حسین علیزاده: شجریان پاپ می‌خواند
بسیاری از کارهای پاپ و رپ در ایران تقلید و ژست و اداست که آن را زشت کرده است.
حسین علیزاده مدعی شد همایون شجریان پاپ اجرا می‌کند و این‌که همایون فرزند محمدرضا است که به معنا اجرای سنتی نیست. با بسیاری از سازهای قدیمی مثل کمانچه نیز می‌توان موسیقی پاپ اجرا کرد.

حسین علیزاده در نشست خود که در شهر اصفهان برگزار شده بود، گفت: هر زمان که به اصفهان آمدم حس هویت و غرور داشتم و امیدوارم موسیقی در اصفهان آنچنان‌که لیاقت دارد و شایسته است، رواج پیدا کند.

او با بیان اینکه نارضایتی همیشگی در فرهنگ ما وجود دارد، گفت: در هر جا که وارد می شویم اول نکات منفی را می‌بینیم و اصلا ملتی ناراضی هستیم. این را غیر ایرانی‌ها نیز می‌گویند. اما مثل آدم‌های تن‌پرور نیستم که فقط بگویم مسؤولان مقصرند. از زاویه دلسوزی نقد و اعتراض، تلاش خود را برای نگهداری از موسیقی انجام می دهم. همین طور که سالهاست به پرورش شاگردان پرداخته و وظیفه خودم را انجام داده‌ام.

وی افزود: نقش اپوزیسیون را بازی نمی‌کنم بلکه نقش هنرمند دلسوزی را برعهده دارم که نگران موسیقی است. خیلی ها از ایران رفتند و هیچ کاری نکردند اما من و بسیاری دیگر در ایران ماندیم تا بتوانیم حداقل کاری را که می‌توانیم انجام دهیم.

حسین علیزاده با تاکید بر حفظ حد و مرزهای موسیقی سنتی، گفت: درخواست دارم تا موسیقی سنتی را با سایر موسیقی‌ها آمیخته نکنید. صد نوع موسیقی را به نام موسیقی سنتی عنوان می‌کنند، بعد یک روز می‌بینیم که نوشته‌اند از موسیقی سنتی استقبال شده و یک روز می‌بینیم نوشته‌اند که از موسیقی سنتی استقبال نشده است. بسیاری از این موسیقی‌ها پاپ هستند. به عنوان نمونه همایون شجریان پاپ اجرا می‌کند. اینکه فرزند محمدرضا شجریان است که به معنا اجرای سنتی نیست. با بسیاری از سازهای قدیمی مثل کمانچه نیز می‌توان موسیقی پاپ اجرا کرد. چرا برخی فکر می‌کنند موسیقی پاپ بد و زشت است؟ اگر تقلید باشد زشت است. بسیاری از کارهای پاپ و رپ در ایران تقلید و ژست و اداست که آن را زشت کرده است. رپ در ایران چون تقلیدی است زشت است ولی وقتی به سیاهپوستی نگاه می‌کنیم که دارد با رپ به وضعیت زندگی خود اعتراض می‌کند زشت نیست.

این آهنگساز در پایان گفت: در بسیاری از شهرها بسیار راحت به موسیقی پاپ مجوز داده می‌شود و دلیل آن نیز درآمدزایی آن است.

 
گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com

مطالب پیشنهادی: 
پدر نیکول کیدمن در سنگاپور درگذشت
شوخی رهبر انقلاب با امیرمحمد
انتقاد از عکس‌های اینستاگرامی هنرمندان
چه کسی مانع همکاری گلزار و مهرجویی شد؟
آلبوم جدید سامی یوسف با اشعار مولانا!