سامی یوسف برای محمد (ص) مجید مجیدی می خواند
«سامی یوسف» خواننده‌ی تیتراژ پایانی فیلم «محمد (ص)» مجید مجیدی شد، فیلمی که چندی پیش، «اِی.آر.رحمان» - آهنگساز - با حضور در ایران، ساخت موسیقی آن را به پایان رساند.
سامی یوسف یک خواننده‌ی مسلمان است که ملیت ایرانی - بریتانیایی دارد. به‌تازگی قرار شده این خواننده با «ای‌.آر.رحمان» آهنگساز فیلم «محمد (ص)» به کارگردانی مجید مجیدی در این فیلم همکاری کند.

«محمد (ص)» براساس زندگی پیامبر اسلام (ص) ساخته شده و گفته می‌شود، عظیم‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است که مجیدی قصد دارد قسمت‌های بعدی آن را هم بسازد. این فیلم قرار است در سال 2015 نمایش داده شود، اما طبق اخبار منتشرشده، 17 ربیع‌الاول (19 دی‌ماه) رونمایی خواهد شد.

«سامی یوسف» در گفت‌وگو با یک شبکه‌ی رادیویی که متن آن در سایت رسمی این خواننده منتشر شده، درباره‌ی تجربه‌ی کار با رحمان گفته است: او برادر خوب من است و از هشت سال قبل او را می‌شناسم. ما هر دو، طرفدار همدیگر هستیم و البته من بیشتر طرفدار او هستم؛ اما هر دو موسیقی یکدیگر را دوست داریم.

سامی یوسف گفته است که «ای.آر.رحمان» از او خواسته تا در فیلم «محمد (ص)» با او مشارکت کند.

همچنین چندی قبل «ای.آر.رحمان» به ایران آمده بود و گفته می‌شود که ساخت موسیقی فیلم «محمد (ص)» کاملا به پایان رسیده است.

 فیلمبرداری فیلم سینمایی «محمد (ص)» به کارگردانی مجید مجیدی که در آبان‌ماه سال 1390 آغاز شد و اوایل امسال به پایان رسید و از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه‌ی سینمای ایران نام می‌برند.

داستان این فیلم از دوران جاهلیت و به هنگام تولد آخرین پیامبر خدا حضرت محمد (ص) آغاز شده و با 12 سالگی ایشان که در اولین سفر به همراه عمویشان ابوطالب به شام پس از رسیدن به صومعه بحیرا است، به پایان می‌رسد. بحیرا راهبی مسیحی است که درباره ظهور آخرین پیامبر به ابوطالب بشارت می‌دهد.

فیلمبرداری «محمد (ص)» را «ویتوریو استورارو» که برای فیلم‌های «اینک آخرالزمان» (1979)، «آخرین امپراتور» (1987) و «قرمزها» (1981) سه جایزه اسکار گرفته و در فیلم برتولوچی به نام «آخرین تانگو در پاریس» حضور داشته، انجام داده است.

همچنین «اسکات ای. اندرسون» (برنده اسکار برای طراحی جلوه ویژه «باب» در 1996) طراحی جلوه‌های ویژه این فیلم از جمله حمله سپاه ابرهه را برعهده داشته است. «میلژن کرکا کلژاکویچ» برنده جایزه «سزار» و «آکادمی فیلم اروپا» و همچنین نامزد دریافت جایزه «اِمی» (اسکار تلویزینی) به‌عنوان طراح تولید، صحنه و دکور این فیلم معرفی شده است.

طراحی گریم «محمد (ص)» هم به «جیانتو دِروسی» ایتالیایی سپرده شده که برای دریافت جایزه «بفتا» نامزد شده بود. او همچنین گریم فیلم‌هایی مانند «آخرین لشکر - The Last Legion» (طراح گریم)، «مردی با ماسک آهنی» (گریمور اصلی)، «روزی روزگاری در غرب» (گریمور)، «1900» (اثر 1976 - گریمور) را برعهده داشته است.

علاوه بر این، «الله رخا رحمان» هندی که او را با نام «ای.آر.رحمان» می‌شناسند، آهنگسازی فیلم را انجام داده است. او برای ساخت موسیقی فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» دو جایزه اسکار گرفته است. همچنین «مایکل اُ کانر» انگلیسی و برنده اسکار نیز به عنوان طراح لباس «محمد (ص)» نام برده می‌شود که در کارنامه کاری‌اش، دریافت جایزه‌های اسکار و بفتا برای «دوشِس» و نامزدی جایزه‌های اسکار و بفتا برای «جِین اِیر» دیده می‌شود.

«جیان فرانکو فوماگالی» ایتالیایی طراحی آکسسوار فیلم را برعهده داشته است. او طراحی صحنه‌ی نسخه سوم سه‌گانه مشهور «پدرخوانده» را در کارنامه دارد. «لوکا لاچین» ایتالیایی هم که دستیار اول کارگردانان تعدادی از پروژه‌های اسم و رسم‌دار سینمای جهان از جمله «007: کازینو رویال»، «007: ذره‌ای آرامش»، «دار و دسته نیویورکی»، «تعادل» و... بوده، در «محمد (ص)» برنامه‌ریز و دستیار مجید مجیدی است.

البته جمعی از سینماگران ایرانی صاحب نام هم در تیم مجید مجیدی جمع است که از آن جمله می‌توان به محسن شاه‌ابراهیمی، حمید خضوعی‌ابیانه، زنده‌یاد جواد شریفی‌راد، سیروس حسن‌پور، بیژن میرباقری، اصغر نژادایمانی و ... اشاره کرد.

مهدی پاکدل در نقش ابوطالب، علیرضا شجاع‌نوری در نقش عبدالمطلب، محسن تنابنده در نقش ساموئل، داریوش فرهنگ در نفش ابوسفیان، مینا ساداتی در نقش آمنه، ساره بیات در نقش حلیمه و پانته‌آ مهدی‌نیا در نقش فاطمه بنت‌اسد از بازیگران این فیلم هستند.

سیدرضا میرکریمی، کارگردان، مشاور مجید مجیدی در این پروژه بین‌المللی است. فیلمنامه «محمد (ص)» را مجیدی و کامبوزیا پرتوی با همکاری حمید امجد نوشته‌اند.


گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
چرا مرکز موسیقی صداوسیما به "عصر پاییزی" مرتضی پاشایی مجوز نداد؟
بهمن فرمان آرا بازیگر "مردی برای تمام فصول" شد!
داریوش مهرجویی در منزل سفیر فرانسه و در حضور لیلا حاتمی, علی مصفا و اصغر فرهادی شوالیه شد
الهام چرخنده در بیمارستان بستری شد/ 20 آبان گزارش شبکه خبراز الهام چرخنده در بیمارستان
مصطفی زمانی, باران کوثری و مهتاب کرامتی در "جامه دران"