آهنگساز مشهور یونانی همراه با گروه خود در نیمه اول بهمن ماه راهی ایران می شود.
حد فاصل روزهای 23 تا 26 مهرماه بود که آهنگساز و نوازنده ژاپنی ماسانوری تاکاهاشیبا با نام مستعار کیتارو با همراهی گروه ارکسترسمفونیک ایران کنسرتی را در تالار وزارت کشور درایران برگزار کرد که پیش ازاین حضور و برگزاری چنین کنسرت هایی کم سابقه بود .
 
اما گویا این از گام های نخستین ورود و حضور آهنگسازان بزرگ در ایران بود. چرا که  ماه بعد درجریان برگزاری نمایشگاه بین المللی مطبوعات پیروز ارجمند؛ مدیر مرکز موسیقی وزارت ارشاد  از خبر برگزاری کنسرت یانی کریسومالیس مشهور به «یانی» در ایران خبر داد.

پیش از این نیز علی چراغعلی تهیه کننده موسیقی در خبری از حضور 42 نفری گروه یانی در ایران که به تازگی مدارکشان به دست آنها برای استعلام شدن رسیده است گفته بود.
 
 
 
اما آخرین شنیده ها در خصوص برگزاری کنسرت آهنگساز مشهور یونانی؛ یانی حاکی ازآن است که
در نیمه اول ماه بهمن و در روزهای چهار، پنجم وششم یانی با گروه خود برای اجرا و برگزاری کنسرت دراستادیوم دوازده هزارنفری آزادی راهی ایران می شود و باری دیگر پای چهره  شناخته شده موسیقی دنیا به ایران باز می شود.
  
 تاریخ برگزاری کنسرت یانی در نامه درخواست به وزارت ارشاد ثبت شده است.
...............................................................................................................................

تهیه کننده کنسرت یانی در ایران انتشار اخباری مبنی بر مشخص شدن تاریخ دقیق برگزاری کنسرت های این نوازنده و آهنگساز در کشورمان را تکذیب کرد.

علی چراغعلی با رد انتشار خبری مبنی بر برگزاری کنسرت یانی در ایران طی روزهای چهارم، پنجم و ششم بهمن ماه امسال توضیح داد: به طور حتم کنسرت یانی در این تاریخ برگزار نخواهد شد چرا که طبق برنامه ریزی های انجام گرفته اگر بنا باشد یانی در ایران کنسرتی را برگزار کند، این برنامه در اسفند ماه امسال آن هم در صورت صدور مجوز کتبی خواهد بود.

وی ادامه داد: من تاکنون با هیچ رسانه ای درباره تاریخ دقیق کنسرت یانی مصاحبه ای نکردم چرا که تا وقتی نتوانیم مجوزهای کتبی را دریافت کنیم به هیچ عنوان نمی شود تاریخ دقیقی را برای برگزاری کنسرت به رسانه ها اعلام کرد بنابراین از دوستان رسانه ای می خواهم در اخبار خود به عنوان «شنیده ها» و «منابع موثق» اکتفا نکنند چون انتشار چنین اخباری واقعا موجب ایجاد شبهه هایی می شود که مخاطبان را دچار سردرگمی و موجب ایجاد حاشیه ای دیگر می شود.

این تهیه کننده تاکید کرد: ما تقریبا هر روز با مدیر برنامه های یانی در ارتباطیم تا بتوانیم طبق برنامه ریزی از قبل انجام شده موفق به برگزاری کنسرت در استادیوم ۱۲ هزار نفری آزادی شویم این در حالی است که در صورت کسب مجوز کتبی مراجع ذی صلاح دولتی نسبت به اطلاع رسانی زمان دقیق برگزاری کنسرت نیز اقدام خواهیم کرد.

چراغلی در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: من قبلا هم گفته بودم از زمانی که خبر حضور یانی کریسومالیس در ایران مطرح شد ما در تلاشیم که هماهنگی‌های لازم با مراجع ذی‌صلاح برای برگزاری کنسرت این نوازنده و آهنگساز در تهران صورت پذیرد. حتی رزرو سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برای اجرا نیز انجام گرفته و ما در این زمینه هم مشکلی نداشتیم و خوشبختانه مسئولان وزارت ارشاد هم موافقت‌های ضمنی خود را برای برگزاری این کنسرت اعلام کرده‌اند.



گرد آوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : pana.ir/ mehrnews.com
 
مطالب پیشنهادی :
آلبوم امام رضا هم مجوز نگرفت؟!!!
سریال محبوب سحردولت شاهی و رامبد جوان و...
پاییزی که 12 هنرمند را با خود برد
حراج میلیونی نقاشی‌های سیاستمدار مرموز
اتفاق عجیب در تلویزیون !!!