آلبوم ششم «سامی یوسف»، با عنوان «ترانه‌های راه» دو هفته پیش منتشر شد.
«سامی یوسف» خواننده ایرانی الاصل و بین المللی جهان اسلام، با انتشار پیام ویدیویی خطاب به مردم ایران، شایعات اخیر مربوط به برگزاری کنسرت وی در ایران را تکذیب کرد.

 این خواننده که فرزند «بابک رادمنش» آهنگساز، ترانه سرا و خواننده مطرح موسیقی ایران است، در ویدیوی منتشر شده، در بخش آغازین و پایانی به زبان فارسی با مردم ایران صحبت کرده است.

شایان ذکر است که آلبوم ششم «سامی یوسف»، با عنوان «ترانه‌های راه»، اول ژانویه ۲۰۱۵ (برابر با یازده دی ماه) منتشر شد. این اثر که تم سنتی ایرانی – اسلامی دارد، شامل ۱۲ قطعه صوتی است و تمامی اشعار آن توسط پروفسور «حسین نصر» که از فیلسوفان مسلمان مطرح و صاحب کرسی مطالعات سنتی دانشگاه جرج واشنگتن است، سروده شده است.

در این آلبوم یک ترانه کاملا فارسی با عنوان «ز عشقت» وجود دارد که در دستگاه موسیقی سنتی ایرانی اجرا گردیده و همچنین «الحمدلله» دیگر اثری است که به زبانهای عربی – فارسی اجرا شده است.

همچنین اکثر سازهای استفاده شده در این آلبوم توسط «سامی یوسف» نواخته شده و این خواننده بین المللی در سازهای سنتی ایرانی از کمک استاد «بابک رادمنش» و برخی از هنرمندان ایرانی بهره جسته است.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : musiciranian.com

مطالب پیشنهادی :
طناز طباطبایی:دیگر سیمرغ برایم اهمیتی ندارد!
حامد بهداد و امین حیایی در اکران ویژه"جینگو"
نامه بهزاد فرهانی به گلشیفته: تو دختر من نیستی!
فاطمه معتمد با همسرش همبازی شد
عکس های سلفی هالیوودی ها قبل از شروع گلدن گلوب