تجمع گروهی تحت عنوان امت حزب الله مقابل محل برگزاری کنسرت گروه لیان در بوشهر اگرچه منجر به لغو سانس اول این برنامه شد، اما با دستور استاندار و ورود قاطع نیروی انتظامی، این افراد متفرق شده تا زمینه برگزاری سانس دوم این کنسرت فراهم شود.
تجمع گروهی تحت عنوان امت حزب الله مقابل محل برگزاری کنسرت گروه لیان در بوشهر اگرچه منجر به لغو سانس اول این برنامه شد، اما با دستور استاندار و ورود قاطع نیروی انتظامی، این افراد متفرق شده تا زمینه برگزاری سانس دوم این کنسرت فراهم شود.


 
گروه لیان با وجود اجراههای متعدد داخلی و خارجی، مدتها از برگزاری کنسرت در زادگاهش محروم بود تا اینکه پس از سالها، مجوز این برنامه برای جمعه شب و در سینما شهید آوینی بوشهر صادر شد.
 

با این حال طی هفته گذشته زمزمه هایی در خصوص فشار برخی گروهها برای جلوگیری از برگزاری این کنسرت به گوش می رسید تا اینکه امشب و ساعتی پیش از آغاز برنامه، گروهی که شمار آنها به 100 نفر می رسید و خود را امت حزب الله معرفی می کردند، با تجمع مقابل درب ورودی سالن، ابتدا اقدام به برپایی نماز کرده و سپس دست به تجمع در این محل زدند.
 

این گزارش می افزاید: تجمع این گروه که برخی حاضران به آنها لقب "دلواپسان" بوشهر دادند، مانع ورود افراد به سالن شد تا اینکه برخی ماموران نیروی انتظامی وارد گفتگو با آنها شدند، اما این افراد با ادعای اینکه شئونات اسلامی در این برنامه و اجراهای قبلی لیان رعایت نمی شود، حاضر به پایان دادن به این بی قانونی نشدند، موضوعی که باعث لغو سانس اول کنسرت در ساعت 19 شد.
 

اما با دستور استاندار و ورود قاطع تر نیروی انتظامی، متفرق کردن این افراد قانون گریز از ساعت 20 آغاز شد تا زمینه برگزاری سانس دوم کنسرت گروه لیان فراهم شود، اقدامی که گفته می شود درگیری هایی بین پلیس و برخی معترضان هم در پی داشته است.
 


نهایتا با قاطعیت پلیس و متفرق شدن این گروه، از ساعت 20:20 دقیقه ورود افراد دارای بلیط به سالن شهید آوینی آغاز شد و زمینه برگزاری سانس دوم کنسرت لیان فراهم گردید.
 


محسن شریفیان سرپرست گروه موسیقی لیان روز گذشته در نشست خبری اش گفته بود: با استقبال صورت گرفته از سوی شهروندان، بلیط های این کنسرت در سالن 400 نفره شهید آوینی ظرف چند ساعت فروش رفت و درخواست تمدید این برنامه برای روزهای شنبه و یکشنبه نیز منوط به برگزاری کنسرت روز جمعه شده است.
 
پس از جلوگیری از ادامه تجمع غیرقانونی معترضان مقابل محل برگزاری کنسرت، آنها به صورت پراکنده در میدان رفاه و اطراف سینما حضور داشتند. یکی از آنها نیز مدعی بود در اعتراض به اتفاقات امشب، صبح شنبه مقابل استانداری تجمع خواهند کرد!
 
شایان ذکر است پس از آنکه سانس اول این کنسرت لغو شده و سانس دوم آن از ساعت 21 آغاز شد، از افرادی که بلیط در اختیار داشتند خواسته شد به خانه های خود برگردند، چرا که سانس سوم برگزار نمی شود.


 
این گزارش می افزاید: در خصوص درخواست تمدید کنسرت گروه لیان در روزهای شنبه و یکشنبه قرار است فردا تعیین تکلیف شود.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : pgnews.ir

مطالب پیشنهادی:
گلشیفته ششمین زن زیبای دنیا شد!!
عامل اسیدپاشی اینترنتی به بهاره رهنما آزاد شد!
با 22فیلم مهم جشنواره فیلم فجر آشنا شوید
باز هم شریفی نیا و امین حیایی همبازی شدند
فاطمه معتمد آریا,هانیه توسلی وسیامک انصاری 4شنبه با "ابله" می آیند!