در دریافت مجوز آلبوم و یا اجرای کنسرت کمی به آرامش خاطر رسیده اند. این آرامش سبب شد دوستداران موسیقی به سمت این هنر بیشتر گرایش پیدا کنند. یکی از این هنرمندان خانم لعیا احمدیان است.

بهنام خدارحمی آهنگسازی که بخشی از کارهای متفاوتش را در آلبوم «قصه زندگی» ایرج شنیده بودیم مشغول همکاری با خواننده ای باذوق به نام لعیا احمدیان است. خواننده ای که به احتمال زیاد کنسرتهایی مخصوص بانوان را اجرا خواهد کرد.

او متولد 1333 در تهران است. از 16 -17 سالگی نزد استاد فاریا ردیف موسیقی ایرانی را آموخته و در طی این سالها اساتید بسیاری ایشان را به سوی آموختن حرفه ای موسیقی تشویق کردند. این پیگیری و ممارست سبب شد لعیا احمدیان سال 1357 در آزمون خوانندگی رادیو قبول شود.

ایشان بخاطر علاقه ای که به موسیقی و آواز داشتند این هنر را کنار نگذاشتند و بعد از انقلاب هم همچنان نزد اساتیدی چون زنده یاد حسین عمومی و بعد از آن استاد حسین خواجه امیری (ایرج ) ردیف و گوشه های آواز ایرانی را مجدد مرور کردند.

احمدیان سعی کرد در طول این سالها ارتباط زیادی با هنرمندان و پیشکسوتانی چون زنده یاد پرویزحقی، فضل الله توکل، عطا الله خرم،زنده یاد فریدون حافظی، انوشیروان روحانی و جواد لشکری داشته باشد .

بهنام خدارحمی آهنگسازی که در سالهای اخیر با ایرح همکاری نزدیک داشته است در این باره به شبکه ایران می گوید: چند سالی است که با خانم احمدیان دراین رابطه در ارتباط هستم و از ابتدای سال 92 در حال ضبط آلبوم همخوانی به صورت مشترک با ایشان هستیم ، در این آلبوم سعی کردم ضمن حفظ فضای غنی موسیقی محلی تنظیم و سازبندی به گونه ای متفاوت و به روز باشد .

وی افزود:علاوه بر این در نظر داریم بعد از انتتشار آلبوم مذکور کنسرتی برای بانوان برگزار کنیم و در این اجرا تلفیقی از موسیقی محلی و موسیقی روزاجرا خواهد شد.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: inn.ir



مطالب پیشنهادی:
گزارش تصویری: برگزیدگان جوایز موسیقی گرمی 2014
آغاز بازی مشترک فاطمه معتمدآریا و همسرش از فردا
بهترین عکس‌ها از مراسم و اجراهای شب گذشته گرمی 2014 + تصاویر
طناز طباطبایی با تیپ زنان کرد در فیلم «پنجاه قدم آخر» + تصاویر
سوتی جالب تلویزیون این بار در سریال آوای باران + عکس